Skocz do zawartości

Problem z change sprite


m@rcixxx

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka! Mam pewien problem. Próbuję zrobić takie coś,

że jadę samochodem (widok z góry) i gdy uderzę w

ścianę to zmienia się sprite na pognieciony samochód,

a przy następnych uderzeniach na kolejne sprity(coraz

bardziej pognieciony samochód). I właśnie nie mogę

tego zrobić bo sprity zamiast zamieniać się w następne,

powtarzają się(wiecie o co chodzi).

 

Wie ktoś jak to zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W create:

//  Zmienna ustalająca stopień zniszczenia. 
    Zniszczenie = 0;

 

W kolizji:

//  Podwyższenie stopnia zniszczenia.
    Zniszczenie += 1;

//  Niszczenie auta. 
    switch( Zniszczenie );
    {
         case 1: sprite_index = sZnisz1;
         case 2: sprite_index = sZnisz2;
         case 3: sprite_index = sZnisz3;
         case 4: sprite_index = sZnisz4;
         //...
    }

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka! Mam pewien problem. Próbuję zrobić takie coś,

że jadę samochodem (widok z góry) i gdy uderzę w

ścianę to zmienia się sprite na pognieciony samochód,

a przy następnych uderzeniach na kolejne sprity(coraz

bardziej pognieciony samochód). I właśnie nie mogę

tego zrobić bo sprity zamiast zamieniać się w następne,

powtarzają się(wiecie o co chodzi).

 

Wie ktoś jak to zrobić ?

 

 

Taa znalazl sie taki glupi jak wie XD Daj swoj kod zrodlowy (twoj samochod z modelem jazdy i sciany) to Ci przerobie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kod nie chce dzialac bo Maxpayn zapomnial dac break.

 

//  Podwyższenie stopnia zniszczenia.
    Zniszczenie += 1;

//  Niszczenie auta. 
    switch( Zniszczenie );
    {
         case 1: sprite_index = sZnisz1; break
         case 2: sprite_index = sZnisz2; break
         case 3: sprite_index = sZnisz3; break
         case 4: sprite_index = sZnisz4; break
         //... }

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej nie bedzie chodzic musisz zrobic jeszcze cos takiego :

create :

dotknal = false 
Zniszczenie = false

 

w kolizji

// Podwyższenie stopnia zniszczenia.

if  ! dotknal { 
    Zniszczenie += 1;
    dotknal = true } 

//  Niszczenie auta. 
    switch( Zniszczenie );
    {
         case 1: sprite_index = sZnisz1; break
         case 2: sprite_index = sZnisz2; break
         case 3: sprite_index = sZnisz3; break
         case 4: sprite_index = sZnisz4; break
         //... }

 

i w step

if dotknal { 
if distance_to_object(blabla) >10 dotknal = 0 }

 

teraz powinno dzialac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

create :

dotknal = false 
Zniszczenie = false

 

step :

if dotknal { 
if distance_to_object(sciana) >10 dotknal = 0 }

//  Niszczenie auta. 
    switch( Zniszczenie ){
         case 1: sprite_index = spr1; break
         case 2: sprite_index = spr2; break
         } 
         //...

 

kolizja z sciana

if  ! dotknal { 
    Zniszczenie += 1;
    dotknal = true }

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

create :

dotknal = false 
Zniszczenie = false

 

step :

if dotknal { 
if distance_to_object(sciana) >10 dotknal = 0 }

//  Niszczenie auta. 
    switch( Zniszczenie ){
         case 1: sprite_index = spr1; break
         case 2: sprite_index = spr2; break
         } 
         //...

 

kolizja z sciana

if  ! dotknal { 
    Zniszczenie += 1;
    dotknal = true }

 

Tak czy siak, po co sprawdzać zniszczenia cały czas jak można tylko przy kolizji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mam robić w gm7 jak mam zarejestrowanego gm6.

 

a masz legalnego gm6 ?

 

A mi chodzi o to, żeby działało a nie o optymalizację

zrob sobie nowy projekt i sprawdz czy to dziala. Jesli bedzie dzialac to znaczy ze masz cos zrabane w swojej grze , a nikt jej nie bedzie penetrował zeby znalezc jakas drobna usterke i poprawiac/zmieniac Ci cala gre zeby ten kod dzialal. A jak mowie on dziala bo sprawdzalem :D tylko w Twojej gierce nie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrąbany - cos w nim jest nie tak ze kolizja nie chce chodzic cos blokuje, łapiesz ?

jak masz legalnego gm6 to mozesz sobie zrobic gm7.

A pozatym czytaj uwaznie nie napisalem ze twoj projekt jest zrabany tylko ze cos masz zrabane w swojej grze, że nie chce chodzic ten kod(np. do tej pory ci ten blad nie przeszkadzal a moze nawet zrobiles go celowo, ale teraz on uniemozliwia poprawne dzialanie tego kodu co podalem ). Widac roznice ? :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie coś układasz z klocków :D

 

Collision Event with object sciana:

set variable kolizja relative to 0.25

if kolizja is equal to 1

set the sprite to piewszy_sprite_zniszczonego_samochodu with subimage 0 and speed 1

if kolizja is equal to 2

set the sprite to drugi_sprite_zniszczonego_samochodu with subimage 0 and speed 1

if kolizja is equal to 3

set the sprite to trzeci_sprite_zniszczonego_samochodu with subimage 0 and speed 1

 

itp itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...