themindfields Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Witam. Czy jest jakis inny sposob wyswietlenia objektu niz ustawienia viewa w roomie? Pozdrawiam, the mind fields Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 A mógłbyś bliżej wyjaśnić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
themindfields Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Ok, rozwine. Chce zeby po prawej stronie rooma wyswietlal sie obiekt i jak podchodzi do prawej krawedzi rooma bohater, to zeby obiekt sie odsuwal. Room jest 20000x20000 wiec nie moze byc to poprostu postawiony obiekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 view_viewx[0] i view_viewy[0] czy coś takiego, i na ich podstawie rysować ten obiekt na viewie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
themindfields Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 A mogbys mi troche wytlumaczyc jak wykorzystac ta funkcje, bo jakos nie moge zrozumiec jej przeznaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Oczywiście, że jest. Możesz użyć surface - rysować na nim określone obiektym, albo rysować zrzuty z ekranu. Oczywiście dużo łatwiej jest już operować na samych viewach, ale to wszystko zależy od tego do czego ci jest to potrzebne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 TU masz parent. wstaw to w obj_hero, a jak masz kilka hero, to wstaw w obj_hero2, itp. a w views wstaw ten obj_parent. Proste. :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
themindfields Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Tymon, a masz może jakieś przykłady z użyciem surface'a? Chciałbym zrobic małe menu z prawej strony ekranu gdzie były by wyświetlone statystyki postaci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Eh. To inaczej. Menu rysujesz uwzględniając pozycję viewa czyli view_xview i view_yview. Nie raz temat tego typu był poruszany tutaj, poszukaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
themindfields Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Ok, dzięki Tymon. Zabieram się do szukania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
themindfields Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Dałem sprita z view_xview i view_yview, jest ok, bo menu sie odsuwa od bohatera, ale gdy zaczne isc w lewa strone, a goniace potwory za mna zostaja z tylu, w koncu wchodza na sprita ;/ Czy da sie jakos tak zrobic, zeby ten sprit je zakrywal? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Zmień depth obiektu który rysuje menu. Im mniejsze depth tym obiekt jest rysowany wyżej. Możesz to zrobić kodem: depth = wartość_depth; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Ustaw depth na -1. EDIT: Ach ten Tom Cruise ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
themindfields Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 O dziwo, nie działa :/ Mam tak: Information about object: obj_controller Sprite: <no sprite> Solid: false Visible: true Depth: -1 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Draw Event: at position (view_xview+800,view_yview+1) draw image -1 of sprite menu Co źle mam? Albo może jest jakiś inny sposób żebym osiągnał zamierzony cel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
themindfields Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Już mam! Dałem depth -9999 :P :) A czy dałoby się zrobić, że po kliknięciu na np. object_miecz, przenosi się on w wybrane miejsce na tym spricie? Czy można view_xview i view_yview użyć też z objektem, bo nie wiem jak się rysuje? obiekt tak jak to wcześniej zrobiłem ze spritem(draw_sprite). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się