Skocz do zawartości

Trzymanie dystansu


RaistlinBlackRobe

Rekomendowane odpowiedzi

Więc sprawa wygląda nastepująco:

W mojej grze bohaterowi towarzyszą jednostki(unity), które atakują i poruszają się wtedy kiedy on(istnieje wyjątek, gdy są daleko, wtedy idą poprostu do bohatera)

Nie wiem jak zrobić, aby nie wchodziły na siebie i bohatera. Move_contact_solid i speed=0 odpadają, ponieważ potrzebują zrobic to tak, aby jednostki nie traciły prędkości.

Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mógł mi pomóc.

PS.: Widok top down.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mp_potential_step();

O tej funkcji radze poczytac :)

Dzięki, częściowo to pomaga.

Niestety zapomniałem podać sposobu poruszania. Otóż sterowanie opiera się na direction i speed. Więc zamiana move_toward_point(w skrypcie wracania do drużyny) na mp_potential_step załatwiły tylko sprawe wpadania na bohatera, ale nie na inne unity.

 

@offtopic: Mam też inny problem z lengthdirem. otóż pozycja x we fragmencie skryptu rysowania broni:

obj_hero.x + lengthdir_x(18+obj_hero.stab,obj_hero.image_angle-70)

Następnie mam timeline'a który zmienia zmienną stab. Noi zamiast dźgać to broń wywala po dziwnym kątem i timeline się zatrzymuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie zostałem zrozumiany. Nie używam mp_potential_step do poruszania się, tylko poruszam się za pomocą ustalania direction i speed. Sterowanie jest takie jak w samochodówkach, tylko, że poruszamy kilkoma jednostkami naraz i jeśli one wpadną na coś to powracając wpadają na siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...