def jam fight for ny Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 Jak obracać tak że mam 45 image'ów i każdy jest obócony o 3 stopnie więcej ,pierwszy 3 ,drugi 6 ,trzeci 9 itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 A po co ci do kazdego katu obrazek? Wystarczy uzyc funkcji image_angle lub direction... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
def jam fight for ny Opublikowano 7 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 No bo chce zrobić że obraca się w stronę myszki a nie mam Pro Edition i chce obrócić o 3 stopnie więcej...Kumasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToMoEX Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 może nie ma zarejestrowanego GM'a. może sprubój tak: STEP: direction=image_index; ,a później przy skręcie dodawaj (lub odejmuj) 3 klatki ( image_index+=3 ) ale co do tego to pewien nie jestem, bo nie sprawdziłem EDIT: aha, to ja nie wiem :( chyba byył kod kiedyś do obracania się w stronę myszki, ale nie pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
def jam fight for ny Opublikowano 7 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 Chyba tak,ale to on ma sie obracać w stronę myszki wiem jak ale nie chce robić gdzieś 45 image'ów i każdego obracać o 3 stopnie więcej...:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 Chyba tak,ale to on ma sie obracać w stronę myszki wiem jak ale nie chce robić gdzieś 45 image'ów i każdego obracać o 3 stopnie więcej...:( A masz zarejestrowanego GM'a? Jak tak to taki kodzik i po problemie xD W Step Event: image_angle = direction direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) Bylo juz wiele razy no ale coz :jezor: A jezeli nie masz GM zarejestrowanego to cos takiego... (oczywiscie gdy masz animacje zrobiona w przciwny kierunek wskazowek zegara) W Step Event: image_index = direction direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) Animacje obrotu najlepiej robic wbudowanym edytorem GM'a tam w menu Animation jest Rotation Sequence i Counter-Clockwise a potem wpisz ilosc klatek na 359 i po klopocie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 7 Października 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 A jak zrobiłeś te rysunki? Pierwszy narysowałeś z kierunkiem w prawo, a resztę wygenerowałeś za pomocą opcji w menu -> animation -> rotation sequence -> counter-clockwise i dałeś 45 klatek? Jeśli tak to w step: direction = point_direction( x, y, mouse_x, mouse_y ); image_index = direction / 8; // bo 360 / 45 = 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 A jak zrobiłeś te rysunki? Pierwszy narysowałeś z kierunkiem w prawo, a resztę wygenerowałeś za pomocą opcji w GM - animation -> counter-clockwise i dałeś 45 klatek? Jeśli tak to w step: direction = point_direction( x, y, mouse_x, mouse_y ); image_index = direction / 8; Ranmus a nie ladniej by wygladalo na 359 klatek? Oczywiscie poszlo by po rozmiarze gry w tym wypadku ale animacja wdlg. mnie byla by plynniejsza ;) A tak po za tym to on wkoncu ma zarejestrowanego GM'a czy nie? Bo moze on ma zarejestrowanego a my tu takie kody wymyslamy xD DOWN@ Oj sorki nie doczytalem, ze on nie ma Pro Edition... A co do obrotow to masz racje a dodatkowo jeszcze by mu potraktowalo po wielkosci EXE :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 7 Października 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 Przecież napisał, że nie ma zarejstrowanego GM'a. A co do 360 (nie 359, bo pomijasz 0) klatek animacji, to się nie opłaca - stanowczo za dużo zajmuje i GM będzie mulił. Z właśnego doświadczenia mogę napisać, że maksymalna liczba klatek jaką można tolerować w tym sposobie obracania to 72 i jest w miarę ładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się