GM_Maniac Opublikowano 7 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2005 Hej no ludzie jak napisać gierke na Dephi? :) Mam dosyć tych okien, i wogóle chce napisać coś normalnego. Gierki to se moge robić na GM-ie ale jak to zrobić w Delphi. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 7 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2005 Dolphin - kurs Delphi :) O ile pamiętam jest tam kurs OpenGL dla delphi i kurs robienia gierki a la Mario :) Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2005 Gierek w Delphim sie nie robi <_< . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 7 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2005 Ale program do gier tworzenia to można, co? :P Jeśli mnie pamięć nie myli, to Game Maker właśnie w Delphi powstaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 7 Lutego 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2005 Można bo to program a nie gra. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 7 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2005 Ale gra też jest swego rodzaju programem, czyż nie? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 7 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2005 Czyli pong zrobiony w Delphi (z pomocą OpenGL) to też program? O_O [ joke ] Ja już swoje powiedziałem :) Można się nauczyć właśnie OpenGl dla Delphi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 8 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2005 Wreszcie pole popisu dla mnie! Gry w Delphi można robić i nawet jest bardziej wskazane robienie gierek w Delphi czy w C++ a nie w jakiś TGFach itp. rozleniwiaczach :P (tak to nazywam). Ten kto nie próbował robić gry, na językach programowania, niech spróbuje! Jest to wspaniała zabawa. Wysilasz się bardziej, ale efekt jest dużo lepszy. Ale wracając do Delphi. Możesz w nim zrobić na kilku technikach. Metodą dla początkujących, jest robienie gier na VCLu, czyli gierki, gdzie wszystko robimy jak w programach, czyli ustawianie na formie itd. Można tak poćwiczyć Delphi. Na później polecam DelphiX (lub UnDelphiX, zależy od wersji Delphi). Są to komponenty do prostej obsługi DirectXa 6, bez żadnych bajerów. Pamiętam, że była kiedyś taka polska produckja DelphiXowa o nazwie Mafia. DelphiX niestety nie jest ulepszany. Powstają tylko nowe wersje, dla nowszych Delphi. DelphiX jest japoński, ale cała dokumentacja i komponenty są po angielsku. Słyszał ktoś o grze RecWar (Recreation War)? Jak nie, to szkoda. Jest to najlepsza gra stworzona kiedykolwiek na DelphiXie. Jednak jak znudzi ci się DelphiX, to polecam PowerDraw, czyli obecny Asphyre. Stare wersje Powerdraw, są na DX8, ale już PowerDraw 3 i Asphyre są na DirectX 9. Mają dość zbliżoną obsługę do DelphiXa, ale z tą różnicą, że w PowerDraw mamy takie bajery jak zaawansowany system particle, czy antyaliasing. O obsłudze modeli już nie wspomnę. Na stronie delphi.prv.pl jest artykuł nawet, jak zrobić platformówkę w PowerDraw. To wszystko są DirectXy. Jeżeli nie chcesz się trzymać standardów Microsoftu, to bierz to co związane z OpenGL, czyli GLScene i OmegaComponents. GLScene cieszy się wysokim uznaniem wśród programistów gier. Jest to jakby Powerdraw, ale w wersji na OpenGL. Oczywiście GLScene jest trochę lepszy. Zaletą GLScene jest wydajność. Wogóle jest wg. mnie najlepszy dlatego ja jak programuję gry w Delphi to właśnie w nim (kiedyś byłem na PowerDraw, ale OpenGL to większa przyjemność). Co do OmegaComponents, to jeżeli chodzi o takie bajery, jak obsługa wielu formatów graficznych i muzycznych, to ma tu wielki plus. Niestety jest mniej wydajny od GLScene i nie ma AVI Recordera, czyli największej zalety GLScene. Jednak to co tutaj podałem, to tylko i wyłącznie komponenty ułatwiające prace ze sterownikami DirectXa i OpenGLa. Jak chcesz już prawdziwej, profesjonalnej zabawy, to zapomnij o zwykłym trybie pracy w Delphi. Wtedy trzeba pracować w trybie programów konsolowych. Żeby pracować już w zwykłym OpenGL lub DirectX, trzeba dobrze znać WinAPI i być już zaawansowanym użytkownikiem Delphi. Artykuły, jak można korzystać z "czystego" DirectXa znajdziesz na wcześniej podawanym delphi.prv.pl . Musisz pamiętać, że w czystym DX, otwarcie jednego modelu w formacie X, to ok. 150 linijek kodu. Może przesadziłem, ale DirectX jest trudny do opanowania. OpenGL jest prostszy, wydajniejszy i obsługuje więcej rzeczy. Jeżeli robić profesjonalne gry na WinAPI to tylko w nim. PS. To się nazywa post Marmota :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 8 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2005 Ależ się rozpisał, chłopak :P Ale post wszystko ładnie przedstawia :) Tak więc - viola! