Skocz do zawartości

Zablokowane Towarzysz za mną chodzi...


Aquares

Rekomendowane odpowiedzi

Więc w mojej grze towarzysz chodzi za obj_bohater za pomocą kodu:

direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y)
image_angle=direction

I Jak zrobić,że gdy ja się zatrzymię,to on też?

Z góry Thx :sp_ike:

 

PS: Jak co to gra z widokiem z góry ;)

Nie podałeś jak się poruszasz, więc podam propozycję z kodem chodzenia.

W stepie podążacza:

if obj_bohater.speed = 0 then speed = 0 else speed=obj_bohater.speed;
mp_potential_step(obj_bohater.x, obj_bohater.y, speed, 0);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if obj_bohater.speed = 0 then 
speed = 0 
else 
{
speed=obj_bohater.speed;
mp_potential_step(obj_bohater.x, obj_bohater.y, speed, 0);
}

 

Dales 2 akcje po else bez {} i bralo tylko speed=obj_bohater.speed :P

Mp_potential_step w moim założeniu miał następować po sprawdzeniu warunku. Zresztą to jest dowolność, bo ze speed=0 daleko nie pójdzie. A tak woogule to możnaby po prostu dać do drawu:

speed=obj_bohater.speed

A w stepie tylko mp potential step.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A-Key

if place_free(x-2,y) x-=2

 

D-Key

if place_free(x+2,y) x+=2

 

S-Key

if place_free(x,y+2) y+=2

 

W-Key

if place_free(x,y-2) y-=2

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Jeszcze coś?

Noi odrazu wszystko widać.

A-Key

if place_free(x-2,y) {direction=180;speed=0.2;}

 

D-Key

if place_free(x+2,y) {direction=0;speed=0.2;}

 

S-Key

if place_free(x,y+2) {direction=270;speed=0.2;}

 

W-Key

if place_free(x,y-2) {direction=90;speed=0.2;}

 

W ten sposób będzie działało.

 

EDIT:

No-Key

speed=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...