Nicolas Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 Jak zrobić aby ludzik zkładał się z 3 objectów (głowy, tułowia i nóg)??. I jeśli jedna z tych rzeczy oberwie to wszystkie giną, ale jak będzie więcej takich ludzików jak oberwie głowa jednego to inne na tym nie ucierpią?? Próbowałem z ID tylko jakoś te nie mogłem zrobić zeby np.: tułów wiedział ze ten ID to od jego głowy, a nie jakiegoś innego, czyli jak głowa oberwała to gineła ale nogi i tółów nic sobie z tego nie robiły bo niewiedziły ze to ich głowa dostała... Jak to zorbić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 pokombinuj z kolizjami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 Quetzacotl chodzi ci o if kolizja free to rób to i to ... i takie tam blebleble ? Jeżeli tak to ja bym nie polecał tej metody. Może lepiej zrobić to na podstawie odległości od obiektu. Distance_to_object czy jakoś tak :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 Nie... w sumie to nie jestem w stanie wytłumaczyć, bo nie wiem jaki widok ma ta gra mieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 No więc Nicolas_1. Co to ma być za gra ? Soldato podobne ? Czy coś w rodzaju GTA ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 13 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 Dobra z tamtym już sobie poradziłem (Gooman).. Ale mam kolejny problem. Oto fragment kody poruszania postacią: if keyboard_check(vk_right) global.s.x+=1; if keyboard_check(vk_left) global.s.x+=1; Global.s to id aktualnie wybranej postaci. Id wszystki postaci mam zapisany w tablicy. I niewiem co zrobić bo jak mam 5 postaci to kod robi x+=1*5 przez co zaznaczona postać porusza się co 5 pikseli a nie co 1. Jak temu zaradzić, żeby postać poruszała się o jeden piksel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Jakim Cudem??Coś musisz mieć chyba źle w innych kodów-nie ma nigdydzie typu '1*n' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 17 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2005 Wydaje mi się że kod wali się z prostej przyczyny... uzyćia do chodzenia zmiennej globalnej ? oO Jeżlei robisz ruch dla jednej jednostki niewolno używać zmiennych globalnych bo wtedy jednostki te bedą poruszać się wszytskie naraz w tym samym kierunku. A jeżeli jest ich więcej niż1 wtedy są wysyłane 2 komendy naraz = global.s.x + 1 i jeszcze raz przez co jednostka poruszy sie 2-krotnie... Edit... Hmmm więc to kod do wybierania jednostki ? dość dziwne... Jednak nadal radze zastosować zwykłe zmienne. Funkcje globalne stosuje się [ przynamniej ja :P ] tylko w ostateczności gdy należy przenieść ważniejsze wartości do innych roomow. Więc równie dobrze wybieranie jednostki można rozwiązać poprzez kliknięcie myszką na obiekt np. if (global.select_can=true) { meSelected=true;}; a w stepie [ bo widze że go użyłeś :P ] if ( keyboard_check(vk_left) && meSelected=true ) { //ruch jednostki } Jeżeli zaś przedtem była wybrana jednostka to dajemy kod w eventcie - Mouse -> RightPressed meSelected=false; global.select_can=true; Te 3 kodziki mówią nam o tym że jeżeli klikniemy prawym przyciskiem myszy na jednostke ta automatycznie zostanie wybrana. Jeżeli zaś klikniesz na nią ponownie prawym przyciskiem myszy, ta przestanie być aktywana i w tym momencie możesz wybrać kolejną jednostkę. Oczywście jeżeli chcemy bardziej efektownego działania nalezy się tym troche pobawić :P [ Jeżeli kod niedziałą to sry, ale pisany z pamięci... ] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
igor_once_known_as_dharleth Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 heh, znuw wrucilem :) cos kiepsko sie wam stronka rozwija. lepiej pokombinuj jak zrobic efekt rag doll bo nawet ranma mial z tym problemy to jak zrobisz to jestes miszcz. pozatym w dziale download nie widze mojego demka psycho :/ jusz o mnie zapomnieliscie :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Z tego co wiem to swojego demka nie zobaczysz, bo z tego co wiem, to GMCLAN ma za mało miejsca :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się