Skocz do zawartości

Textury-z-chrzanem


Remx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałem sie was zapytac jakiej wielkosci najlepiej uzyc textury XXxXX oraz jakiego typu jpg,bmp,png.....

 

Tak aby najmniej to zajmowalo a zarazem w grze elemnty scenografi itp..

przypominaly ŁĄDNĄ scenografie :P

 

ponoiewarz uzywalem uzywałem róznych grafik w połączeniu ze soba i efekt jest marny :(

 

 

Macie moze jakies sugestie co do tego ??

 

 

Pozdrawiam

 

 

ps: ktos tam wspominal ze moja gra ma byc fajna :P i zeby cos o niej powiedziec narazie nic nie powiem do puki nie zrobie grywalnego dema :D było by głupie gdybym teraz cos oznajmił a puzniej z niewyjasniionej przyczyny porzucil projekt.......(naprzyklad wyjazde za granice a po powrocie zniechcecenie do dalszego pisani itp..).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam małe dodatkowe pytanie jak sie nazywał programik który pokazywał jaką ma postać klocek w kodzie GML

 

było cos takiego ze ciskalo sie klocek a obok pokazywalo co on robi ale bylo to widac jak to sie pisze w GML ....

 

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Tekstury i tak są chyba zapisywane do formatu jaki ma wbudowany GM (chyba, ze bedziesz trzymal je na zewnatrz exeka). Krotki opis formatow:

- BMP - format bezstratny, bez kompresji

- GIF - format bezstratny, z kompresją, ale obsługuje tylko do 256 kolorów.

- PNG - format bezstratny, z kompresją

- JPG - format strany, z kompresją

 

Wybierz PNG ( lub GIF jezeli dana tekstura ma palete ponizej 256 kolorów). JPG do gier sie nie nadaje ze wzgledu na swoja stratna kompresje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nicolas o wałsnie :) dzieki

 

 

A co do textur teraz sie nie dziwie dlaczego wszystko wygladalo do du....

jak uzywalem jpg :D

 

Dzieki za te info :)

 

Teraz musze sie przeniesc na png ale to dopiero jak zrobie miasto puzniej tylko bede prodstawial lepszej jakosci textury i bedzie wsio ok :) mama nadzieje ....

 

Yh trzeci raz przebudowuje :P swoje miasteczko a to ze optymalny kod a to ze szybciej sie robi i dokladniej no i znowu to ze teraz mozna bedzie mozna wejsc do budnykow cos ala Gothic - brak drzwi heh :sp_ike:

 

edit:

zapominam zawsze o to zapytac

jak w kodzie uzyc funkcjie PARENT ? w helpie znalazlem tylko odnosnik do gotowego wyboru w oknie ;/

 

Bo chce aby krata miala w sobie parent>> obj_crach

gdzie obj_crach jest odpowiedzialny za kolizjie nom i jak sie wcisnie guzik czy tam cos innego, to krata idzie do gory a jak dojdzie do pewnej wysokosci to parent= false i nie posiada juz podczepionego obj_crach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki ja wpisywalem Parent i nie moglem znalezdz ;/ zapytalem na eng forum tez niewiedzieli ;)

 

 

 

no to sie moge juz zabierac za wlasciwy kod bo miasteczko juz jako siako wyglada z dachami :D

jeszcze brakuje 2 budynkow ale to puzniej je umieszcze :) jak skoncze Engine Inventory i skill itp..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...