Skocz do zawartości

Ai przeciwników


Nirvan

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuje skrypty do stworzenia ai przeciwnika , narazie ulepszać będę demo i potem wystawie ulepszone ponownie .

 

Chodzi o to że gdy wróg mnie zobaczy z dystansu np. 380 zaczyna do mnie biec gdy stoi odemnie gdzieś o 70 to zaczyyna atakować(zmiana animacji) i gdy np. przeskocze go to żeby się obrócił ,no i gdy będę znowu od niego na dległość ponad 70 to zaczyna mnie gonić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

create: kat=0

 

step:

 

 

kat=point_direction(x,y,rocket.x,rocket.y)

if distance_to_object(rocket) <300 and distance_to_object(rocket) >100 then

{

mp_potential_step(rocket.x,rocket.y,5,sciana) sprite_index=sprite59

alarm[0]=-1

}

if distance_to_object(rocket) < 100 then

{

alarm[0]=random(10)

action_move("001000000",0);

sprite_index=sprite74

}

if distance_to_object(rocket) >300 then

{action_move("001000000",0)}

 

if kat > 90 and kat < 270 then

{image_single=1}

else

image_single=0

 

alarm 0 :

(instance_create(x,y,pocisk3)).direction=kat

alarm[0]=random(10)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

create: kat=0

 

step:

kat=point_direction(x,y,rocket.x,rocket.y)

if distance_to_object(rocket) <300 and distance_to_object(rocket) >100 then

{

mp_potential_step(rocket.x,rocket.y,5,sciana) sprite_index=sprite59

alarm[0]=-1

}

if distance_to_object(rocket) < 100 then

{

alarm[0]=random(10)

action_move("001000000",0);

sprite_index=sprite74

}

if distance_to_object(rocket) >300 then

{action_move("001000000",0)}

 

if kat > 90 and kat < 270 then

{image_single=1}

else

image_single=0

 

alarm 0 :

(instance_create(x,y,pocisk3)).direction=kat

alarm[0]=random(10)

 

zamiast rocket wpisać nazwe objektu player?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wszystko pięknie lecz nie moge ustawić ze gdy ich przeskocze to zmienia się animacja że idą w drugą stronę , to znaczy idą w moją strone ale dupą oruceni do mnie .

I jeszcze , jak zrobić aby gdy jestem obrócony w prawo i nadusze numpad 1 to rycerz uderza w prawą stronę , a gdy jestem obrócony w lewo i naduszę numpad 1 to uderza w lewą stronę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w stepie mam to :

if distance_to_object(object0) <250 and distance_to_object(object0) >60 then
{
if x > target.x
&& place_free(x-4,y) {
    x -= 4
}

if x < target.x
&& place_free(x+4,y) {
    x += 4
}

if abs(x - target.x) < 3 {
    x = target.x
}}

if distance_to_object(object0) >60
{
alarm[0] = 55
}

if distance_to_object(object0) < 250 and distance_to_object(object0) >60 then
{
sprite_index = runright
}

 

Alarm 0:

 

sprite_index = atakleft
alarm[0]= 55

 

I co dopisać że gdy przeskoczę aby zamiast spritu "runright" był sprite animacji biegu w prawo a zamiast alarmu 0 był alarm 1 w którym jest ustawiona animacja ataku w prawo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...