Sylwester Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Witam,kiedyś kupiłem symfonie c++ standard,i składnie c++ już jakoś znam,ale nie potrafiłbym stworzyc nawet chodzącego kwadracika...więc pomyslałem o kupnie tej książki. Programowanie gier. Kompendium i teraz nie wiem czy opłaca się ja kupic,czy lepiej kupic inna... jeśli ktoś się zna,dobrze by było żeby mi polecił jakąś książke,cena w ok.130 zł.(max). Tutaj daje linka do strony heliona,ale jak znacie jakieś inne książki,to równie dobrze może byc allegro itp. helion z góry dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 nie opłaca się :D zainteresuj się jakąś biblioteką ułatwiającą pisanie gier, np. Allegro, SDL, ClanLib i czytaj ich dokumentacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 @jabol,nie chce czytac dokumentacji,tylko książke,gdzie jest opisane jak zrobic nawet najprostszą gre,i tak po krok po kroku,do bardziej złóżonych. poprostu po czytaniu symfonii,nic tylko te okienkowe programy umiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Przecież te wszystkie l33t książki to po prostu przepisana dokumentacja do danej biblioteki. Nie opłaca się ich kupować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 zawsze można poszukać kursu pisania gier pod danego liba. takich wbrew pozorom jest całkiem sporo :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Ale 100 razy lepiej mi się czyta książke niż dokumentacje na kompie,gdzie po godzinie już mnie oczy bolą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Zawsze można wydrukować ;p . Zresztą, w tych książkach o programowaniu gier to zazwyczaj nic nie ma i więcej się z internetu dowiesz. Ja np. kupiłem sobie tylko książkę która mi opisuje składnię i jak się programuje obiektowo, a grę programowałem początkowo wg kursów, a obecnie według dokumentacji biblioteki, którą wykorzystałem ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 jak to jest, że znasz składnię ale nie potrafisz zrobić chodzącego kwadratu :o ? jak już znasz składnię to żadna książka nie jest ci potrzebna, tylko odrobina pomyślunku. co to za sztuka wywołać kontrolkę directx i odpowiednio nią pokierować, jeśli zna się składnię ;]? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 jak to jest, że znasz składnię ale nie potrafisz zrobić chodzącego kwadratu :o ? jak już znasz składnię to żadna książka nie jest ci potrzebna, tylko odrobina pomyślunku. co to za sztuka wywołać kontrolkę directx i odpowiednio nią pokierować, jeśli zna się składnię ;]? To jest właśnie skutek uczenia się języka tylko w teorii. Praktyka czyni mistrza. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Symfonia nie uczy tworzenia gier tylko c++. Potrzebujesz książkę o jakiejś bibliotece np: Programowanie gier w OpenGL ,Rendering w czasie rzeczywistym ale do tego potrzeba znać bardzo dobrze c++ szablony Obsługa sytuacji wyjątkowych, podstawy algorytmiki i struktury danych. Proponuj poczytać na razie WARP'a żeby przekonać się czy dasz rade :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Poczytaj lepiej Thinking In C++ wyd.2. tom 1. Polska edycja na helionie 80zł, angielska edycja jest darmowa, oraz istnieje projekt wiki z tłumaczeniem tej książki. Bardzo polecam, sam się z niej uczę różnych elementów składni, jak je używać, etc. Stąd ściągniesz Thinking in C++ tom 1 i tom 2 po angielsku, legalnie: http://www.mindviewinc.com/ . Są tam też książki do Javy jakby kogoś interesowała :] . Polski projekt darmowego tłumaczenia tej książki (niestety niekompletny jeszcze): http://moria.ii.uj.edu.pl/thinkcpp/ . A jak lubisz czytać książki, to oczywiście www.helion.pl i płać 80zł za coś co