Skocz do zawartości

Wybuch


Kamyl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem dotyczący wybuchu. Zrobiłem sobie różne bronie i m.in. bazookę która po zderzeniu z murem lub wrogiem wybucha. Nie wiem jak zrobić aby wróg im bliżej stał przy wybuchu tym więcej zabierało mu życia.

Szukałem w szukajce ale niestety nic nie znalazłem :( .

Byłbym bardzo wdzięczny jak ktoś by mi pomógł.

 

pozdro dla wszystkich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

distance_to_object :) np.

if distance_to_object(obj)<10
{hp-=10}//jezeli dystans to objectu obj (wpisz jaki chcesz) jest <10    to hp-10
else//ale
if distance_to_object(obj)<20
{hp-=5}//to co wyzej ale ze zwiekszoną odległością :)

można jak wyżej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A żeby 'plynnie' odebrało życie to daj kod:

wybuch:
create:
explo_max=100
range=200

gracz:
<event z wybuchem>:
if(point_distance(x,y,wybuch.x,wybuch.y)<wybuch.range)
{
hp-=point_distance(x,y,wybuch.x,wybuch.y)/wybuch.range*wybuch.explo_max
}

 

to będzie zdecydowanie lepsze efektownie niż poprzedni kod

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zrobie przykład i dam w edit

 

DLOAD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo kombinowałem ale w końcu się udało! Dzięki za przykład. Na pewno będziesz w creditsach.

 

Niestety pojawił mi się kolejny problem. Gdy ustawię szybkość pocisku na np.60 a mur ma szerokość 32x32 to ten pocisk mi "przelatuje" przez mur. Znalazłem w szukajce 2 takie tematy ale nic z nich nie rozumie :( . Moje pytanie jest takie: co zrobić aby pociski nie "przelatywały" przez mur przy dużych prędkościach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie. ;D W np: STEP i END STEP napisać np: taki kod:

if collision_circle(x,y,polowa_szerokosci_pocisku,sciana,1,1)
{
//akcyjka
}

Może pomoże. W moim wypadku kiedyś pomogło. Zresztą pokombinuj jeszcze z BEGIN STEP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adster: nie rozumię w twoim kodzie: polowa_szerokości_pocisku :( . Nie wiem czym się różni BEGIN STEP,STEP i END STEP :( , Jestem cienki z GMLa :( i dopiero próbuje się go uczyć :) .

@Cekol: Twój kod mi nic nie daję :/ a na dodatek go nie kumam :( . Chyba, że jakoś źle go wkleiłem ale to chyba mało możliwe :unsure: .

 

Chyba jednak zrobię powolny lot pocisku. Będę musiał zlikwidować jedną broń :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zrobiłby mi ktoś taki przykład gdzie pocisk leci z szybkością 60 a nie przelatuje przez mur o szerokości 32x32 pixeli ? Ja strasznie dużo kombinowałem ale nie mogę tego kodu w żaden sposób pojąć :( . Za przykład oczywiście umieszczę w CREDITS :thumbsup: !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakby wpisać w roomie np.:

room_speed=75

i wszystkie obiekty oprócz pocisku "spowolnić" (czyli np. bohater idzie z prędkością 2 a nie 5) to by chyba pocisk leciał szybciej a inne obiekty po "spowolnieniu" chodziły (prawie) normalnie :) . Byłoby to dobre rozwiązanie <_< ??

 

A przykład od Senique coś daje? Bo tak ten przykład przeanalizowałem i chyba mi nie pomoże :( .

zmniejszyłem prędkość pocisku na 40 bo pocisk nie zawsze wybuchał po trafieniu w ściane
no właśnie... a dlaczego tak się dzieje? że pocisk dalej przelatuje?

 

Pozdro dla wrzystkich :sp_ike:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP

nie za dobre

 

A teraz przyleciał wójcio Propaganja i wyskakuje jak filip z konopii:jeśli place_free nic ci nie mówi to Nie lepiej dać speeda np 5 i uzyc klocka move to contact position (direction=direction,maximum-55, solid objects,jakos tak)?

Bless Ya

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak urzywam tego klocka to pociski się wogle nie tworzą :/ . Ciekawe dlaczego...

 

Edit: A nie... pociski się tworzą. Właściwie nie wiem co takiego zrobiłem... :D . I nawet pociski nie przełażą przez mur ale za to wybuchają "wcześniej" :/ czyli znikają zanim uderzą w mur. To ważne rzeby tak nie było bo gdy wróg będzie przy murze to nawet ten wróg nie oberwie bo pocisk zniknie wcześniej :|.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...