Skocz do zawartości

Pomoc z menu


Adios

Rekomendowane odpowiedzi

Otóz jestem tu nowy i dopiero zacząłem robić gry na Game Makerze i ostatnio znalazłem na forum dobry przykład menu : https://gmclan.org/up2227_12_menu.html Lecz kiedy zrobiłem takie samo menu u siebie w grze to na początku wszystko się włancza i kiedy mam nacisnąć Start żeby zacząć gre to gra się wyłancza :(.

Więc jeśli ktoś by mógł powiedzieć co trzeba zrobić z tym menu aby działało to będe wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Joda dam ci Objekty:

 

Create:

m[0]="Start gry";
m[1]="Kontynuuj";
m[2]="Opcje";
m[3]="Credits";
m[4]="Koniec gry";


ilosc_menu=5;
kolor_uzyty=c_red;
kolor_normalny=c_blue;
odleglosc_od_menu=50;
kursor=0;

 

Step

if keyboard_check_pressed(vk_up) 
{
    if kursor = 0
    {
        kursor = ilosc_menu-1;
    }
    else
    {
        kursor-=1
    }
}

if keyboard_check_pressed(vk_down) 
{
    if kursor = ilosc_menu-1
    {
        kursor = 0
    }
    else
    {
        kursor+=1
    }
}

if keyboard_check_pressed(vk_space) || keyboard_check_pressed(vk_enter)
{
    switch(kursor)
    {
        case 0: room_goto(gra); //akcje po nacisnieciu na START GRY
        case 1:                 //akcje po nacisnieciu na KONTYNUUJ
        case 2:                 //akcje po nacisnieciu na OPCJE
        case 3:                 //akcje po nacisnieciu na CREDITS
        case 4: game_end();     //akcje po nacisnieciu na KONIEC GRY
    }

 

draw:

 

draw_set_font(font);  //ustawia font
for(i=0; i < ilosc_menu; i+=1;) //rysuje wszystkie menu
{
    if i=kursor then draw_set_color(kolor_uzyty); else draw_set_color(kolor_normalny);
    draw_text(32,30+odleglosc_od_menu * i,m[i]);  //pisze tekst menu
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zobacz szy twuj Room sie nazywa (gra) fonta0 czy masz na font a puszniej W Stepa:

 

 

Z gory przepraszam za grammatyke..

 

STEP

 

if keyboard_check_pressed(vk_up)

{

if kursor = 0

{

kursor = ilosc_menu-1;

}

else

{

kursor-=1

}

}

 

if keyboard_check_pressed(vk_down)

{

if kursor = ilosc_menu-1

{

kursor = 0

}

else

{

kursor+=1

}

}

 

if keyboard_check_pressed(vk_space) || keyboard_check_pressed(vk_enter)

{

switch(kursor)

{

case 0: room_goto(gra); // Wchodzenie do roomu

break;

case 1: show_message("Jesze Niema"); // text

break;

case 2: show_message("Jesze Niema"); // text

break;

case 3: show_message("Jesze Niema"); // text

break;

case 4: game_end(); // Wychodzenie z gry

break;

}

}

 

I bendzie chulac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...