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 8 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2005 Dobry pomysł na jakiegoś artykulika, ale nie chce mi się go poprawiać, żeby wrzucić na AAGM (bo GMclan jest raczej o GM :P ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 8 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2005 Ja widze że GMclan nie tylko zajmuje sie GM. Często widuje tematy odnośnie PHP, Delphi, C/C++, Pascas itd. itp. Troszke sie zmienił temat forum (a raczej bardzoooo) :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 8 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2005 Wcale że nie. Ludzie sobie tylko rozmawiają o różnych rzeczach w różnych kącikach tematycznych, co jest dość normalne w internecie, więc nie wiem o co ci chodzi z tą zmianą tematu forum. Jak nawet to porównaj sobie ilość postów w Kącikach programowania a w forum Ogólnie o programie Game Maker. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GM_Maniac Opublikowano 9 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 Macie jakieś linki do tych komponentów? Jeśli tak to wklepcie je w jakimś poście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 9 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 Dodam tutaj też trochę więcej niż mówiłem w tamtym poście, więc wszystko opiszę (to co tam nie opisałem). DelphiX dla Delphi 6 - http://turbo.gamedev.net/delphixd6.asp DelphiX w wersji na Widnows NT - http://turbo.gamedev.net/DelphiXNT.zip UnDelphiX dla Delphi 2005 - http://turbo.gamedev.net/UnDelphiX_D2005.zip UnDelphiX dla Delphi 7 - http://turbo.gamedev.net/UnDelphiX_D7.zip Asphyre (Powerdraw) - http://turbo.gamedev.net/asphyre%5Casphyre103.zip Polepszone unity dla OpenGLa - http://www.delphi.bajo.pl/_serwis/public_h...isit.php?lid=25 PixelPracht (DLLe dla zaawansowanej obsługi pixeli w OpenGL) - http://www.delphi.bajo.pl/_serwis/public_h...isit.php?lid=27 Nagłówki DirectX 9.0 polepszone (zwykłe nagłówki są dla DX 7) - http://www.delphi.bajo.pl/_serwis/public_h...isit.php?lid=90 CardTable (do prostego tworzenia gier karcianych) - http://www.torry.net/vcl/misc/games/CardTable.zip Game Vision SDK (tworzenie w nim gier 2D jest najprostsze) - http://www.bigdaddygames.com/content/view/13/39/ GLScene - http://sourceforge.net/project/showfiles.p...ackage_id=64488 Programy i przykłady pomocnicze: Hasteroids (zdecydowanie najlepszy przykład do Asphyre) - http://turbo.gamedev.net/asphyre%5Chasteroids100.zip Deled 3D (bardzo dobry program do modelowania w 3D) - http://www.delgine.com/index.php?filename=download_deled DX Map Edit (edytor map 2d dla DelphiX) - http://turbo.gamedev.net/dxmapedit12us.zip DXG Utilities (różne programy związane z DelphiXowskim formatem DXG) - http://turbo.gamedev.net/dxgUtils10a.zip DelphiX GUI (pozwala na obsługę DelphiX w trybie GUI) - http://turbo.gamedev.net/DXgui07beta.zip Poprawki: Poprawka związana ze zmiennymi stałymi do DelphiX - http://turbo.gamedev.net/delphiX_consts_fix.zip Jeżeli chcesz trochę więcej to wchodź na: http://turbo.gamedev.net http://webport.pl http://delphi.bajo.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GM_Maniac Opublikowano 10 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2005 No to... narazie koniec z GM-em :( Popisze se teraz w DelphiX :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2005 Marmot kasuj tego posta bo każdego zwolennika GM sie pozbędziesz (to tylko żart :P ) A ty może piszesz w Delphim gry ? Ja narazie nic z tego nie kapuje :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 10 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2005 Ja się uczę pisać gry w Delphi. GM znam, więc tylko dokończę Garden cKombat i będę z niego korzystać tylko do zabawy :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sazian Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Jeśli jesteście dalej zainteresowani pisaniem gier to polecam delphi+OMEGA A tu macie ciekawe arty http://www.unit1.pl/129,idx noo i dobre forum o programowaniu B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Ten temat ma 2 lata ;). A Unit1 wszyscy znamy. Co do Omegi to jest moim zdaniem słaba biblioteka, lepiej się zająć pełnym dx albo DelphiX :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Rotfl, DelphiX :) . Już Omega lepsza, ew. Asphyre :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Protek Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Ten temat ma 2 lata ;) . A Unit1 wszyscy znamy. Co do Omegi to jest moim zdaniem słaba biblioteka, lepiej się zająć pełnym dx albo DelphiX :) Co do pełnego DX się zgodzę ale co do tego że DelphiX lepsze od Omegi na pewno nie. DelphiX jest bardzo niedopracowany i często z jego pomocą powstają błędy (np przy próbie minimalizacji okna). Gdy zaczynałem pisać gry w Delphi używałem DelphiX, ale bardzo szybko się na nim zawiodłem. Wtedy z pomocą przyszła Omega. ;) Dowodem jej skuteczności jest konkretna gra: Pogromcy Potworów ;) Delphi + Omega w czystej postaci. B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się