Vardi Opublikowano 9 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 Witam Postanowiłem się pobawić GMem i przypomnieć troche go sobie itp. Wpadłem na pomysł że spróbuję zrobić węża takiego z komórki no i niewiem jak zrobić że po zebraniu kropeczki doczepia sie kolejny kawalek (32x32) węża i chodzi za mną, próbowałem różnych sposobów i nic, czy ktoś ma pomysł jak takie coś zrobić ? Pozdro 4 all Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 10 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2005 Spróbuj zrobić węża jako kilka "kwadracików". Po zebraniu kropeczki po prostu "doczep" kolejny kwadracik. Jako poruszanie to może spróbuj coś takiego: - powiedzmy, że wąż idzie w prawo; - pierwszy kwadracik przesuwa się o jedną kratkę w prawo; - zapisz współrzędne tego pierwszego kwadracika; - następny niech zajmie jego miejsce; To wszystko chyba w Stepie ale to zależy od tego jak opracujesz skrypt. Wydaje mi się, że ten sposób powinien działać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 10 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2005 Niewiem czy chodzi ci o to, ale kiedys juz bylo o tym snaku. Marmot dał tam dobrą odpowiedz, cytuje go teraz: Więc tak. Głowa i ogon to muszą być oddzielne objekty. W kolizji obiektu głowa piszesz: CODE dlugosc += 1; Zmienna ta oznacza długość tego snake W create objektu głowa piszesz: CODE czasruchu = 7; alarm[0] = czasruchu; dlugosc = 10; Kod ten oznacza, że zmienna czasruchu będzie oznaczać z jakim opóźnieniem ma się snake przesunąć. Ustawiamy alarm na tą zmienną. Późniejsze to tylko ustalenie długości początkowej. Dalej w alarm0 dajemy: CODE instance_create(x, y, ogon); nastX = x + 8 * cos(degtorad(direction)); nastY = y - 8 * sin(degtorad(direction)); x = nastX; y = nastY; alarm[0] = czasruchu; image_single = direction div 90; Oznacza to że ogon ma się wydłużać i przesuwać tak jak w różnych gierkach z pocket gamesów, czyli kratka po kratce. Mam nadzieję że zrozumiałeś smile.gif . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 10 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2005 Ale tutaj jest to trochę nie wyraźnie napisane. Trochę lepiej napisane przeze mnie jest na: http://marmot.gual.pl/viewtopic.php?t=11 PS. Czasami trzeba wchodzić na strony konkurencji dla Click-Games czy GMClan :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się