McCzarny Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Czy da się jakoś zrobić by gra rozpoznała że została wczytana?? Chcę zrobić by skrypt się włączył zaraz po wczytaniu stanu gry. Myślałem żeby zrobić zmienną np. global.wczytywanie która przy wczytywaniu miała wartość 1 ale jak wczytam grę to będzie ona miała wartość taką jak wcześniej w czasie poprzedniej gry(czyli 0, tak mi się wydaje. Może jest jakaś komenda typu "if game_loaded" :P albo jest jakiś sposób by uzyskać taki sam efekt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 aplicationName = 'zapis_gry'; aplicationDirection = 'C:\Program Files\'; zapis gry: game_save(aplicationDirection + aplicationName); odczyt: game_load(aplicationDirection + aplicationName); GM sam sprawdza, czy plik istnieje, jak nie istnieje, to nie wczyta :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Jemu nie o to chodzi... w kodzie do zapisu dajesz: global.zapis=1 game_save() global.zapis=0 w jakims obiekcie ktory ma to wykorzystać (w step lub draw, nie w create): if(global.zapis=1) { <to co ma robić tuż po załadowaniu> global.zapis=0 } Proste, nie? :] Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Eeee, kompletnie nie rozumiem :P . Jakieś to bezsensowne. Chyba nie o to mu chodziło :D . @Up: Ja podałem parametr funkcji, a ty wywołałeś bez parametrów :P funkcję game_save . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 @Mistrzunio, mój kod pokazuje czy gra została wczytana. Jeśli nie rozumiesz to ucz sie więcej 'mistrzu' bo te kilka miesięcy znajomości z gm zbyt dużo cie nie nauczyły... @up: On wie jaki argument trzeba dać w game_save(), wiec po co mialem pisać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McCzarny Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 @PsichiX faktycznie proste :P aż tak bardzo że na to nie wpadłem. Wielkie dzięki jesteś boski bardzo mi pomogłeś =] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 @2 x Up: Nie Mistrzunio, lecz Misztrzunio . A twój kod chyba nie jest taki jaki powinien być :/ . Zarejestrowałem się później, jeszcze przed nauką :| . Misztrzunio to mój przypadkowy nick z innej gry, nie dotyczy mojej wiedzy na temat GMa. W GMie siedzę nieco dłużej, a twój kod mi się zdawał zbędny, bo patrzyłem na niego 10 sekund :/ . Ja nie rozumiem już autora tematu. Sprawdzenie czy gra jest wczytana jest (aż za) banalne, a czy zapisany nie trzeba sprawdzać :/ . @Edit: Aha, już jest ok. Wolny jestem :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 @McCzarny: Nie ma za co, do usług na przyszłość :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się