Takeshi Opublikowano 25 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2007 No bo robie coś w stylu Pokemon'ów na GameBoy'a. I Nie wiem jak zrobić Level z exprenience ;). Bo już się trochę opuściłem na GM. I podwyższanie HP przy każdym levelu np. o 5 żyć więcej ;). I transformacja na podany lvl np. Masz Pokemon'a wbijasz go do 16lvl i transformuje się w innego. Pzdr, Takeshi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 25 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2007 Zmienne, zmienne & zmienne ze zmiennymi zmienna poganiają ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Takeshi Opublikowano 25 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2007 Yoda to tylko przeczytałem słowo "Zmienne". I to mi bardzo dużo pomogło xD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 25 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2007 uzywaj tez z tablicy :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 zmienna poziom, expnow, expdolvl, zycie, cos tam jeszcze :P potem układasz to w logiczną całość :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 nikt chlopakowi konkretnie nie wytlumaczyl, wiec po co sie wogole wypowiadacie? najpierw tworzysz sobie zmienne ktore odpowiadaja za co-tam-ci-tylko-jest-potrzebne-w-tej-grze RPG dla twojego bohatera. Czy ilosc zycia, sila ataku, ilosc many, magia itd. Oczywiscie zmienna ktora pokazuje poziom postaci i ilosc zdobytego doswiadczenia: CREATE hp = 10; maxhp = 10; mp = 10; maxmp = 10; level = 1; experience = 0; Zwroc uwage na zmienne hpmax i mpmax. Kazda zmienna ktora bedzie czesto zmieniac swoja wartosc czyli np zycie i punkty many tego potrzebuja, poprostu musisz miec zmienna ktora pokaze ile zycia bohater moze miec na maksimum. Tak wogole to hp to punkty zycia a mp punkty many ;-) teraz do tego samego kodu dopisujesz to: CREATE tonextlevel = (level * 100 * 0.5) + 50; tonextlevel to jest taka zmienna ktora jest progiem ktory gracz mosi przekroczyc swoim doswiadczeniem aby uzyskac nastepny poziom. Sam musisz tutaj dac jakies swoje obliczenie ile punktow doswiadczenia potrzeba aby gracz uzyskal nastepny poziom. Oczywscie ta zmienna bedzie obliczana za kazdym razem gdy bohater zdobedzie poziom, z dzialania u gory wynika ze trzeba zdobyc nastepujaca ilosc punktow doswiadczenia zeby zdobyc poziom: 1 - 50 2 - 100 3 - 200 4 - 250 itd. itd. teraz: STEP if experience >= tonextlevel { level += 1; hp += 5; hpmax += 5; mp += 5; mpmax += 5; tonextlevel = (level * 100 * 0.5) + 50; } gdy experience 'doswiadczenie' bedzie rowne lub wieksze temu aby dostac sie na nastepny poziom odpowiednie zmienne sie zwieksza. Tutaj wlasnie zmienna tonextlevel zostaje ponownie obliczona ;-) Wszystko powinno Ci dzialac jak nalezy. Pamietaj aby nie wklejac tego na slepo tylko wpisac i zastanow sie co wpisujesz abys to zrozumial i nie musial sie znowu pytac na forum o co biega. Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 nikt chlopakowi konkretnie nie wytlumaczyl, wiec po co sie wogole wypowiadacie? A co ja mam mu od razu cały system rpg zrobić - niech sam pomyśli - poza tym wystarczy dobrze umieć zmienne żeby zrobić coś takiego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 Dawidku, a nie lepiej wyliczać ile expa potrzeba do poziomu w momencie sprawdzania czy tyle expa nabito? Niepotrzebnie robiłeś do tego nową zmienną. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 A co ja mam mu od razu cały system rpg zrobić - niech sam pomyśli - poza tym wystarczy dobrze umieć zmienne żeby zrobić coś takiego...Żałosne podejście. Nie pomagasz nikomu tym, że napiszesz całkowicie zbędny post, mówiący mu o zmiennych. Sądzę, że nie ma osoby która nie wie czym są zmienne, tyle że nie koniecznie potrafi je zastosować. Ale zapomniałem licznik bije, mmkay. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 A co ja mam mu od razu cały system rpg zrobić - niech sam pomyśli - poza tym wystarczy dobrze umieć zmienne żeby zrobić coś takiego... Jaki caly system? przeciez to pare zmiennych, chlopak nie umie nic wykombinowac to wystarczy go nakierowac kilkoma skryptami. Dawidku, a nie lepiej wyliczać ile expa potrzeba do poziomu w momencie sprawdzania czy tyle expa nabito? Niepotrzebnie robiłeś do tego nową zmienną. :P Mozesz to pokazac na skrypcie bo nie bardzo wiem o co chodzi :unsure: ktora zmienna jest niepotrzebna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 Mozesz to pokazac na skrypcie bo nie bardzo wiem o co chodzi :unsure: ktora zmienna jest niepotrzebna? if experience >= (level * 100 * 0.5) + 50 { level += 1; hp += 5; hpmax += 5; mp += 5; mpmax += 5; } Właśnie zmienna tonextlevel. Chyba lepiej w ten sposób, co nie? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 Żałosne podejście. Nie pomagasz nikomu tym, że napiszesz całkowicie zbędny post, mówiący mu o zmiennych. Sądzę, że nie ma osoby która nie wie czym są zmienne, tyle że nie koniecznie potrafi je zastosować. Ale zapomniałem licznik bije, mmkay. Widać ja sądzę inaczej - ja jak czegoś potrzebuję nigdy nie proszę o gotowy skrypt - im więcej człowiek wykombinuje samemu tym więcej się nauczy... Czasem potrzeba tylko nakierowania Zresztą mówiąc o zmiennych też w pewien sposób nakierowałem... A gdyby Takeshi napisał że dalej nie możę sobie poradzić to wtedy musiałbym bardziej przybliżyc sytuację... I nie będę już offtopował myślę że zrozumieliście o co mi chodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 if experience >= (level * 100 * 0.5) + 50 { level += 1; hp += 5; hpmax += 5; mp += 5; mpmax += 5; } Właśnie zmienna tonextlevel. Chyba lepiej w ten sposób, co nie? :P :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Takeshi Opublikowano 26 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 Dzięki wszystkim przydało mi się :) Pzdr, Takeshi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się