Skocz do zawartości

NPC jak w tibi x)


Rekomendowane odpowiedzi

Fajne :)

 

Jak zrobisz jeszcze kupywanie jak w tibii będzie cool ;d

 

8/10

 

To najnmiejszy problem :P

if distance_to_object(gracz)<maxdist && keyboard_check_pressed(vk_enter) //jesli stoimy odpowiednio blisko NPC i naciskamy enter

{

if start=true //jesli rozmowa trwa

{

if obj_draw.notedkeys="buy torch" //gdy powiemy to co tam pisze...

{

alarm[2]=waittime //NPC zaczyne czekac

temat_kupna=true //uaktywnia temat

global.npcsay="Czy chesz kupic torch za 5gp?" //NPC odpowie

obj_draw.alarm[1]=npctime //i uruchomi zegar czasu zycia dla jego tekstu xD

}

}

//////////////////////////////////

/////////////////////////////////

if distance_to_object(gracz)<maxdist && keyboard_check_pressed(vk_enter) //jesli stoimy odpowiednio blisko NPC i naciskamy enter

{

if temat_kupna=true //jesli rozmowa trwa

{

if obj_draw.notedkeys="tak" //gdy powiemy to co tam pisze...

{

alarm[2]=waittime //NPC zaczyne czekac

temat_kupna=false //konczy temat

global.gold-=5

<skrypt wkladania do plecaka>

global.npcsay="Prosze bardzo" //NPC odpowie

obj_draw.alarm[1]=npctime //i uruchomi zegar czasu zycia dla jego tekstu xD

}

}

};

 

O to chodziło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiaaa tym sposobem przy 50 rodzajów itemów mamy ponad 1000 linijek kodu :]

 

Nie wszysztko u jednego npc mozna kupować ;P

A jakie ty masz rozwiązanie Yoda?

To moje jest na wzór systemu NPC z Otsów :]

 

@stig:

No wlasnie ;p

A cos w stylu "buy 5 torch" to nie jest znowu taki problem xP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#Yoda: Ale to wyglada podobnie inaczej sie funkcje nazywaja, temat_kupna = true; to w tibi focus = cid (skupienie na playerze) a np.

global.npcsay="Prosze bardzo" //NPC odpowie

To w Tibi:

SelfSay('Prosze bardzo');

 

Wszystko jest podobnie roznia sie tylko nazwy funkcji (no i kupowanie i sprzedawanie jest robione w 3 argumentach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Stig: Tylko że tibia nie jest napisana w gmlu xD

@Schylios - a chodźby skorzystac ze switcha ;) no i tablic :P

Joda Stig, czy to ważne w czym tibia a moj przyklad są napisane? Ważne ze działają podobnie :]

A codo tablic... coś miałem mówić, ale zapomniałem x)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Joda Stig, czy to ważne w czym tibia a moj przyklad są napisane? Ważne ze działają podobnie emot11.gif

No pewnie że ważne! No nie wiem czy wiesz ale gml to zbyt wydajnym językiem nie jest - jadąc tak po 1000 linijek kodu to daleko nie zajedziesz :/ o to mi chodzi że w gmlu liczy się przede wszystki OPTYMALIZACJA!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie że ważne! No nie wiem czy wiesz ale gml to zbyt wydajnym językiem nie jest - jadąc tak po 1000 linijek kodu to daleko nie zajedziesz :/ o to mi chodzi że w gmlu liczy się przede wszystki OPTYMALIZACJA!

Rozwarze twoją propozycję :3

Wiem że gml jest niewydajny :P

Wiec slucham jak by tyś zoptymalizował :3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...