m@rcixxx Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Siemka ! Mam do was pytanie. Jak zrobić takie coś, że np. przy dużej prędkości obiekt zaczyna się zamazywać ? ( Chodzi mi o taki efekt jak w np. need for speed most wanted ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 W 3d czy 2d? W 3d to trzeba dll'a uzyc, bo w gm sie nie zrobi (sprawdzalem wszystkie mozliwe sposoby (nawet ten ponizszy), serio) w 2D wystarczy robic zrzut ekranu, zapisac do sprite'a, a potem rysowac z alpha rownym np. 0.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 20 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 A no, ja robię grę 'top down', a mógłbyś jakiś bardzo prosty przykład pokazać bo nie bardzo zrozumiałem o co ci chodzi, Aha i chcę tak zrobić, że im większa prędkość tym bardziej się zamazuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Zrobimy na backgroundach - mniej roboty z nimi obiekt blur (musi byc ostatnia instancja w roomie): Create: blur_bac=-1 Draw: if(background_exists(blur_bac))draw_background(blur_bac,0,0) blur_bac=background_create_from_screen(0,0,window_get_width(),window_get_height(),0,0,0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 20 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 I chcę jeszcze zrobić, żeby za objectem zaczęły smugi lecieć (Im większa prędkość tym dłuższe, ale mniej widoczne). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 stworz obiekt smuga. Create: alpha=1 rate=1/max(1,player.speed) sprite=player.sprite_index frame=player.image_index xscale=player.image_xscale yscale=player.image_yscale dir=player.image_angle Draw: draw_sprite_ext(sprite,frame,x,y,xscale,yscale,dir,c_black,alpha) alpha-=rate A w obiekcie player Step: instance_create(x,y,smuga) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 20 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Ten kod z rozmazywaniem w ogóle nie działa. :mellow: Pokaż może jakiś mały przykład z tą smugą bo też mi nie chce działać ten kod :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 STEP: if speed>7 image_alpha-=0.3 if speed<7 image_alpha=1 EDIT: @Mati: Prawda :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 @kasa100: to zes mu podal ;/ teraz bedzie pojazd sie robil przezroczysty a maja byc smugi ;/ EDIT: poza tym chyba nie if speed>7 image_alpha+=0.3 tylko if speed>7 { image_alpha-=0.3; } ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 @M@ti002: te dwa zapisy oznaczają to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 21 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 No masz rację z tym kodem M@ti002, działa, ale object już na stałe robi się niewidzialny, :mellow: jak zrobić, żeby po zmniejszeniu prędkości z powrotem robił się widzialny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 @Marmot ale jemu chyba chodziło o: image_alpha+=0.3 image_alpha-=0.3; :P @up: lol wyciągaj wnioski z tego co ci podajemy <_< if speed < 7 { image_alpha+=0.3 } wrrr.... @down: taaa pewnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 21 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Właśnie zaraz przed tym jak odpisałeś Yoda, zrobiłem jak napisałeś i działa :D :bye1: A wiecie może jak wykombinować takie smugi jak wcześniej napisałem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Jest przykład na stronie <łup> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 21 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Nie wiem jakim cudem znalazłeś to na tej stronie :mellow: , jeżeli naprawdę coś takiego jest to weź daj link. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 http://www.gmclan.org/index.php?pliki=4 na samiutkim dole strony :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 22 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Yoda - jeżeli chodziło ci o ślady opon to ja dziękuję. :] :P takie rzeczy to ja robiłem jak miałem 10 lat :P Mi chodzi o ssssssmmmmmuuugggiiiii :) No dobra to jak nikt nie potrafi mi pomóc, to mam jeszcze małe pytanie : Jak zrobić żeby długość takich "smóg" zależała od prędkości. ( im większa tym dłuższe ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 https://gmclan.org/up541_11_ja_byc_motion_blur.html Takie smugi chciałeś ? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 22 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 He :thumbsup: ! Fajne, dokładnie o to mi chodziło :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi