Gunnarson Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Mam mały problem jestem poczatkujacym i nie wiem jak zrobic zeby obiekt sam uciekał przed drugim obiektem! :( prosze pomozcie wtedy ym skonczył mojom pierwsza gre ! Włąsnie jak zrobic menu głowne jakbyscie mi mogli napisac ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2005 direction=point_direction(obiektb.x,obiektb.y,x,y) Gdzie obiektb to nazwa obiektu, przed którym obiekt, do którego wstawisz ten kod, ma uciekać. Spróbuj sam wymyślić, do którego eventa to wstawić :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gunnarson Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Prosze do ktorego go wsadzic ! :crying: :( :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2005 To zależy :) Jeśli chcesz, żeby kierunek ucieczki był uaktualniany cały czas, to w step. Jeśli chcesz jednak, żeby twój obiekt zaczynał uciekać dopiero wtedy, gdy obiektb znajdzie się odpowiednio blisko, to trzeba dodać warunek if distance_to_object(x,y,obiektb)>= 50 Przy czym liczbę 50 możesz zamienić na dowolną inną :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gunnarson Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2005 mam jedno pytanie masz gg jak masz to mogłbys mi podac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2005 :lol: :lol: :lol: Nie udawaj .... przecież każdy zna GG woocka -902671, jak mogles nie znac tego, przeciez to bardzo wazny numer, ja wogule sie dziwie ze udało ci się uruchomic GM bez tego numeru GG. A nawet jesli nie znalbys tego numeru to zawsze mozeszs kliknąć na uzytkownika , wtedy pojawi sie wiecej informacji w tym GG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gunnarson Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2005 :lol: :lol: :lol: Nie udawaj .... przecież każdy zna GG woocka -902671, jak mogles nie znac tego, przeciez to bardzo wazny numer, ja wogule sie dziwie ze udało ci się uruchomic GM bez tego numeru GG. A nawet jesli nie znalbys tego numeru to zawsze mozeszs kliknąć na uzytkownika , wtedy pojawi sie wiecej informacji w tym GG. <{POST_SNAPBACK}> A wiesz czemu mi sie właczyło bo nie jestem taka cio..... Potrzebuje jednej porady a reszte ucze sie sam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-[PhariseuS]- Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Jeżeli obiekt ma UCIEKAĆ przed postacią, użyj mocy, luke: if point_distance(x,y,postac.x,postac.y)<60 then {direction=point_direction(x,y,postac.x,postac.y)+180} Wstaw to w stepie obiektu który ma UCIEKAĆ. Obiekt ten, gdy postać zbliży się zanadto (czyli przyjmie wartość point_distance niższą niż 60 po linii prostej), popędzi w odrotnym kierunku (no bo w końcu dodaliśmy wartość 180 do kierunku) do kierunku po linii prostej w stosunku do posatci :P I zacznie uciekać, uciekać i uciekać, aż jakiś skrypt go nie zatrzyma, lub... zniknie z planszy. Oczywiście nie muszę nadmieniać, że "postac" musisz zmienić na nazwę obiektu poruszanego przez gracza :P Hope it helped. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gunnarson Opublikowano 1 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2005 -' date='30.04.2005, 23:37'] Jeżeli obiekt ma UCIEKAĆ przed postacią, użyj mocy, luke: if point_distance(x,y,postac.x,postac.y)<60 then {direction=point_direction(x,y,postac.x,postac.y)+180} czyli ma to wygladac tak : if point_distance(x,y,kote.x,kote.y)<60 then {direction=point_direction(x,y,mysz.x,mysz.y)+180} ?? :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 1 Maja 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2005 Nie, zmien mysz na kote. Ten zapis oznacza: jeżeli (if) dystans miedzy aktualna pozycja a pozycja kote jest mniejszy od 60 to (then) ustaw kierunek (direction) na kierunek od aktualnej pozycji do pozycji mysz ) + 180 Ja polecam wywalic te dodawnanie 180 (stopni), poniewaz to to samo co taki zapis: point_direction(mysz.x,mysz.y,x,y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gunnarson Opublikowano 1 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2005 if point_distance(x,y,kote.x,kote.y)<60 then {direction=point_direction(x,y,kote.x,kote.y)+180} dodaje eventa step dodaje script z tym i nie działa ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się