Skocz do zawartości

Kąt pocisku


Basteks

Rekomendowane odpowiedzi

mam narysowany pocisk tak

 

|

|

|

|

|

|

 

(chodzi o kąt nachylenia)

i jak zorbic zeby byl odwrocony jak strzelam np w lewo to zeby sie pocosk byl odwrocony w lewo

 

prosciej mowiioc

 

jak zorbic zeby pocisk sie obracal zzaleznie w ktoro strone strzelę

 

PS nie wiedzial em co wpisac w szukaj

 

Zdaje mi sie, ze jezeli on ma ten naboj narysowany do gory to musi miec skrypt przykladowo taki:

image_angle = direction - 90;

Gdyz poprawnie rysuje sie naboje itd. w strone prawa gdyz tam jest direction = 0...

 

Wiem, ze to poplatalem ale moze ktos zrozumial xD

 

PS. A co do tematu to tam gdzie masz skrypt ze idzie np. w lewo to wpisz do tego direction = 180... Jak w prawo direction = 0... Jak w gore direction = 90... Jak w dol to direction = 270...

I po klopocie ;)

 

EDIT:

image_angle = direction - 90;

To do Step

 

A to do Twojego skryptu chodzenia:

jak masz skrypt chodzenia w lewo to dopisz direction = 180

jak w prawo - direction = 0

jak w gore - direction = 90

jak w dol - direction = 270

 

PS. Rozumiesz? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TERAZ WIDZISZ? <_<

 

To do step naboju:

image_angle = direction - 90;

 

To do create naboju:

speed = 8 //to jest predkosc naboju
direction = o_bohater.direction - 90 //to jest kierunek w ktorym leci naboj odjety przez 90 gdyz Twoj naboj jest tak | a nie tak -...

 

zamiast o_bohater wpisz nazwe Twojego obiektu bohatera w grze... WAZNE po nazwie bohatera musi byc kropka i zadnych spacji... a po kropce direction i tez zadnych spacji przed kropka..

 

Kapisz :P?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIDZE CHODZMI MI O TO ZE MAM CHODZIENIE JAK W ALMORZE

 

dobra juz mam tylko strzaly wylatujo z lewego gornego rogu a nie z reki mojej postaci

 

czemu jak mam to w create strzaly

 

direction = obj_Hero.

 

to mi blod wyskakuje

 

znowu cos zepsuelem tera wylatuje caly czas w prawo od postaci niewazne jak jest odworcona

 

 

moze ktos zrobi jakis przyklad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra juz mam tylko strzaly wylatujo z lewego gornego rogu a nie z reki mojej postaci

Daj tam gdzie jest strzał, np. jak naciskasz Ctrl, czy co tam ;) Wtedy kiedy strzelasz ;)

 

x = bohater.x + 5
y = bohater.y + 5

To 5 oczywiście przykładowe, dopasuj te wartości tak, aby strzelał z ręki :P

 

czemu jak mam to w create strzaly

 

direction = obj_Hero.direction - 90

 

to mi blod wyskakuje

Sprawdź, czy masz dobrą nazwę tego hero. A jak andal błąd, o daj może treść tego błędu :P

 

PS: A zaraz spróbuję zrobić przykład - to będzie piewrszy przykłąd w moim życiu :] Może nawet będzie działał :P :P :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIDZE CHODZMI MI O TO ZE MAM CHODZIENIE JAK W ALMORZE

 

dobra juz mam tylko strzaly wylatujo z lewego gornego rogu a nie z reki mojej postaci

 

czemu jak mam to w create strzaly

 

direction = obj_Hero.

 

to mi blod wyskakuje

 

znowu cos zepsuelem tera wylatuje caly czas w prawo od postaci niewazne jak jest odworcona

moze ktos zrobi jakis przyklad

 

poprawie Cie

direction = obj_Hero.direction - 90

 

Tak to powinno wygladac i chyba juz dziala nie??

 

EDIT:

 

Zeby wylatywal z dobrego miejsca to zrob taki kod...

instance_create(x + lenghtdir_x(sprite_index,direction), y + lenghtdir_y(sprite_index,direction), o_naboj) //to wpisz zamiast Twojego kodu w ktorym powstaje naboj

 

I teraz powinno dzialac :thumbsup:

 

UP@Dawidss Dziwny ten Twoj kod xD Do czego on sluzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym lenghtdir_x i lenghtdir_y.

to nawet nie wiem co to jest

 

direction - 90 usunolem bo odwrocilem strzale w prawo

 

To musisz miec taki kod:

direction = obj_Hero.direction

 

:twisted: A ja myslalem, ze to ja jestem najgorszym NooBem swiata... :twisted:

 

EDIT:

 

A w stepie naboju:

image_angle = direction

 

I prosze bardzo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak sie pytajoc jak w step mam

 

if( keyboard_check_pressed( vk_control ) )

 

to jak to bedzie dla lewego przyciska myszy

 

To ostatnie pytanie na jakie Ci dzisiaj odpowiem:

If ( mouse_check_button_pressed( i klawisz myszy np. mb_left ) )

 

:twisted: Przy okazji pouzywaj troche dokumentacji GM'a... Na stronce jest nawet cala po polsku :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...