jest za darmo w internecie (jak ja ;p ). Z Thinking In C++ nauczysz się dużo o składni, o różnych rzeczach, o jakich w Symfonii nie znajdziesz ani słowa. Dopiero wtedy zabieraj się za programowanie gier z jakąś biblioteką lub silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Ale 100 razy lepiej mi się czyta książke niż dokumentacje na kompie,gdzie po godzinie już mnie oczy bolą.ale dokumentacja najczęściej wygląda tak, że masz spis funkcji i po kliknięciu ich opis. czytasz i próbujesz coś sam napisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markos Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Tya i powiem szczerze że dopiero od jakiś 3 miesięcy w adobe flash poznałem magiczny przycisk F1 ^^ Kupiłem sobie pewną książkę raz o programowaniu w actionscript ale tak jak moi przedmówcy w niej nic nie ma... P.S Proxx w Twojej społeczności na pierwszym miejscu Ranma :D cudownie to wygląda, tylko hej! Mnie tam nie ma ;p czyżby mnie stąd wyrzucili? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Tya i powiem szczerze że dopiero od jakiś 3 miesięcy w adobe flash poznałem magiczny przycisk F1 ^^ Kupiłem sobie pewną książkę raz o programowaniu w actionscript ale tak jak moi przedmówcy w niej nic nie ma... Bo najpierw trzeba popytać o opinie na temat książki ;0 Poczytaj lepiej Thinking In C++ wyd.2. tom 1. Polska edycja na helionie 80zł, angielska edycja jest darmowa, oraz istnieje projekt wiki z tłumaczeniem tej książki. Bardzo polecam, sam się z niej uczę różnych elementów składni, jak je używać, etc. Stąd ściągniesz Thinking in C++ tom 1 i tom 2 po angielsku, legalnie: http://www.mindviewinc.com/ . Są tam też książki do Javy jakby kogoś interesowała emot11.gif . Polski projekt darmowego tłumaczenia tej książki (niestety niekompletny jeszcze): http://moria.ii.uj.edu.pl/thinkcpp/ . A jak lubisz czytać książki, to oczywiście www.helion.pl i płać 80zł za coś co jest za darmo w internecie (jak ja ;p ). Z Thinking In C++ nauczysz się dużo o składni, o różnych rzeczach, o jakich w Symfonii nie znajdziesz ani słowa. Dopiero wtedy zabieraj się za programowanie gier z jakąś biblioteką lub silnikiem. A ja czytałem Symfonie Pasje i Thinking In c++(to ostatnie pobieżnie,tylko interesujące mnie rozdziały) I moim zdaniem Symfonia jest lepsza :) Jest w niej mniej informacji ale jest zawarte wszystko co potrzebne do zabrania się za bibliotekę graficzną lub rozpoczęcia prawdziwego programowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Czy ja wiem ;p . Mi jakoś Symfonia nie przypadła do gustu. Wolę dużo bardziej książki gdzie mam na tacy podane co potrzebuję, ładnie i dokładnie opisane, jak mam to w Thinking In C++. Chociaż, wcześniej się uczyłem z jakiejś starej polskiej książki o programowaniu w C++ i przyznam, że tam też było wszystko fajnie i zwięźle opisane, ale było trochę niedomówień. A Symfonia, nie przypadła mi do gustu, może dlatego, że mnie nie interesują takie pierdółki co to jest string, int, klasa, cout itd. tylko konkretne rzeczy związane ze składnią, typu, jak budować obiekty, o polimorfiźmie, szablonach, etc. A co do funkcji i tym podobnych spraw, to kieruję się z pomocą strony: http://www.cplusplus.com/reference/ - tam mam wszystko co potrzebuję, a jeżeli chodzi o biblioteki graficzne, to ich dokumentacje biorę i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Ja tam wole książki +dokumentacja :) Nie chodzi o to, że nie umiem ang. Tylko często w książce jest to lepiej wytłumaczone, autor poda własne przemyślenia i uwagi na dany temat. Skieruje na właściwy tor nauki i to wydaje mi się najlepsze ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się