Kamyl Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Witam Mam problem dotyczący wybuchu. Zrobiłem sobie różne bronie i m.in. bazookę która po zderzeniu z murem lub wrogiem wybucha. Nie wiem jak zrobić aby wróg im bliżej stał przy wybuchu tym więcej zabierało mu życia. Szukałem w szukajce ale niestety nic nie znalazłem :( . Byłbym bardzo wdzięczny jak ktoś by mi pomógł. pozdro dla wszystkich! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Uzyj kodu point_distance. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 distance_to_object :) np. if distance_to_object(obj)<10 {hp-=10}//jezeli dystans to objectu obj (wpisz jaki chcesz) jest <10 to hp-10 else//ale if distance_to_object(obj)<20 {hp-=5}//to co wyzej ale ze zwiekszoną odległością :) można jak wyżej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamyl Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Dzięki! Działa! Nawet nie wiedziałem jakie to proste! jeszcze raz dzięki :thumbsup: Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 A żeby 'plynnie' odebrało życie to daj kod: wybuch: create: explo_max=100 range=200 gracz: <event z wybuchem>: if(point_distance(x,y,wybuch.x,wybuch.y)<wybuch.range) { hp-=point_distance(x,y,wybuch.x,wybuch.y)/wybuch.range*wybuch.explo_max } to będzie zdecydowanie lepsze efektownie niż poprzedni kod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamyl Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Nie rozumie :( . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Zaraz zrobie przykład i dam w edit DLOAD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamyl Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Dużo kombinowałem ale w końcu się udało! Dzięki za przykład. Na pewno będziesz w creditsach. Niestety pojawił mi się kolejny problem. Gdy ustawię szybkość pocisku na np.60 a mur ma szerokość 32x32 to ten pocisk mi "przelatuje" przez mur. Znalazłem w szukajce 2 takie tematy ale nic z nich nie rozumie :( . Moje pytanie jest takie: co zrobić aby pociski nie "przelatywały" przez mur przy dużych prędkościach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 A dałeś na kolizji z murem żeby sie no zdestrotował? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamyl Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 No oczywiście :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 a dałeś solid ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamyl Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Solid też zaznaczyłem. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 A teraz działa, bo jak nie to może zrobie przykład?? ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 ludzie przeciesz szybkosc to ilosc pikseli! ustawil speed na 60 i pocisk przeskakuje o 60 pikseli a nie o 1! no to musisz chyba albo zmniejszyc speed albo zwiekszyc mur... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamyl Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Nie działa bo nic nie zmieniłem :] . Ale jak byś zrobił przykład i wykorzystam go w grze to oczywiście będziesz w creditsach ;) . @up: Ale u mnie mur nie może być szeroki a pocisk musi lecieć szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Musisz sprawdzać kolizję więcej niż jeden raz. Najlepiej w 2, czy nawet 3 stepach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamyl Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 A jak to trzeba zrobić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Normalnie. ;D W np: STEP i END STEP napisać np: taki kod: if collision_circle(x,y,polowa_szerokosci_pocisku,sciana,1,1) { //akcyjka } Może pomoże. W moim wypadku kiedyś pomogło. Zresztą pokombinuj jeszcze z BEGIN STEP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Zrób tak: for(a=0;a<=speed;a+=2) { if not position_empty(x+lengthdir_x(a,direction),y+lengthdir_y(a,direction)) {x+=lengthdir_x(a+5,direction) y+=lengthdir_y(a+5,direction) speed=0 break} } Daj to w step pocisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamyl Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 @Adster: nie rozumię w twoim kodzie: polowa_szerokości_pocisku :( . Nie wiem czym się różni BEGIN STEP,STEP i END STEP :( , Jestem cienki z GMLa :( i dopiero próbuje się go uczyć :) . @Cekol: Twój kod mi nic nie daję :/ a na dodatek go nie kumam :( . Chyba, że jakoś źle go wkleiłem ale to chyba mało możliwe :unsure: . Chyba jednak zrobię powolny lot pocisku. Będę musiał zlikwidować jedną broń :( . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 http://www.gmclan.org/up1867_11_strzelanie...la_razenia.html Masz przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamyl Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 A zrobiłby mi ktoś taki przykład gdzie pocisk leci z szybkością 60 a nie przelatuje przez mur o szerokości 32x32 pixeli ? Ja strasznie dużo kombinowałem ale nie mogę tego kodu w żaden sposób pojąć :( . Za przykład oczywiście umieszczę w CREDITS :thumbsup: ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Czekaj zrobiłem poprawiony przykład nie będzie przelatywać, zaraz dam w edit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 http://www.gmclan.org/up1867_11_e936a8cabd.html Prosze, zmniejszyłem prędkość pocisku na 40 bo pocisk nie zawsze wybuchał po trafieniu w ściane, wyreguluj se. Pozdrawiam, Sonique :rockon: Edit: To z amunicją sam zrobiłem(dotyczy się yody mike_p) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamyl Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 A jakby wpisać w roomie np.: room_speed=75 i wszystkie obiekty oprócz pocisku "spowolnić" (czyli np. bohater idzie z prędkością 2 a nie 5) to by chyba pocisk leciał szybciej a inne obiekty po "spowolnieniu" chodziły (prawie) normalnie :) . Byłoby to dobre rozwiązanie <_< ?? A przykład od Senique coś daje? Bo tak ten przykład przeanalizowałem i chyba mi nie pomoże :( . zmniejszyłem prędkość pocisku na 40 bo pocisk nie zawsze wybuchał po trafieniu w ściane no właśnie... a dlaczego tak się dzieje? że pocisk dalej przelatuje? Pozdro dla wrzystkich :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 @UP nie za dobre A teraz przyleciał wójcio Propaganja i wyskakuje jak filip z konopii:jeśli place_free nic ci nie mówi to Nie lepiej dać speeda np 5 i uzyc klocka move to contact position (direction=direction,maximum-55, solid objects,jakos tak)? Bless Ya Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamyl Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Jak urzywam tego klocka to pociski się wogle nie tworzą :/ . Ciekawe dlaczego... Edit: A nie... pociski się tworzą. Właściwie nie wiem co takiego zrobiłem... :D . I nawet pociski nie przełażą przez mur ale za to wybuchają "wcześniej" :/ czyli znikają zanim uderzą w mur. To ważne rzeby tak nie było bo gdy wróg będzie przy murze to nawet ten wróg nie oberwie bo pocisk zniknie wcześniej :|. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 No to znaczy ze trafiał w ściane ale nie wybuchał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się