Aquares Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Więc w mojej grze towarzysz chodzi za obj_bohater za pomocą kodu: direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y) image_angle=direction I Jak zrobić,że gdy ja się zatrzymię,to on też? Z góry Thx :sp_ike: PS: Jak co to gra z widokiem z góry ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Więc w mojej grze towarzysz chodzi za obj_bohater za pomocą kodu: direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y) image_angle=direction I Jak zrobić,że gdy ja się zatrzymię,to on też? Z góry Thx :sp_ike: PS: Jak co to gra z widokiem z góry ;) Nie podałeś jak się poruszasz, więc podam propozycję z kodem chodzenia. W stepie podążacza: if obj_bohater.speed = 0 then speed = 0 else speed=obj_bohater.speed; mp_potential_step(obj_bohater.x, obj_bohater.y, speed, 0); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 if obj_bohater.speed=0 speed=0 ? #Edit Za pozno :'( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aquares Opublikowano 3 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 ta,ale jak znowu sie ruszam to on dalej stoi :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 ta,ale jak znowu sie ruszam to on dalej stoi :( Przepraszam, nie zamknąłem code w moim poprzednim poście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aquares Opublikowano 3 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Domyśliłem się,i tak nie działa ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 if obj_bohater.speed = 0 then speed = 0 else { speed=obj_bohater.speed; mp_potential_step(obj_bohater.x, obj_bohater.y, speed, 0); } Dales 2 akcje po else bez {} i bralo tylko speed=obj_bohater.speed :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aquares Opublikowano 3 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Niestety > Nie pomaga :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 if obj_bohater.speed = 0 then speed = 0 else { speed=obj_bohater.speed; mp_potential_step(obj_bohater.x, obj_bohater.y, speed, 0); } Dales 2 akcje po else bez {} i bralo tylko speed=obj_bohater.speed :P Mp_potential_step w moim założeniu miał następować po sprawdzeniu warunku. Zresztą to jest dowolność, bo ze speed=0 daleko nie pójdzie. A tak woogule to możnaby po prostu dać do drawu: speed=obj_bohater.speed A w stepie tylko mp potential step. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aquares Opublikowano 3 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Dalej to samo...ech :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Dalej to samo...ech :/ Hmm. Może daj przykład, a ja zobacze co sie da zrobić. PS: Dalej nie wiemy jakiego chodzenia używasz dla bohatera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aquares Opublikowano 3 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 A-Key if place_free(x-2,y) x-=2 D-Key if place_free(x+2,y) x+=2 S-Key if place_free(x,y+2) y+=2 W-Key if place_free(x,y-2) y-=2 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Jeszcze coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 A-Key if place_free(x-2,y) x-=2 D-Key if place_free(x+2,y) x+=2 S-Key if place_free(x,y+2) y+=2 W-Key if place_free(x,y-2) y-=2 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Jeszcze coś? Noi odrazu wszystko widać. A-Key if place_free(x-2,y) {direction=180;speed=0.2;} D-Key if place_free(x+2,y) {direction=0;speed=0.2;} S-Key if place_free(x,y+2) {direction=270;speed=0.2;} W-Key if place_free(x,y-2) {direction=90;speed=0.2;} W ten sposób będzie działało. EDIT: No-Key speed=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aquares Opublikowano 3 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Dzięki :) A teraz drugie pytanie: Room ma 60 speed,jak zrobić że gdy wcisnę klawisz np. "E" to speed roomu spada do 30,a gdy puszczę "E" to wraca do 60? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 if( keyboard_check_pressed( ord( "E" ) ) ) room_speed = 30; else if( keyboard_check_released( ord( "E" ) ) ) room_speed = 60; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aquares Opublikowano 3 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Rządzisz ;) Temat zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 No nie do końca, mogą być błędy. Lepiej: if( keyboard_check( ord( "E" ) ) ) room_speed = 30; else room_speed = 60; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi