m@rcixxx Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Siemka! Mam pewien problem. Próbuję zrobić takie coś, że jadę samochodem (widok z góry) i gdy uderzę w ścianę to zmienia się sprite na pognieciony samochód, a przy następnych uderzeniach na kolejne sprity(coraz bardziej pognieciony samochód). I właśnie nie mogę tego zrobić bo sprity zamiast zamieniać się w następne, powtarzają się(wiecie o co chodzi). Wie ktoś jak to zrobić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 W create: // Zmienna ustalająca stopień zniszczenia. Zniszczenie = 0; W kolizji: // Podwyższenie stopnia zniszczenia. Zniszczenie += 1; // Niszczenie auta. switch( Zniszczenie ); { case 1: sprite_index = sZnisz1; case 2: sprite_index = sZnisz2; case 3: sprite_index = sZnisz3; case 4: sprite_index = sZnisz4; //... } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Siemka! Mam pewien problem. Próbuję zrobić takie coś, że jadę samochodem (widok z góry) i gdy uderzę w ścianę to zmienia się sprite na pognieciony samochód, a przy następnych uderzeniach na kolejne sprity(coraz bardziej pognieciony samochód). I właśnie nie mogę tego zrobić bo sprity zamiast zamieniać się w następne, powtarzają się(wiecie o co chodzi). Wie ktoś jak to zrobić ? Taa znalazl sie taki glupi jak wie XD Daj swoj kod zrodlowy (twoj samochod z modelem jazdy i sciany) to Ci przerobie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 15 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Ten kod nie chce działać, nie wiem dlaczego. Wiecie może jak zrobić takie coś w inny sposób, np. klockami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Ten kod nie chce działać, nie wiem dlaczego. Wiecie może jak zrobić takie coś w inny sposób, np. klockami? Popatrz na moj post wyzej to sie dowiesz wszystkiego :) Czyli daj mi twoje zrodlo a Ci przerobie :thumbsup: DOWN@ No faktoza :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 kod nie chce dzialac bo Maxpayn zapomnial dac break. // Podwyższenie stopnia zniszczenia. Zniszczenie += 1; // Niszczenie auta. switch( Zniszczenie ); { case 1: sprite_index = sZnisz1; break case 2: sprite_index = sZnisz2; break case 3: sprite_index = sZnisz3; break case 4: sprite_index = sZnisz4; break //... } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 15 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Znowu nie działa :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 to raczej nie bedzie chodzic musisz zrobic jeszcze cos takiego : create : dotknal = false Zniszczenie = false w kolizji // Podwyższenie stopnia zniszczenia. if ! dotknal { Zniszczenie += 1; dotknal = true } // Niszczenie auta. switch( Zniszczenie ); { case 1: sprite_index = sZnisz1; break case 2: sprite_index = sZnisz2; break case 3: sprite_index = sZnisz3; break case 4: sprite_index = sZnisz4; break //... } i w step if dotknal { if distance_to_object(blabla) >10 dotknal = 0 } teraz powinno dzialac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 15 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Sprawdzałeś to Misiek na swoim kompie ?, :D bo u mnie to jakoś nie chce hulać. <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 dobra bylo tam troche namieszane. zaraz dam przyklad bo nie chce mi sie tego od nowa pisac. EdIt : oto on :D https://gmclan.org/up2321_12_ZNISZCZENIA.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 15 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Nie mam GM 7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 create : dotknal = false Zniszczenie = false step : if dotknal { if distance_to_object(sciana) >10 dotknal = 0 } // Niszczenie auta. switch( Zniszczenie ){ case 1: sprite_index = spr1; break case 2: sprite_index = spr2; break } //... kolizja z sciana if ! dotknal { Zniszczenie += 1; dotknal = true } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 15 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 zrobiłem jak napisałeś ale i tak nie działa :( Może da się to inaczej zrobić ? Jak ktoś wie to niech to przerobi: https://gmclan.org/up2885NFS.