Basteks Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 jak zrobic zeby moj bohater jak stoi to sie troche rusze (kiwa sie na lewo i prawa a nie stoi jak slup) i jak zrobic animacje chodzenia ze ide i ruszajo mu sie nogi (wszystko w spiritach ktoe niestety sam robie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Musisz se sam narysowac animację <_< ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 jak zrobic zeby moj bohater jak stoi to sie troche rusze (kiwa sie na lewo i prawa a nie stoi jak slup) i jak zrobic animacje chodzenia ze ide i ruszajo mu sie nogi (wszystko w spiritach ktoe niestety sam robie) Robisz animacje a potem np. key press left : change sprite , sprite animacji ruchu w lewo , potem key relase left i change sprite , sprite animacjii gdy stoi obrócony w lewo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Musisz zrobić kilka spritów (każdy musi rysować do siebie :jezor: ). Jak stoi, jak się rusza i jak robi jakieś tam akcję. A potem po prosu w Step dasz: if speed=0 sprite_index=bohaterstoi if speed>0 sprite_index=bohateridzie itd... :D :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 dopiero zaczolem robic gre i zrobilem tylko 3 sprity nazwalem je : 1.hero.spr 2.hero_przod.spr 3.hero_gora.spr dalem nowy ustawilem sprit hero dodaje step i daje w spricie hero nastepny obrazek (wsadzilem hero_przod czyli skopiowalem go) w objecie step hero dalem if speed=0 sprite_index=hero to przez ulamek sekundy pokazujo sie sprity z hero.spr a pozniej hero_gora i tak zostaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 E co? co? co? co? Aleś namieszał - patrz robisz sobie sprite w zakładce sprites tworzysz sparity - hero, herolewo, heroprawo... tworzysz obiekt gracz i dajesz w step: if speed=0 { sprite_index=hero } albo if keyboard_check(vk_left)=true { sprite_index=herolewo } itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pinker Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Albo jeszcze innaczej if keyboard_check(klawisz) { sprite_index=nazwa spritu; image_speed=0,1,2,3 ITD } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 jeszcze zadnego przykladu nietestowalem ale zobacze co bedzie lepsze i jak zrobic objekt zeby gracz szedl pod gorke bo mi wyszlo tylko z gorki i prosto a pod gorke to sie "zacinal" edit: a tak wogole nie mozna zamiast sprita dac gifa(chodzi mi o stanie)?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programista Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 EEE... :huh: sprit to teksturka wszelkiego formatu: jpg,gif,png itd.: :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek11116 Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 2.hero_przod.spr 3.hero_gora.spr Ta... 2 do przodu <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pager Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 masz tu przykladzik - kiedys sonica chcialem zrobic: jak speed=0 to stoi i pochwili tupie nogą, jak speed jest powyzej zera to idzie, a jak powyzej 7 (chyba, nie pamietam) to biegnie i są 3 rozne sprity zreszta takich przykladow pelno wokolo i wyzej mnie dorze pisali SONIC.GM6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 1 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 Ta... 2 do przodu <_< ja robie strzelanine platformowo hero_gora to on daje pistolet do gory _____________________________________________________________________ zara to wytestuje ale nie da sie dac gifa tylko trzeba tak obrazki wrzucac??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 Eh. Gif to rozszerzenie jak BMP, JPG itp. @Yoda: A nie pisze się if (score == 10) == true . Każdy język dodaje sprawdzanie prawdziwości warunku :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 @up: To znaczy? Nie wiewm - w gmlu taki zapis działa xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 if (lol==13) Tyle. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 Działać działa, ale to jest bezsensowne. GM rozumie ten zapis jako: if ((keyboard_check( vk_up) == true) == true) Głupie, nieprawdaż ? :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 1 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 pager w twoim przykladzie on sie jakby slizga po ziemi zanim sie zatrzyma jak zrobic zeby odrazu sie zatrzymal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 speed=0; :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pager Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 bo Sonic tak biega ;P tu masz przyklaad, gdzie sonic sie nie slizga sonic ver2.gm6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 1 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 super jeszcze nie testowalem ale juz ci dziekuje :lol2: :lol2: :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się