Tymon Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 Mam mały problem. Mianowicie, chce aby moja postać mogła sie poruszać po planszy ale gdzie jest pełno górek, dołów itd. czyli podobnie jak w Soldacie. Próbowałem zrobić jeden obiekt (plansze) ustawiony na solid i w step w obiekcie gracz dawałem : if collision_point(x,y+sprite_height/2+1,o_plansza,0,1) gravity=0 else gravity=0.1; if keyboard_check(vk_left) { if place_empty(x+1,y) x+=1; if place_empty(x+1,y+1) {x+=1; y+=2;} if place_empty(x+1,y+2} {x+=1; y+=3;} if place_empty(x+1,y+3) {x+=1; y+=4;} if place_empty(x+1,y+4) {x+=1; y+=5;} // ITD. } A w kolizji z obiektem planszą : {if (vspeed > 0 && not place_free(x,y+vspeed)) move_contact(270); vspeed = 0; gravity=0;} Wiem że sposób troche zacofany ale nic innego mi do głowy nie przychodziło. I jest problem bo obiekt sie blokuje a chce tego uniknąć. Może wy macie jakiś lepszy sposób lub wiecie jak poprawić mój ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 W przykładzie z liną można chodzić bo takich planszach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 8 Maja 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 No w sumie mozesz zostac przy tym sposobie. Troszke lepiej napisane i = 0; while ( true ) { if ( place_empty(x+1,y+i) ) { x += 1; y += i; break; } if ( i < 2 ) i+=1; else break; } Sadze, ze y+2 to juz jest maksymalna pochylosc na ktora mozna wejsc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się