doomtrader Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 a problem polega na tym, że jak kliknę na obiekt 'button' to dostaję taki komunikat: ERROR in action number 1 of Mouse Event for Left Button for object end_turn_button: Error in code at line 1: global.counter_allied_tank+=1 //dodaje czołg at position 1: Unknown variable counter_allied_tank Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 global.counter_allied_tank+=1 //dodaje czołg zrób spacje między tank a + global.counter_allied_tank +=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 To bez różnicy. Wychodzi na to, że zmienna jak naciskasz przycisk jeszcze nie istnieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 To bez różnicy. Wychodzi na to, że zmienna jak naciskasz przycisk jeszcze nie istnieje. jak bez różnicy ja kiedyś nie miałem spacji w funkcji i mi błąd wyskakiwał niech kombinuje ale to co mówisz to też prawda że czegoś nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Spacja to biały znak, ignorowany podczas procesu kompilacji. ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomtrader Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 damn, co za błąd, zapomniałem dodać obiektu w roomie shame on me Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Spacja to biały znak, ignorowany podczas procesu kompilacji. ;P ale jak wyrazy się przecież połączą to będzie inny,sorry za offtop ale mnie to nurtuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fallord Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 dziwne,tutaj wszystko mówisz,że robisz w gmie,a jak wchodze na stronie to widze modele 3D w blenderze.WTF?Moglbyś powiedzieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 No właśnie nie. To czy Ty napiszesz: a += 1; czy a+=1; to obojętne dla maszyny, bo ona i tak interpretuje to wszystko na własny język. To będzie i tak dla niej instrukcją która zwiększa wartość zmiennej o 1. To co widzisz, czyli kod, to po prostu tylko łącznik między Tobą, a komputerem. Ona musi go rozumieć i Ty też. ;) Trochę tutaj generalizuję. ;P Edit by gnysek Nom a ja dodam od siebie, że takie coś: MOV A,#0 ADD A,#1 to to samo co wyżej :P Dowód na to, że komputer i tak widzi co innego - czyli same zera i jedynki, a dokładnie to prąd :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomtrader Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 dziwne,tutaj wszystko mówisz,że robisz w gmie,a jak wchodze na stronie to widze modele 3D w blenderze.WTF?Moglbyś powiedzieć? To co widzisz po kliknięciu w mój userbar to Bitter Glory, flagowa produkcja Wastelands Interactive, pisana w C++ itd, ale od tego są programiści, od Blendera są graficy itp. Ja nie jestem ani jednym ani drugim. GM służyć ma mi do robienia nieco mniejszych rzeczy - co wcale nie oznacza, że gorszych. Ot docelowo takie tam casuale czy tez indy. Taki 4 etat na poły hobbystyczny. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomtrader Opublikowano 8 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 jade dalej i ot co: chcę móc przesuwać swoje żetony i tak: tworząc żeton tworzę zmienną active="no" w momencie gdy kliknę na niego powinien stać się on aktywny active="yes" i teraz, jesli kliknę ponownie w miejsce gdzie nie ma żetonu to powinien on się tam przenieść chyba odpowiada za to klocek "jump to", ale jak wpisać to w gml'u? :/ natomiast jeśli kliknę na żeton ponownie to powinien on się zdezaktywować active="no" to wszystko LPM no i jeszcze jedno, czy wpisywać to wszystko w evencie step czy w evencie LPM ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 Obiekt Zeton: event LPM: doit=1 if(active='no') { active='yes' doit=0 } if(doit=1) { active='no' } event press LPM: if(active='yes') { x=docelowy_x // np. x=mouse_x y=docelowy_y // np. y=mouse_y active='no' // jesli chcesz po ustawieniu go dezaktywowac } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomtrader Opublikowano 8 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 chyba jednak nie działa do końca tak jak powinno, bo porusza się przy pierwszym kliknięciu po skosie (prawo dół) mniej więcej w miejscegdzie kliknąłem LPM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 http://www.gmclan.org/up152_11_przenoszenie.html Hm? Podmieniłem zwykłed yes/no na true(1)/false(0). ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomtrader Opublikowano 9 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Pliczek otworzę jak wrócę do domu, w każdym razie znalazłem komendę action_move_to(x,y); może ona będzie bardziej odpowiednia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomtrader Opublikowano 10 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 No Tymon, działa doskonale. Wielkie dzięki. Dzis wieczorem zrobię porządek w kodzie i biorę sią dalszą robotę. Kolejno: pole gry menu wystawianie nowych żetonów nowy obiekt "przeciwnik" walka tury ruch komputera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 action_move_to(x,y); To chyba tylko x = pozycja_x; y = pozycja_y; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomtrader Opublikowano 10 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Tymon, Twój przykład działa doskonale :) Zastanawiam się teraz jak rozwiązać kwestię pola gry (tak aby żetony nie wpychały się do menu), mam kilka opcji, ale nie wiem, która będzie najlepsza i czy czasem nie istnieje lepsza. 1. Dookoła pola stworzyć jednopixelowy 'mur', jako niewidzialne obiekty solid, przez które żetony nie przejdą. 2. Jeśli żeton jest aktywny, zabronić kursorowi wychodzić poza obszar gry. 3. Stworzyć dodatkowy obiekt kursora, który będzie się poruszał tylko po obszarze gry (w sumie podobne do 1). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 4. Sprawdzać pozycję kursora i jeśli jest w nieodpowiednim miejscu to blokować możliwość przenoszenia żetonów etc.. ;) Wystarczy zwykły warunek if( x > x_kursora ) itd.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomtrader Opublikowano 12 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Wprowadziłem warunek przy odkładaniu klocka, który uniemożliwia kliknięcie poza wyznaczonym obszarem. Niestety jako, że gra toczyć się ma na polach o wymiarach 80x80 to mam ustawione 'allign to grid', w związku z tym jak tylko kliknę mniej niz 40 px od dołu ekranu to żeton spada :/ Jak sobie poradzić z tym problemem? Jedyne co przychodzi mi do głowy to sprawdzać czy nie lezy poniżej jakiegoś poziomu i jesli leży to kazać mu wskakiwać o 80px wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się