Basteks Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 mam narysowany pocisk tak | | | | | | (chodzi o kąt nachylenia) i jak zorbic zeby byl odwrocony jak strzelam np w lewo to zeby sie pocosk byl odwrocony w lewo prosciej mowiioc jak zorbic zeby pocisk sie obracal zzaleznie w ktoro strone strzelę PS nie wiedzial em co wpisac w szukaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 pocisk.direction = direction ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 A faq i dokumentacja to co? pies? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 Poprostu direction. UP; szybszy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 image_angle = direction edit: to żeby obracał się sprite zależnie od direction :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 7 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 a gdzie dac image_angle = direction i o co chodzi edit: to żeby obracał się sprite zależnie od direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 mam narysowany pocisk tak | | | | | | (chodzi o kąt nachylenia) i jak zorbic zeby byl odwrocony jak strzelam np w lewo to zeby sie pocosk byl odwrocony w lewo prosciej mowiioc jak zorbic zeby pocisk sie obracal zzaleznie w ktoro strone strzelę PS nie wiedzial em co wpisac w szukaj Zdaje mi sie, ze jezeli on ma ten naboj narysowany do gory to musi miec skrypt przykladowo taki: image_angle = direction - 90; Gdyz poprawnie rysuje sie naboje itd. w strone prawa gdyz tam jest direction = 0... Wiem, ze to poplatalem ale moze ktos zrozumial xD PS. A co do tematu to tam gdzie masz skrypt ze idzie np. w lewo to wpisz do tego direction = 180... Jak w prawo direction = 0... Jak w gore direction = 90... Jak w dol to direction = 270... I po klopocie ;) EDIT: image_angle = direction - 90; To do Step A to do Twojego skryptu chodzenia: jak masz skrypt chodzenia w lewo to dopisz direction = 180 jak w prawo - direction = 0 jak w gore - direction = 90 jak w dol - direction = 270 PS. Rozumiesz? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 7 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 ale gdzie ja mam to wpisac ale on idze tam gdzie muszko klikne powiexz my tak jak w diablo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 TERAZ WIDZISZ? <_< To do step naboju: image_angle = direction - 90; To do create naboju: speed = 8 //to jest predkosc naboju direction = o_bohater.direction - 90 //to jest kierunek w ktorym leci naboj odjety przez 90 gdyz Twoj naboj jest tak | a nie tak -... zamiast o_bohater wpisz nazwe Twojego obiektu bohatera w grze... WAZNE po nazwie bohatera musi byc kropka i zadnych spacji... a po kropce direction i tez zadnych spacji przed kropka.. Kapisz :P? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 7 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 WIDZE CHODZMI MI O TO ZE MAM CHODZIENIE JAK W ALMORZE dobra juz mam tylko strzaly wylatujo z lewego gornego rogu a nie z reki mojej postaci czemu jak mam to w create strzaly direction = obj_Hero. to mi blod wyskakuje znowu cos zepsuelem tera wylatuje caly czas w prawo od postaci niewazne jak jest odworcona moze ktos zrobi jakis przyklad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 dobra juz mam tylko strzaly wylatujo z lewego gornego rogu a nie z reki mojej postaci Daj tam gdzie jest strzał, np. jak naciskasz Ctrl, czy co tam ;) Wtedy kiedy strzelasz ;) x = bohater.x + 5 y = bohater.y + 5 To 5 oczywiście przykładowe, dopasuj te wartości tak, aby strzelał z ręki :P czemu jak mam to w create strzaly direction = obj_Hero.direction - 90 to mi blod wyskakuje Sprawdź, czy masz dobrą nazwę tego hero. A jak andal błąd, o daj może treść tego błędu :P PS: A zaraz spróbuję zrobić przykład - to będzie piewrszy przykłąd w moim życiu :] Może nawet będzie działał :P :P :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 WIDZE CHODZMI MI O TO ZE MAM CHODZIENIE JAK W ALMORZE dobra juz mam tylko strzaly wylatujo z lewego gornego rogu a nie z reki mojej postaci czemu jak mam to w create strzaly direction = obj_Hero. to mi blod wyskakuje znowu cos zepsuelem tera wylatuje caly czas w prawo od postaci niewazne jak jest odworcona moze ktos zrobi jakis przyklad poprawie Cie direction = obj_Hero.direction - 90 Tak to powinno wygladac i chyba juz dziala nie?? EDIT: Zeby wylatywal z dobrego miejsca to zrob