Artur Opublikowano 9 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 Chce coś takiego zrobić: Dany obiekt stoi w miejscu ( jakiś budynek powiedzmy ), i chce cos takiego zrobić żeby strzelał wciąż np. z okna ( czyli z góry pod kontem 45 stopni na dół, albo więcej ). Mozę ktoś zna jakiś kod który ustawia pod jaki mkontem strzały mają lecieć, bo chce ustawić obiekt PUSTY ( ten ze znakiem zapytania ) na tym oknie, i żeby z tantąd strzelał pod kontem 45 stopni. :) Jeszcze raz proszę o pomoc ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 9 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 JA bym to zrobil z funkcją direction, czyli kierunkiem Jesli kula ma leciec w kierunku LEWO DÓŁ to wpisz taki cod w create pocisku: speed=5 direction=220 Jesli kula ma leciec w kierunku PRAWO DÓŁ to wpisz taki cod w create pocisku: speed=5 direction=320 W objekcie z ktorego mają leciec pociski, ustaaw zeby co jakis czas tworzył pociski(ALARMY) lub zeby tworzyl je w losowych odstepach czasu if (ceil(random(1))=true) Tam gdZie jest 1 mozesz wpisac kazdą inną liczbe. Jesli chcesz zeby losowe odstepy tworzenia pocisku były duże ustawiasz tam dużą liczbę np.300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 9 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 EEE, zrobiłem jak chcesz, tylko że mi te strzały lecą jak powinny, ale później znikają, tego spedda chyab nie powinno być, ja chce zeby MIEJSCE STRZALU SIĘ NIERUSZAŁO TYLKO KONT STRZAŁU ŻEBY SIĘ ZMIENIŁ :) bo ja to zrobiłęm, ale on strzela na przeciw siebie w linii prostej a ja chce żeby z góry strzelał na dół WCIĄŻ !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 9 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 Bigshark pomyliłeś się z kątami - podałeś dwa takie same, a poza tym kąt 45 stopni w dół wynosić będzie 225 stopni jeżeli ma strzelać w lewo-dół, a 315 jeżeli w prawo-dół. Ps. Artur jeżeli używasz GM 6.0 jest tam klocek create an instance of an object with a motion czy coś takiego - używaj go do utworzenia strzału w podanych kierunkach i z podaną prędkością (prędkość możesz oczywiście zmieniać) A żeby obiekt strzelający co chwile strzelał w create tego obiektu ustaw alarm[0] na 45 , a w alarm[0] wklej podany przeze mnie klocek z ustawieniami i ustaw alarm[0] ponownie na 45 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 9 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 Te cody ktore pisalem powyzej to miales dac do pocisku a nie do maszynki wystrzelającej pociski, ale ok, wymyslilem cos innego. Tworzysz ten objekt ktory ma tworzyc te pociski. W jego create dajesz zmienną kont. W wartosci zmiennej global.kont wpisujesz taką liczbe pod jakim kontem mają byc wystrzeliwane pociski. Oczywiscie w stepie tej maszynki do wystrzeliwania pociskow ustawiasz zeby tworzyla ona co jakis czas objekt pocisk. Teraz tworzysz pocisk i w jego create wpisujesz direction=global.kont a takze speed=5 Tyle :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 9 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 Hmm, rozumie pocisk, ale nie rozumie co mam wpisać w tym obiekcie :( :( :( :( Znaczy rozumie, ale NIE WIEM CO WPISAĆ I JAK :( :( :( :( Mozesz to podać w kodzie ?? :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 9 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 Nie wiem czy o to chodzi ale masz tu link do przykładu >>LINK<< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 9 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 w tym objekcie w create wpisz: global.kont=215 //tu mozesz wpisac dowolna liczbe w zaleznosci od kontu strzelania w tym objekcie(w stepie) wpisz: if (ceil(random(1))=true) { instance_create(self.x,self.y,pocisk) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 9 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 No, o to mi chodziło i wielkie dzięki wam ;) Do administratora strona, może byś dodał ten przykład do strony :) JESZCZE RAZ WIELKIE DZIĘKI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się