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 tobie chodzi o to, ze jak raz dotkniesz sciany to jest jeden sprite, jak drugi raz to inny i tak dalej ? jesli tak to to musi dzialac. Jak nie wierzysz to sciagnij gm7 i zobaczysz ze w tym przykladzie wszystko dziala :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 15 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Może coś źle napisałem, sprawdzę. :bye1: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Jak narazie to popraw ten twoj przyklad zeby sterowanie dzialalo bo ja mowilem tylko o tym "systemie zniszczen" a tu jak widze nawet sterowanie poprawnie nie dziala :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 15 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Aha sory bo ja pokasowałem zmienne w create i dlatego nie działa, ale weź plik NFS, to prawie to samo tylko że rozbudowane jest i sterowanie działa. Misiek, jak masz możliwość robinia w GM 6, to też weź mój plik i sprawdź co jest źle, bo ja nie mogę znaleźć błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 no faktycznie u Ciebie nie chodzi. Ale : 1. nie możesz nazywać spritów i obiektów tak samo . 2. w nazwach zasobow piszesz "_" a nie spacje. byc moze te bledy sa tym spowodowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bixon Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 @m@rcixxx- rób sobie w gm7, lepszy jest ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 16 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 :) Po co mam robić w gm7 jak mam zarejestrowanego gm6. :huh: Misiek, po pierwsze zawsze nazywam sprity i objecty tak samo i działa, a po drugie co ma do rzeczy "_" w działaniu gry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 create : dotknal = false Zniszczenie = false step : if dotknal { if distance_to_object(sciana) >10 dotknal = 0 } // Niszczenie auta. switch( Zniszczenie ){ case 1: sprite_index = spr1; break case 2: sprite_index = spr2; break } //... kolizja z sciana if ! dotknal { Zniszczenie += 1; dotknal = true } Tak czy siak, po co sprawdzać zniszczenia cały czas jak można tylko przy kolizji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 16 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Tak czy siak, po co sprawdzać zniszczenia cały czas jak można tylko przy kolizji? A co, wtedy by działało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 A co, wtedy by działało? Tu chodzi o optymalizacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 16 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 A mi chodzi o to, żeby działało a nie o optymalizację :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Po co mam robić w gm7 jak mam zarejestrowanego gm6. a masz legalnego gm6 ? A mi chodzi o to, żeby działało a nie o optymalizację zrob sobie nowy projekt i sprawdz czy to dziala. Jesli bedzie dzialac to znaczy ze masz cos zrabane w swojej grze , a nikt jej nie bedzie penetrował zeby znalezc jakas drobna usterke i poprawiac/zmieniac Ci cala gre zeby ten kod dzialal. A jak mowie on dziala bo sprawdzalem :D tylko w Twojej gierce nie chce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 16 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 A można inaczej z gm6 ? (dlaczego pytasz? <_< ) Mój projekt nie jest zrąbany bo wszystko działa oprócz tej kolizji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 zrąbany - cos w nim jest nie tak ze kolizja nie chce chodzic cos blokuje, łapiesz ? jak masz legalnego gm6 to mozesz sobie zrobic gm7. A pozatym czytaj uwaznie nie napisalem ze twoj projekt jest zrabany tylko ze cos masz zrabane w swojej grze, że nie chce chodzic ten kod(np. do tej pory ci ten blad nie przeszkadzal a moze nawet zrobiles go celowo, ale teraz on uniemozliwia poprawne dzialanie tego kodu co podalem ). Widac roznice ? :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 16 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Jeeessssssstttttt ! :) W końcu udało mi się to zrobić, jednak chodziło o to że zrobiłem minimalny błąd w kodzie, Dzięki Misiek, że pomogłeś mi to zrobić. :bye1: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marzec Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Takie coś układasz z klocków :D Collision Event with object sciana: set variable kolizja relative to 0.25 if kolizja is equal to 1 set the sprite to piewszy_sprite_zniszczonego_samochodu with subimage 0 and speed 1 if kolizja is equal to 2 set the sprite to drugi_sprite_zniszczonego_samochodu with subimage 0 and speed 1 if kolizja is equal to 3 set the sprite to trzeci_sprite_zniszczonego_samochodu with subimage 0 and speed 1 itp itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 16 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Może mi nie wychodziło z klockami bo dawałem subimage 1 zamiast 0 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się