taki kod... instance_create(x + lenghtdir_x(sprite_index,direction), y + lenghtdir_y(sprite_index,direction), o_naboj) //to wpisz zamiast Twojego kodu w ktorym powstaje naboj I teraz powinno dzialac :thumbsup: UP@Dawidss Dziwny ten Twoj kod xD Do czego on sluzy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 Użyj lenghtdir_x i lenghtdir_y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 7 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 z tym lenghtdir_x i lenghtdir_y. to nawet nie wiem co to jest direction - 90 usunolem bo odwrocilem strzale w prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 z tym lenghtdir_x i lenghtdir_y. to nawet nie wiem co to jest direction - 90 usunolem bo odwrocilem strzale w prawo To musisz miec taki kod: direction = obj_Hero.direction :twisted: A ja myslalem, ze to ja jestem najgorszym NooBem swiata... :twisted: EDIT: A w stepie naboju: image_angle = direction I prosze bardzo :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 7 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 w create strzaly mam tak direction = Obj_Hero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 żeby pocisk tworzył ci się np na prawej ręce bohatera to: var i; i = instance_create( x + lengthdir_x( -10, image_angle ), y + lengthdir_y( - 10, image_angle ), oStrzal ); i.direction = direction; i.speed = 3; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 7 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 skoro takis modry to chociarz powiedz gdzie co wstawic zrob przyklad albo cos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 w create strzaly mam tak direction = Obj_Hero No to lepiej miej tak: direction = Obj_Hero.direction Bo inaczej to Ci wogole nie zadziala... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 skoro takis modry to chociarz powiedz gdzie co wstawic zrob przyklad albo cos skoro takiś "modry" to "chociarz" naucz się ortografi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 7 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 w create strzaly mam direction = Obj_Hero.direction a w nacisnieciu ctr u bohatera { instance_create(x,y,obj_strzala); } co mam dac w stepie strzaly bo dalem vspeed = 10 i leci caly czas w dol i nie jest odwrocona i nie wiem co dac zeby lecialo w strone myszki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 Przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 7 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 dobra a co dodac zeby strzala sie obracala bo gdybym chial strzelac kulką to bym tego tematu nie robil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 dobra a co dodac zeby strzala sie obracala O co Ci znowu chodzi z obracaniem sie? :boxed: Ej Max czy to ja takim noobem jestem czy poprostu mnie juz brakuje sil <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 7 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 obrazek zrobilem juz tak --- a pytanie jest do maxpayna bo to jego przyklad zebym niczego nie pomieszalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 obrazek zrobilem juz tak --- a pytanie jest do maxpayna bo to jego przyklad zebym niczego nie pomieszalk Masz przerobilem przyklad Max'a (za co sory Max bo to bez Twojej zgody xD): https://gmclan.org/up2955_12_zal2Przerobione.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 7 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 NO SUPER OBAJ JESTESCIE W CREDITACH (jesli cos z tego bedzie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 O co Ci znowu chodzi z obracaniem sie? :boxed: Ej Max czy to ja takim noobem jestem czy poprostu mnie juz brakuje sil <_< Ja też już nie mam sił do nich... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 7 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 a tak sie pytajoc jak w step mam if( keyboard_check_pressed( vk_control ) ) to jak to bedzie dla lewego przyciska myszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 a tak sie pytajoc jak w step mam if( keyboard_check_pressed( vk_control ) ) to jak to bedzie dla lewego przyciska myszy To ostatnie pytanie na jakie Ci dzisiaj odpowiem: If ( mouse_check_button_pressed( i klawisz myszy np. mb_left ) ) :twisted: Przy okazji pouzywaj troche dokumentacji GM'a... Na stronce jest nawet cala po polsku :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się