David Dark Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Witam, mam taki maly problem z ktorym nie umiem sie uporac. chce aby bohater zostal przeniesiony do nastepnego roomu jesli wejdzie na ospowiedni obiekt ktory nazywal poprostu teleportem. obiekt bohatera jest obiektem stalym(persistent). Wraz z przeniesieniem go do nastepnego roomu musze zmienic jego pozycje. Przykladowo kod ktory wyprobowalem wyglada tak: o_teleport STEP if o_bohater.x = o_teleport.x && o_bohater.y = o_teleport.y { room_goto_next(); o_bohater.x -= 20; { Niestety po wejsciu na ten obiekt obiekt bohatera jest ciagle przesuwany. Przeniesc bohatera do innego roomu i zmienic jego pozycje nie nadajac mu predkosci? z gory dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Wystarczy wstawic w nastepnym roomie object playera. jak się wejdzie do tego teleportu to tylko room_goto_next(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 W game start daj sobie: global.zmienil_pozycje=0 A potem tylko: if o_bohater.x = o_teleport.x && o_bohater.y = o_teleport.y && global.zmienil_pozycje=0 { global.zmienil_pozycje=1 room_goto_next(); o_bohater.x -= 20; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 4 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 ok kilka dodatkowych informacji: moja gierka to rpg, mam duza mapke ktora podzielilem na roomy jest to zbudowane mniejwiecej tak: 123 456 789 Widzisz jesli bohater jest w roomie 1 i wejdzie do roomu 4 to jego postac bedzie na gorze i wszystko bedzie cacy, jesli z tego roomu wyjdzie do roomu 7 i potem pojdzie okrezna droga i wejdzie z roomu 5 do 4 to jego postac bedzie na dole zamiast z prawej, czyli bedzie to troche nierealistyczne, a do czego ludzie potrafia sie przyczepic to ja wiem ;-) nie moge tez wykorzystac przykladow gdy postac wyjdzie poza room to zostaje przeniesiona bo obiekty teleport nie znajduja sie na krawedziach roomu. musze miec kod ktory po wejsciu postaci na obiekt zostanie ona przeniesione dokladnie w to miejsce ktore chce i bez nadawania jej jakiegokolwiek ruchu niewiadomo skad 0_0 EDIT UP ok Stig dzieki, wyprobuje to. EDIT2 UP niestety Stig tak sie raczej nie da, jesli ustawie ta zmienna to bede mogl sie jedynie przeniesc jednokrotnie, a jesli ustawie po tym alarm ktory nastawia ta zmienna spowrotem na 1 aby bohater znow mogl uzyc tego teleportu to po zmianie tej zmiennej postac znowu zaczyna sie przesuwac samoistnie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 dotykasz obiektu o_teleport, ktory ustawia zmienną nowyx - (tutaj x do ktorego ma trafic) i nowyy (to sAamo tylko z y), dajesz przejscie do nastepnego roomu, i bohaterowi w room_start nastawiasz x i y na nowyx i nowyy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 5 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 dotykasz obiektu o_teleport, ktory ustawia zmienną nowyx - (tutaj x do ktorego ma trafic) i nowyy (to sAamo tylko z y), dajesz przejscie do nastepnego roomu, i bohaterowi w room_start nastawiasz x i y na nowyx i nowyy W teleporcie: CREATE global.newx = 0; global.newy = 0; COLLISION WITH o_bohater global.newx = o_bohater.x; global.newy = 1480; room_goto_next(); w o_bohater: ROOM START o_bohater.x = global.newx; o_bohater.y = global.newy; Dziala, ale rowniez zaczyna przesuwac bohatera. Czuje sie totalnie bezsilny, w tym momencie bo probowalem roznych rzeczy:/ chce tylko przeniesc obiekt w inne miejsce na nastepnym roomie, nie rozumiem dlaczego GM jeszcze nadaje predkosc temu obiektowi :/ Ktos ma jakies inne pomysly? EDIT Dobra rozwiazalem problem. Wina moze lezec w tym ze obiekt o_bohater posiada takie oto zmienne: CREATE xx = x; yy = y; Jesli obiekcie o_teleport uzylem takiego oto kodu room_goto_next(); with(o_bohater) { x =1000; y =1000; } Obiekt zostawal przeniesiony do tego punktu i przesuwal sie do punktu w ktorym byl w poprzednim roomie. Jesli uzylem kodu room_goto_next(); with(o_bohater) { xx = 1000; yy = 1000; } Wtedy obiekt z punktu w ktorym zaczynal w poprzednim roomie powoli przesuwal sie do punktu x:1000 y:1000 Wiec uzylem kodu room_goto_next() with(o_bohater) { x = 1000; y = 1000; xx = 1000; yy = 1000; } I wszystko dziala jak nalezy :) Dzieki wszystkim za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się