Skocz do zawartości

obracanie sprite'a


Rekomendowane odpowiedzi

może nie ma zarejestrowanego GM'a.

może sprubój tak:

STEP:

 direction=image_index;

 

,a później przy skręcie dodawaj (lub odejmuj) 3 klatki

 

(

image_index+=3

)

 

ale co do tego to pewien nie jestem, bo nie sprawdziłem

 

EDIT: aha, to ja nie wiem :(

chyba byył kod kiedyś do obracania się w stronę myszki, ale nie pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak,ale to on ma sie obracać w stronę myszki wiem jak ale nie chce robić gdzieś 45 image'ów i każdego obracać o 3 stopnie więcej...:(

 

A masz zarejestrowanego GM'a? Jak tak to taki kodzik i po problemie xD

W Step Event:
image_angle = direction
direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

 

Bylo juz wiele razy no ale coz :jezor:

 

A jezeli nie masz GM zarejestrowanego to cos takiego... (oczywiscie gdy masz animacje zrobiona w przciwny kierunek wskazowek zegara)

W Step Event:
image_index = direction
direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

 

Animacje obrotu najlepiej robic wbudowanym edytorem GM'a tam w menu Animation jest Rotation Sequence i Counter-Clockwise a potem wpisz ilosc klatek na 359 i po klopocie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

A jak zrobiłeś te rysunki? Pierwszy narysowałeś z kierunkiem w prawo, a resztę wygenerowałeś za pomocą opcji w menu -> animation -> rotation sequence -> counter-clockwise i dałeś 45 klatek?

 

Jeśli tak to w step:

direction = point_direction( x, y, mouse_x, mouse_y );
image_index = direction / 8;               // bo 360 / 45 = 8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zrobiłeś te rysunki? Pierwszy narysowałeś z kierunkiem w prawo, a resztę wygenerowałeś za pomocą opcji w GM - animation -> counter-clockwise i dałeś 45 klatek?

 

Jeśli tak to w step:

direction = point_direction( x, y, mouse_x, mouse_y );

image_index = direction / 8;

 

Ranmus a nie ladniej by wygladalo na 359 klatek? Oczywiscie poszlo by po rozmiarze gry w tym wypadku ale animacja wdlg. mnie byla by plynniejsza ;) A tak po za tym to on wkoncu ma zarejestrowanego GM'a czy nie? Bo moze on ma zarejestrowanego a my tu takie kody wymyslamy xD

 

DOWN@ Oj sorki nie doczytalem, ze on nie ma Pro Edition... A co do obrotow to masz racje a dodatkowo jeszcze by mu potraktowalo po wielkosci EXE :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Przecież napisał, że nie ma zarejstrowanego GM'a. A co do 360 (nie 359, bo pomijasz 0) klatek animacji, to się nie opłaca - stanowczo za dużo zajmuje i GM będzie mulił. Z właśnego doświadczenia mogę napisać, że maksymalna liczba klatek jaką można tolerować w tym sposobie obracania to 72 i jest w miarę ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...