Skocz do zawartości

Problem


Gunnarson

Rekomendowane odpowiedzi

To zależy :) Jeśli chcesz, żeby kierunek ucieczki był uaktualniany cały czas, to w step. Jeśli chcesz jednak, żeby twój obiekt zaczynał uciekać dopiero wtedy, gdy obiektb znajdzie się odpowiednio blisko, to trzeba dodać warunek if distance_to_object(x,y,obiektb)>= 50

 

Przy czym liczbę 50 możesz zamienić na dowolną inną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol: :lol: :lol: Nie udawaj .... przecież każdy zna GG woocka -902671, jak mogles nie znac tego, przeciez to bardzo wazny numer, ja wogule sie dziwie ze udało ci się uruchomic GM bez tego numeru GG. A nawet jesli nie znalbys tego numeru to zawsze mozeszs kliknąć na uzytkownika , wtedy pojawi sie wiecej informacji w tym GG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol:  :lol:  :lol:  Nie udawaj .... przecież każdy zna GG woocka -902671, jak mogles nie znac tego, przeciez to bardzo wazny numer, ja wogule sie dziwie ze udało ci się uruchomic GM bez tego numeru GG. A nawet jesli nie znalbys tego numeru to zawsze mozeszs kliknąć na uzytkownika , wtedy pojawi sie wiecej informacji w tym GG.

 

A wiesz czemu mi sie właczyło bo nie jestem taka cio.....

Potrzebuje jednej porady a reszte ucze sie sam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli obiekt ma UCIEKAĆ przed postacią, użyj mocy, luke:

 

if point_distance(x,y,postac.x,postac.y)<60 then
{direction=point_direction(x,y,postac.x,postac.y)+180}

 

Wstaw to w stepie obiektu który ma UCIEKAĆ. Obiekt ten, gdy postać zbliży się zanadto (czyli przyjmie wartość point_distance niższą niż 60 po linii prostej), popędzi w odrotnym kierunku (no bo w końcu dodaliśmy wartość 180 do kierunku) do kierunku po linii prostej w stosunku do posatci :P I zacznie uciekać, uciekać i uciekać, aż jakiś skrypt go nie zatrzyma, lub... zniknie z planszy. Oczywiście nie muszę nadmieniać, że "postac" musisz zmienić na nazwę obiektu poruszanego przez gracza :P Hope it helped.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-' date='30.04.2005, 23:37']

Jeżeli obiekt ma UCIEKAĆ przed postacią, użyj mocy, luke:

 

if point_distance(x,y,postac.x,postac.y)<60 then
{direction=point_direction(x,y,postac.x,postac.y)+180}

 

czyli ma to wygladac tak :

if point_distance(x,y,kote.x,kote.y)<60 then

{direction=point_direction(x,y,mysz.x,mysz.y)+180}

?? :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Nie, zmien mysz na kote. Ten zapis oznacza:

jeżeli (if) dystans miedzy aktualna pozycja a pozycja kote jest mniejszy od 60 to (then) ustaw kierunek (direction) na kierunek od aktualnej pozycji do pozycji mysz ) + 180

 

Ja polecam wywalic te dodawnanie 180 (stopni), poniewaz to to samo co taki zapis: point_direction(mysz.x,mysz.y,x,y)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...