programista Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Witam po długiej przerwie, Mam kolejny problem, a mianowicie jaka instrukcja służy do wykonywania określonych funkcji po kliknięciu na tekst. Chodzi mi o to, żeby nie tworzyć w np.: rpg-u. 1000 obiektów o nazwie np.: tekst1, tekst2 typu "tak", "nie". Tylko, żeby po kliknięciu na string takie funkcje się odbywały np: string(S"mam klopoty") if(//co tu wstawić?) { instance_destroy(); } Gdzie w miejscu z komentarzem ma być instrukcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Witam po długiej przerwie, Mam kolejny problem, a mianowicie jaka instrukcja służy do wykonywania określonych funkcji po kliknięciu na tekst. Chodzi mi o to, żeby nie tworzyć w np.: rpg-u. 1000 obiektów o nazwie np.: tekst1, tekst2 typu "tak", "nie". Tylko, żeby po kliknięciu na string takie funkcje się odbywały np: string(S"mam klopoty") if(//co tu wstawić?) { instance_destroy(); } Gdzie w miejscu z komentarzem ma być instrukcja. najpierw ustawiasz maske, a potem mouse_check_button_pressed ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programista Opublikowano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Srry, ale najpierw ustawiam co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Hmm. Napisz tak: if ( mouse_x >= x_tekstu ) && ( mouse_y >= y_tekstu ) && ( mouse_x <= x_tekstu + string_width( tekst ) ) && ( mouse_y <= y_tekstu + string_height( tekst ) ) Powinno działać xD . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 @kasa: bożeee... nie no weź przestań - tynie wiesz chyba o czym on mówi @topic: najlepiej tak jak mówi MIstrzunio :) Albo zrobić jeden obiekt textbutton i zmienną definiowac o który rysowany text chodzi ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programista Opublikowano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 if ( mouse_x >= x+20 ) && ( mouse_y >= y+50 ) && ( mouse_x <= x+40 + string_width( tekst ) ) && ( mouse_y <= y+50 + string_height( tekst ) ) COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 3: && ( mouse_y <= y+50 + string_height( tekst ) ) at position 48: Unexpected end of code reached. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 ;o A gdzie dodałeś klamry ? OMG -.- tekst zamień na string, np. 'Ala', a x_tekstu i y_tekstu na jego wymiary ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Poza tym: masz taką zmienną tekst? :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programista Opublikowano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 @up: nie chodzi o coś takiego? if ( mouse_x >= x+20 ) && ( mouse_y >= y+50 ) && ( mouse_x <= x+40 + string_width("lol" ) ) && ( mouse_y <= y+50 + string_height("lol" ) ) { } nie działa, nie ma błędów, ale nic się nie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Kurna. Create: tekst = 'Jak to zrobić;o ?'; x_tekstu = 40; y_tekstu = 40; Draw: draw_text( x_tekstu, y_tekstu, tekst ); I zostaw kod w step, który napisałem na początku ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programista Opublikowano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: tekst = 'Jak to zrobic?'; at position 7: Variable name expected. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Create: cText = 'Klaun'; x = 300; y = 300; speed = 4; Step: if ( mouse_check_button_pressed( mb_left ) ) && ( mouse_x >= x ) && ( mouse_y >= y ) && ( mouse_x <= x + string_width( cText ) ) && ( mouse_y <= y + string_height( cText ) ) { score += 1; speed += .5; } room_caption = string( score ); direction += 5; Draw: draw_text( x, y, cText ); Najpierw uruchom, potem zmieniaj xD . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programista Opublikowano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 No łał działa :P tekst kręcący się w kółko EDIT: Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Oj. Sam sobie zrób inaczej xD . X i y - to są ważne zmienne. A jak już coś to to jest Catch the Claun, uboga wersja ;D . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się