D!4bl0 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Witam. Mam problem z odpoczywaniem w mojej grze chce aby po nacisnieciu klawisza "o" była animacja odpoczynku oraz zeby co 5 sekund dodawało mi 3 zycia oraz 2 many z odzwierciedleniem tego na healthbar. Animacje zrobiłem ale nie mam pojecia jak wziasc sie za dodawanie pkt. Prosze o pomoc. //Próbowałem juz to zrobić za pomacą alarmów ale nie wyszło// Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 create odpoczynek = 0 event key press "o" : if ! odpoczynek { odpoczynek = 1 alarm[0] = 1 sprite_index = spr_odpoczynek exit } if odpoczynek { odpoczynek = 0 sprite_index = spr_normalny exit } alarm[0] if odpoczynek { hp+=3 mp+=2 alarm[0] = 5*room_speed } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D!4bl0 Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Wielkie Dzieki :thumbsup: Tylko mam jeszcze jeden problem co zrobić zeby po nacisnieciu "o" najpierw była animacja siadania a potem siedział az do czasu az sie z powrotem nie wcisnie "o" Animacja jest tylko ze co chile sie powtarza a ja nie weim jak zrobić zeby animacja po siadaniu była odpoczynkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copperdragon Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Może coś takiego w Animation End: if sprite_index = animacja_siadania //czy jak się nazywa ta animacja sprite_index = animacja_odpoczynku Co do wstawania; możesz zrobić drugiego sprite'a, który będzie animacją siadania od tyłu, wówczas po wciśnięciu "o" będzie: if odpoczynek { //wcześniej podane zdarzenia image_single = 0 //ustawia na zerowy obrazek, żeby zaczynało od początku image_single = -1 //rozpoczyna animację } A w Animation End wystarczy dopisać: if sprite_index = animacja_wstawania sprite_index = animacja_ta_która_jest_przed_odpoczynkiem_^^ Ps. W ogóle radziłbym trochę zmodyfikować ten system, tj: "if ! odpoczynek" zamienić na "if (! odpoczynek && sprite_index = animacja_ta_która_jest_przed_odpoczynkiem)" a "if odpoczynek" na "if (odpoczynek && sprite_index = animacja_odpoczynku)" Po co? Żeby na przykład bohater nie przerywał odpoczynku jeszcze zanim skończy siadać. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się