Nirvan Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Potrzebuje skrypty do stworzenia ai przeciwnika , narazie ulepszać będę demo i potem wystawie ulepszone ponownie . Chodzi o to że gdy wróg mnie zobaczy z dystansu np. 380 zaczyna do mnie biec gdy stoi odemnie gdzieś o 70 to zaczyyna atakować(zmiana animacji) i gdy np. przeskocze go to żeby się obrócił ,no i gdy będę znowu od niego na dległość ponad 70 to zaczyna mnie gonić . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artimal Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 create: kat=0 step: kat=point_direction(x,y,rocket.x,rocket.y) if distance_to_object(rocket) <300 and distance_to_object(rocket) >100 then { mp_potential_step(rocket.x,rocket.y,5,sciana) sprite_index=sprite59 alarm[0]=-1 } if distance_to_object(rocket) < 100 then { alarm[0]=random(10) action_move("001000000",0); sprite_index=sprite74 } if distance_to_object(rocket) >300 then {action_move("001000000",0)} if kat > 90 and kat < 270 then {image_single=1} else image_single=0 alarm 0 : (instance_create(x,y,pocisk3)).direction=kat alarm[0]=random(10) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 create: kat=0 step: kat=point_direction(x,y,rocket.x,rocket.y) if distance_to_object(rocket) <300 and distance_to_object(rocket) >100 then { mp_potential_step(rocket.x,rocket.y,5,sciana) sprite_index=sprite59 alarm[0]=-1 } if distance_to_object(rocket) < 100 then { alarm[0]=random(10) action_move("001000000",0); sprite_index=sprite74 } if distance_to_object(rocket) >300 then {action_move("001000000",0)} if kat > 90 and kat < 270 then {image_single=1} else image_single=0 alarm 0 : (instance_create(x,y,pocisk3)).direction=kat alarm[0]=random(10) zamiast rocket wpisać nazwe objektu player? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Rocket = rakieta (?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artimal Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Rocket = nazwa playera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 A dobra , zrobiłem już inaczej , wziąłem skrypt z przykładu , takiego z piłkami co buło w create target i zmieniłem że od jakiegoś dystansu zaczyna biegnąć , działa dobrze , i mało skomplikowane :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Dobra wszystko pięknie lecz nie moge ustawić ze gdy ich przeskocze to zmienia się animacja że idą w drugą stronę , to znaczy idą w moją strone ale dupą oruceni do mnie . I jeszcze , jak zrobić aby gdy jestem obrócony w prawo i nadusze numpad 1 to rycerz uderza w prawą stronę , a gdy jestem obrócony w lewo i naduszę numpad 1 to uderza w lewą stronę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artimal Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 ZMIENNE !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 w stepie mam to : if distance_to_object(object0) <250 and distance_to_object(object0) >60 then { if x > target.x && place_free(x-4,y) { x -= 4 } if x < target.x && place_free(x+4,y) { x += 4 } if abs(x - target.x) < 3 { x = target.x }} if distance_to_object(object0) >60 { alarm[0] = 55 } if distance_to_object(object0) < 250 and distance_to_object(object0) >60 then { sprite_index = runright } Alarm 0: sprite_index = atakleft alarm[0]= 55 I co dopisać że gdy przeskoczę aby zamiast spritu "runright" był sprite animacji biegu w prawo a zamiast alarmu 0 był alarm 1 w którym jest ustawiona animacja ataku w prawo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 if x > target.x sprite_index = spr_lewo; else sprite_index = spr_prawo; Bez optymalizacji :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 if x > target.x sprite_index = spr_lewo; else sprite_index = spr_prawo; Bez optymalizacji :P . Tak , tylko że teraz alarm nie działa w którym jest animacja ataku . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistyk Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Człowieku zorbie ci ten przykład ai. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 I co ? Zrobiłeś ? no ? czekam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 2 Września 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Podwójne postowanie jest niedozwolone, więc następnym razem się pilnuj. A jak chcesz wiedzieć czy zrobił, to wyślij mu prywatną wiadomość (taki guzik z napisem PW obok guzika KARTA). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się