M@ti002 Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 witam. mp_potential_step(oidz.x,oidz.y,5,all); wiem, wiem, byly takie tematy ale nie rozumiem dlaczego wyskakuje error unknown variable x :( chodzi mu o mp_potential_step(oidz.x,oidz.y,5,all); obiekt sie tworzy jak sie gdzies kliknie mysza a i pojawia sie tylko gdy klikne na obiekt sciana :blink: jesli byly tematy z "bardziej rozwinietymi odpowiedziami" to bardzo bym prosil o podanie linka bo takowych nie znalazlem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Ja pie*dolę. :/ jest obiekt oidz lub zmienna oidz w której jest nazwa tego obiektu? człowieku więcej szczegółów. A jeśli nie chce ci się tego opisywać to podeślij plik .gm6... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Być moze tenkod jest wstawiony przed stworzeniem sie tego obiektu? :F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 9 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 image_angle=direction; if global.idz=true { mp_potential_step(oidz.x,oidz.y,5,all) } else if global.idz=false { speed=0; } if instance_number(oidz)=1 { if x=oidz.x && y=oidz.y { global.idz=false; } } caly kodzik z stepa hero. wiem, moze troszke przykrotki, ale dopiero zaczynam z gra :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 @Maxpayn: uspokuj sie, w miare zrozumiale wytlumaczyl. Problem moze byc w tym ze obiekt jest kasowany tuz przed wykonaniem tego kodu (tez tak mialem i nie wiem czemu gm wtedy nie dal erroru ze brak obiektu, a dal ze brak zmiennej xD ) Zrob tak: zamiast tworzeniu obiektu przy kliknieciu po prostu w create daj: movetox=x movetoy=y a przy kliknieciu: movetox=mouse_x movetoy=mouse_y zas w step: if(point_distance(x,y,movetox,movetoy)>5)mp_potential_step(movetox,movetoy,5,all) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 9 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 oki dzieki wszystkim :thumbsup: PS jak zwykle udowodnilem swoja glupote :boxed: -=klozed=- -=olpen=- no wiec aby nie smiecic mam problem z timelinami ;( otoz dalem se od 0 do 39 stepow i w kazdym z nich odpowiednio dir+=3 lub dir-=3 i... gostek sie kreci :blink: nie potrafie bardziej szczegolowo opisac :boxed: z gory thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Może tak ? Create: maxAngle = 40; _x = 0; _y = 0; go = false; cAdd = 5; cDir = 0; Step: if mouse_check_button_pressed( mb_left ) { _x = mouse_x; _y = mouse_y; go = true; } if ( go ) { if ( cDir > maxAngle ) || ( cDir < -maxAngle ) cAdd *= -1; cDir += cAdd; image_angle = point_direction( x, y, _x, _y ) - 90 + cDir; if mp_potential_step( _x, _y, 2.5, false ) go = false; } else { image_angle = point_direction( x, y, mouse_x, mouse_y ) - 90; cDir = 0; cAdd = 6; } Powinno działać ;) . Zacznijmy od tego, że timelines używają mięczaki, którzy nie umieją zarządzać kodem ( chodzi o poruszanie a'la Almora ). Jest to nie tylko bezsensowny, ale i niewygodny sposób. Druga sprawa, to to, że nie trzeba sprawdzać długości linii ( x, y, movex, movey ), jeśli już używamy funkcji mp_potential_step, która zwraca nam odpowiednią wartość ;) , a jak już, to kombinując z wbudowanymi zmiennymi, jak direction, speed lub funkcjami lengthdir_x, lengthdir_y, a i tak efekt będzie nijaki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się