Skocz do zawartości

Zmiana kierunku move_toward_point()......


Dawidds

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny problem :P Jakoś se poradziłem z tym "przyklejaniem piłki do zawodnika", ale mam kolejny problem.

Mam narazie coś takiego:

 

object0 (czyli pilka) ma w step:

if(global.strzel1 = 1)
{
    
    move_towards_point(srodek_lewy.x,srodek_lewy.y,global.moc); // srodek_lewy to objekt ustaiony na środku lewej bramki... 
}

 

object1 (czyli piłkarz) ma w step (kawałek koduy odpowiadający za strzelanie):

if(global.strzal = 1) //w create jest ustawiana ta zmienna na 0 - ona ma informować, czy zawodnik strzela, czy nie...
{
    if(keyboard_check(ord('D')))
    {
            global.moc += 1; //dzięki temu kodzikowi im dłużej przytrzymamy d tym mocniej zawodnik strzeli - zmienna moc będzie miała większą wartość.
    }
    else //jeśli się puszcza D
    {
        global.strzal = 0; //zawodnik przestaje strzelać
        global.trzyma1 = "0"; //jeśli ta zmienna ma 1 - piłka "trzyma się" zwodnika. jeśli 0 - odkleja się od niego...
        global.strzel1 = 1; //jeśli ta zmienna wyniesie 1, piłka dostaje move_towards_point
        
    }
}
else // jeśli zawodnik nie strzela (nie trzyma d), a właśnie pierwszy raz nacisnął D - to zostaje "ładowana" zmienna moc
{
    if(keyboard_check(ord('D')))
    {
        global.strzal = 1;
        
    }
}
}

 

 

Liczę, że coś zakumaliście :D Dopiero zaczynam, więc się nie czepiajcie tego kodu :] Wiadomo, żeśli piłka dotknie zawodnika, albo bramki to zmienna strzel1 jest ustawiana na 0.....

 

I teraz mój problem: jeśli po prostu naciśnir się d, albo je przytrzyma - to działa - piłka strzela w środek bramki. (tak na marginesie nawet nei wiecie, jaki jestem z tego dumny, że chociaż trochę mi wyszło :] ).

 

Ale chciałbym, że jeśli (tak jak w innych grach piłkarskich) trzymając d przytrzyma się jeszcze np. strzałkę w prawo, to piłka poleci trochę bardziej na prawo od środka bramki. Rozumiecie? Aby była jakaś kontrola nadtym, gdzie poleci piłka, a nie, że zawsze leci idealnie w środek bramki....

 

I jeszcze jedno - ale z tym to już chyba bym se poradził - jak zrobić, aby piłka trochę "loteryjnie" zmieniała swój "kurs" (kierunek, w którym leci...). Że nawet, jeśli chcem trafić w środek i po prostu nacisnę D, to ona i tak poleci - "jak jej się podoba" - kpkę w lewo, a może skręci kapkę w prawo.... Ze nie zawsze leci dokładnie tam, gdzie chcemy.

 

PS: Ale się rozpisałem :P Ape zrozumcie mnie, dopiero zaczynam :D

PS2: Wiem, że mogę sobie direction += 6 itp., ale.... ja nie użyuwam direction, tylko move_towards_point().....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz żeby w losowym kierunku piłka leciała do bramki to zmień kod piłki w step na:

 

if(global.strzel1 = 1)
    move_towards_point(srodek_lewy.x,srodek_lewy.y + kierunek,global.moc);

 

i w create daj, oraz przy akcji jak piłka zostaje "kopnięta":

kierunek = random( 100 ) - 50;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzięki Maskow :D Właśnie podsunąłeś mi pomysł.

 

Po prostu, im dłużej naciskm np. strzałkę w prawo, tym objekt środek będzie się przybliżał do prawego słupka itp.

 

Znając mnie to zaraz napiszę kolejny temat - podania :D Chociaż mam już na nie taki jeden pomysł......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...