pager Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 mam taki problem. Umiem i wyczailem jak zrobic, aby "hero" chodzil. Teraz chce aby spadaly na niego bomby( z samej gory, czyli y=1, z losowo wybranego miejsca x). Od paru dni sie mecze i nic z tego. Syf,kiła i mogiła ;P Probowalem z komendami random i itd. Dlatego prosze o pomoc. z gory dziex. Oto kod samego poruszania sie "hero". uses crt; var x,y:byte; c:char; i:integer; begin x:=40; y:=24; clrscr; gotoxy(40,24); write('|-O-|'); repeat c:=readkey; if byte(c)=0 then begin c:= readkey; case byte(c) of 75:x:= x-1 ; 77:x:= x+1; end; clrscr; if x=1 then writeln('koniec'); if x=76 then writeln('koniec'); end; begin gotoxy(x,y); write('|-O-|'); end; if c=#27 then halt; until 1=0; begin end; end. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Zrób jakąś pętlę w której będziesz zwiększał wartość y w funkcji gotoxy() dla bomby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pager Opublikowano 10 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 no tak, ale nie mam pojecia jak zrobic aby w dol spadala bomba, help! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Proponuję zacząć programować obiektowo :P . Niestety, pascal w "pełni" obiektowy nie jest :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pager Opublikowano 10 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 e tam.to juz wole basica. chcialem tak po prostacku tą gierke zrobic. ale cusz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Nie ma "ale cusz". Można to zrobić za pomocą programowania struktualnego, ale jest to bezsensowne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pager Opublikowano 10 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 pewnie ze bezsensowne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 @pager: Czemu piszesz że nie masz pojęcia jak zrobić spadanie, skoro ci opisałem jak je zrobić ;p ? Cała filozofia tego to wsadzenie gotoxy w pętlę i dodawanie wartości y przy każdym wykonaniu pętli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pager Opublikowano 11 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 a jakis examplik dla opornych ?? ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Jak nie umiesz zrobić pętli to po co zabierasz się za grę w pascalu :P ? Zresztą, najłatwiej ci będzie jak zrobisz parę procedur: jedną do poruszania postacią, drugą do spadania bomby i je zapętlisz w while czy tam repeat. Wtedy bomba i tak będzie spadać, a ty będziesz za każdym razem dodawać do tej wartości Y w gotoxy(); a tamtą powinieneś zamalowywać na czarno, lub co każdy ruch powinieneś ekran czyścić. Nie chce mi się robić ci przykładu za bardzo, bo nie dość, że to trochę pracochłonne, to na dodatek, zrobię ci wtedy 4/5 gry ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pager Opublikowano 11 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 zreszta ja nie lubie jak ktos za mnie robi ;P myslalem ze moze ktos ma jakies przyklady, albo linki. dopiro ucze sie pascala, a poruszanie sie postaciprzez głupi przypadek odkrylem robiac zwykle menu ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się