Skocz do zawartości

oswietlenie


arex44

Rekomendowane odpowiedzi

witam, robie platformowke 2d i uzylem blending z takim kodem:

 

draw_set_blend_mode(bm_subtract)

draw_sprite(circle_light,0,player.x,player.y)

draw_set_blend_mode(bm_normal)

 

circle_light to ogromny szary kwadrat z niewielkim czarnym kolem po srodku, to czarne kolo to rzecz jasna pole najbardziej rozjasnione.

 

 

problem polega na tym ze chcialbym aby niektorzy przeciwnicy, a takze zrodla swiatla takie jak lawa, latarnie rowniez dawaly swiatlo, nie mam pojecia jak to zrobic. Probowalem wielu kombinacji z bm_subtract i bm_add a jedyne co udalo mi sie uzyskac sensownego to "strefy ciemnosci" ale zeby cos rozjasnic - nie daje rady. Jakies rady? Chcialem uzyskac oswietlenie podobne do tego w grze Deep Magic 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzyj surface, mozesz tez skorzystac z DarkHDR ale to pamiecio- i prockozerne, wiec nie polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...