Shylios Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Przykład pozwala na prosta rozmowe w stylu tibijskim :P Wszystkie potrzebne info są w helpie przykładu :D Sciagajcie i oceniajcie :] Dla tych co nie rozumieją: Z npc trzeba pisać a nie klikać to co chcemy mówić :] Download: https://gmclan.org/up1269_11_tibianpc.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Nawet dobre aczkolwiek niezbyt optymalne - można to było zrobić prościej :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Fajne :) Jak zrobisz jeszcze kupywanie jak w tibii będzie cool ;d 8/10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Fajne :) Jak zrobisz jeszcze kupywanie jak w tibii będzie cool ;d 8/10 To najnmiejszy problem :P if distance_to_object(gracz)<maxdist && keyboard_check_pressed(vk_enter) //jesli stoimy odpowiednio blisko NPC i naciskamy enter { if start=true //jesli rozmowa trwa { if obj_draw.notedkeys="buy torch" //gdy powiemy to co tam pisze... { alarm[2]=waittime //NPC zaczyne czekac temat_kupna=true //uaktywnia temat global.npcsay="Czy chesz kupic torch za 5gp?" //NPC odpowie obj_draw.alarm[1]=npctime //i uruchomi zegar czasu zycia dla jego tekstu xD } } ////////////////////////////////// ///////////////////////////////// if distance_to_object(gracz)<maxdist && keyboard_check_pressed(vk_enter) //jesli stoimy odpowiednio blisko NPC i naciskamy enter { if temat_kupna=true //jesli rozmowa trwa { if obj_draw.notedkeys="tak" //gdy powiemy to co tam pisze... { alarm[2]=waittime //NPC zaczyne czekac temat_kupna=false //konczy temat global.gold-=5 <skrypt wkladania do plecaka> global.npcsay="Prosze bardzo" //NPC odpowie obj_draw.alarm[1]=npctime //i uruchomi zegar czasu zycia dla jego tekstu xD } } }; O to chodziło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Tiaaa tym sposobem przy 50 rodzajów itemów mamy ponad 1000 linijek kodu :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 No przeciez podobnie wygladaja skrypty w tibi (tyle ze npc sam oblicza sobie kase za x ilosc itemow), ale tez od 1 itema wychodzi okolo tyle kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Tiaaa tym sposobem przy 50 rodzajów itemów mamy ponad 1000 linijek kodu :] Nie wszysztko u jednego npc mozna kupować ;P A jakie ty masz rozwiązanie Yoda? To moje jest na wzór systemu NPC z Otsów :] @stig: No wlasnie ;p A cos w stylu "buy 5 torch" to nie jest znowu taki problem xP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 @Stig: Tylko że tibia nie jest napisana w gmlu xD @Schylios - a chodźby skorzystac ze switcha ;) no i tablic :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 #Yoda: Ale to wyglada podobnie inaczej sie funkcje nazywaja, temat_kupna = true; to w tibi focus = cid (skupienie na playerze) a np. global.npcsay="Prosze bardzo" //NPC odpowie To w Tibi: SelfSay('Prosze bardzo'); Wszystko jest podobnie roznia sie tylko nazwy funkcji (no i kupowanie i sprzedawanie jest robione w 3 argumentach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 @Stig: Tylko że tibia nie jest napisana w gmlu xD @Schylios - a chodźby skorzystac ze switcha ;) no i tablic :P Joda Stig, czy to ważne w czym tibia a moj przyklad są napisane? Ważne ze działają podobnie :] A codo tablic... coś miałem mówić, ale zapomniałem x) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Joda Stig, czy to ważne w czym tibia a moj przyklad są napisane? Ważne ze działają podobnie emot11.gif No pewnie że ważne! No nie wiem czy wiesz ale gml to zbyt wydajnym językiem nie jest - jadąc tak po 1000 linijek kodu to daleko nie zajedziesz :/ o to mi chodzi że w gmlu liczy się przede wszystki OPTYMALIZACJA! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 I kto to mówi. O_o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 @Tymon: no co? :3 Ostatnio dobitnie się o tym przekonałem - i ostro się wziąłem za optymalizację w mojej grze :F Poza tym zawsze wolę zrobić coś jak najprostszym i najoptymalniejszym sposobem - problem w tym, że nie zawsze je znam ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 No pewnie że ważne! No nie wiem czy wiesz ale gml to zbyt wydajnym językiem nie jest - jadąc tak po 1000 linijek kodu to daleko nie zajedziesz :/ o to mi chodzi że w gmlu liczy się przede wszystki OPTYMALIZACJA! Rozwarze twoją propozycję :3 Wiem że gml jest niewydajny :P Wiec slucham jak by tyś zoptymalizował :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fallord Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Przecież dał odpowiedz,na Twoje pytanie a chodźby skorzystac ze switcha no i tablic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się