hans1121 Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Na początek pochwale się grą, zrobioną po trzech dniach poznawania GM'a. Gra Zazwyczaj pełniłem rolę scenarzysty, teraz postanowiłem zobaczyć, jak to wygląda z drugiej "mańki" :D A teraz do sedna sprawy. Planuje zrobić nowy, nieco bardziej wymagający projekt. Dlatego też proszę was o wsparcie. Z większością skryptów mi potrzebnych sobie poradzę (przynajmniej taką mam nadzieję - ew. będę pisał w tym temacie). A więc: 1. Bohater po kliknięciu strzałki <-- lub strzałki --> porusza się o jakąś odległość, po czym staje w miejscu (i trzeba kliknąć po raz kolejny). 2. Wyjaśnienie skryptu losowego pojawiania się samolotów w grze "1945" ew. zapodanie kodu i jego objaśnienie. 3. Animacja postaci w ruchu. Nieco to skomplikowane ;/ I na razie chyba tyle. A właśnie - gra nie będzie kopią "1945". Po prostu kilka z tamtych skryptów będzie mi wielce przydatna. P.S. Porada ogólna na przyszłości - gdy ktoś wstawia przykład, niech zamieszcza dokładne komentarza, a nie w stylu "tego nie ruszać". Wówczas w mej głowie (i zapewne nie tylko w mojej) rodzą się różne pytania. P.S. 2 - taka konsola :lol2: P.S. 3 - jak wyżej + zróbcie taki większy projekt - kilka przykładowych gier + kursy dla początkujących + słowniczek pojęć (o tak xD) w jednym miejscu (najlepiej na głównej stronie). Newbie będzie łatwiej, a i pytań z pewnością mniej powstanie. Pzdr. hans1121 :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 2. instance_create(random(room_width),random(room_height),obj); Taka jest chyba kolejnosc argumentow, no i masz: masz argumenty: x,y,obj x = random(room_width) width to szerokosc pokoju czyli <-> tak jak mamy os x (poziomo) czyli robi w losowym miejscu na ktorejkolwiek osi x w pokoju y = random(room_height) height to wysokosc pokoju czyli | tak jak mamy os y (pionowo) czyli robi w losowym miejscu na ktorejkolwiek osi y w pokoju Lapiesz :P? #Edit Sorki nie tak tam jest. Tam tworzy na y=1 albo 0 (czyli na samej gorze) A x ma wpisane random(room_width). Czyli na calej szerokosci ekranu. A samoloty juz maja wpisane ze leca \/ Chyba zrozumiales xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 A co do 1. to uzyj Jump to a Given Position daj na relative i odejmuj albo dodawaj :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToMoEX Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 a mówili że mój przykład surnivalu sie nie przyda.. :D oto on: http://www.gmclan.org/up1592_11__Przyk_ad_..._by_ToMoEX.html sa tam pierwsze 2 punkty :] EDIT: aha zapomniałem objaśnić w "end stepie" Tam jest kod że jeżeli puścisz strzałkę to nie będzie dalej lecieć w tą strone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hans1121 Opublikowano 31 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Panowie - podziękowania wielkie :D :thumbsup: Teraz jeszcze tylko ktoś by zapodał zasadę animacji postaci (ew. sam będę próbował ją zrozumieć) i oh ah :lol2: Jeszcze raz wielkie dzięki :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxex Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Naprawdę to zrobiłeś w 3dni? Z klocków? Najpierw dokładnie obejrzyj wszystkie wbudowane funkcje GM. np. edit sprite, klocki, Global Game Settings, itp. Sprite0 > Edit Sprite > Animation > Transqalence Squence > Number Frame = X(wpisz liczbę klatek animacji) > oK Wytarczy narysować w klatach animacje... Pozdro, Matt P.S: w 1945 tam nie jest losowe, tam jest taki długi room Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 zasade animacji? robisz kilka obrazków np. :] :| :[ :| później robisz sprita dajesz edit sprite ---> file ---> open i wybierasz te obrazki i tak oto powstał animowany sprite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hans1121 Opublikowano 31 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Użyłem ActionDecoder'a, klocków tam właściwie chyba nie ma (lub jest ich naprawdę niewiele). Zasadę znam. Kolejne sprity powtarzane z odpowiednią prędkością tworzą animację. Tylko jak to zastosować w praktyce ? Matyxex, to co napisałeś Sprite0 > Edit Sprite > Animation > Transqalence Squence > Number Frame = X(wpisz liczbę klatek animacji) > oK wystarczy, by animacja wyświetlała sie/zachodziła samodzielnie ? Room w 1945 wcale taki długi nie jest (wręcz przeciwnie !). Mimo wszystko dzięki :D A taką grę zrobiłbym i drugiego dnia, ale chciałem wypróbować różne opcje. Edit: Kolejne zapytanie - wiecie może co trzeba zrobić, by po zakończeniu jednej ścieżki dźwiękowej (czyt. jednego utworu) uruchamiał się inny, później trzeci, by następnie znów w tle słychać było utwór pierwszy i tak w koło macieja ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hans1121 Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Przepraszam za dubel postu - ale wiadomo, jak to jest. Więc, do rzeczy. Chcę, by postać gracza poruszała się tylko w lewo i w prawo. Gdy stoi w miejscu, powinna być odwrócona do góry ekrany (czyt. północ). No i pupa. Wklejam ten kod w step: if keyboard_check(vk_left) { x=x-2; y=y+0; sprite_index=spr_mag.left } else if keyboard_check(vk_right) { x=x+2; y=y+0; sprite_index=spr_mag.right } Postać powinna ruszać się na boki i posiadać zmienną animację. Ale gdzie tam. Od razu wyskakuje jakiś error (ze sprite związany bodajże). Oto i moje prośby: 1. Mógłby ktoś poprawić ten kod (ew. podać nowy). 2. Jak wyżej, tyle że postać bez ruchu automatycznie patrzy w górę ekranu. 3. Tak na przyszłość - naciskam strzałkę --> bohater się porusza - animacja też. Przestaje przyciskać klawisz, lecz animacja dalej swoje. Jak się tego pozbyć ? 4. Taki oto kod: wciskam klawisz - bohater tworzy się jakiś tam obiekt i na 1 lub 2 sekundy ładuje się mu dany sprite (który po upływie czasy wraca do wcześniejszego). Przydałby się kod. Za pomoc ofiarować mogę dozgonną wdzięczność. P.S. Żeby nie było, że nie próbowałem. Siedziałem nad tym nieco, ale albo error, albo coś nie po mojej myśli. Dziękować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Nazwa elementu ( sprita ) jest niewłaściwa. if keyboard_check(vk_left) { x-=2; sprite_index=spr_mag_left } else if keyboard_check(vk_right) { x+=2; sprite_index=spr_mag_right } else { sprite_index=spr_mag_stoi; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hans1121 Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Kurde racja, głupi błąd. Ale to nie pasuje Edit: Sory, mój błąd. Skrypt jest prawidłowy :P Dzięki za pomoc :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się