Skocz do zawartości

Pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Na początek pochwale się grą, zrobioną po trzech dniach poznawania GM'a.

Gra

Zazwyczaj pełniłem rolę scenarzysty, teraz postanowiłem zobaczyć, jak to wygląda z drugiej "mańki" :D

 

A teraz do sedna sprawy. Planuje zrobić nowy, nieco bardziej wymagający projekt. Dlatego też proszę was o wsparcie. Z większością skryptów mi potrzebnych sobie poradzę (przynajmniej taką mam nadzieję - ew. będę pisał w tym temacie).

 

A więc:

 

1. Bohater po kliknięciu strzałki <-- lub strzałki --> porusza się o jakąś odległość, po czym staje w miejscu (i trzeba kliknąć po raz kolejny).

 

2. Wyjaśnienie skryptu losowego pojawiania się samolotów w grze "1945" ew. zapodanie kodu i jego objaśnienie.

 

3. Animacja postaci w ruchu. Nieco to skomplikowane ;/

 

I na razie chyba tyle.

A właśnie - gra nie będzie kopią "1945". Po prostu kilka z tamtych skryptów będzie mi wielce przydatna.

 

P.S. Porada ogólna na przyszłości - gdy ktoś wstawia przykład, niech zamieszcza dokładne komentarza, a nie w stylu "tego nie ruszać". Wówczas w mej głowie (i zapewne nie tylko w mojej) rodzą się różne pytania.

 

P.S. 2 - taka konsola :lol2:

 

P.S. 3 - jak wyżej + zróbcie taki większy projekt - kilka przykładowych gier + kursy dla początkujących + słowniczek pojęć (o tak xD) w jednym miejscu (najlepiej na głównej stronie). Newbie będzie łatwiej, a i pytań z pewnością mniej powstanie.

 

Pzdr.

hans1121 :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.

instance_create(random(room_width),random(room_height),obj);

Taka jest chyba kolejnosc argumentow, no i masz:

masz argumenty: x,y,obj

x = random(room_width) width to szerokosc pokoju czyli <-> tak jak mamy os x (poziomo) czyli robi w losowym miejscu na ktorejkolwiek osi x w pokoju

y = random(room_height) height to wysokosc pokoju czyli | tak jak mamy os y (pionowo) czyli robi w losowym miejscu na ktorejkolwiek osi y w pokoju

 

Lapiesz :P?

 

#Edit

Sorki nie tak tam jest.

Tam tworzy na y=1 albo 0 (czyli na samej gorze)

A x ma wpisane random(room_width). Czyli na calej szerokosci ekranu.

A samoloty juz maja wpisane ze leca \/

 

Chyba zrozumiales xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę to zrobiłeś w 3dni?

Z klocków?

 

Najpierw dokładnie obejrzyj wszystkie wbudowane funkcje GM.

np. edit sprite, klocki, Global Game Settings, itp.

 

Sprite0 > Edit Sprite > Animation > Transqalence Squence > Number Frame = X(wpisz liczbę klatek animacji) > oK

 

Wytarczy narysować w klatach animacje...

 

Pozdro, Matt

 

P.S: w 1945 tam nie jest losowe, tam jest taki długi room

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użyłem ActionDecoder'a, klocków tam właściwie chyba nie ma (lub jest ich naprawdę niewiele).

Zasadę znam. Kolejne sprity powtarzane z odpowiednią prędkością tworzą animację. Tylko jak to zastosować w praktyce ? Matyxex, to co napisałeś

 

Sprite0 > Edit Sprite > Animation > Transqalence Squence > Number Frame = X(wpisz liczbę klatek animacji) > oK

 

wystarczy, by animacja wyświetlała sie/zachodziła samodzielnie ?

Room w 1945 wcale taki długi nie jest (wręcz przeciwnie !).

 

Mimo wszystko dzięki :D

 

A taką grę zrobiłbym i drugiego dnia, ale chciałem wypróbować różne opcje.

 

Edit: Kolejne zapytanie - wiecie może co trzeba zrobić, by po zakończeniu jednej ścieżki dźwiękowej (czyt. jednego utworu) uruchamiał się inny, później trzeci, by następnie znów w tle słychać było utwór pierwszy i tak w koło macieja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za dubel postu - ale wiadomo, jak to jest.

Więc, do rzeczy. Chcę, by postać gracza poruszała się tylko w lewo i w prawo. Gdy stoi w miejscu, powinna być odwrócona do góry ekrany (czyt. północ). No i pupa. Wklejam ten kod w step:

if keyboard_check(vk_left)

{

x=x-2;

y=y+0;

sprite_index=spr_mag.left

}

else

if keyboard_check(vk_right)

{

x=x+2;

y=y+0;

sprite_index=spr_mag.right

}

Postać powinna ruszać się na boki i posiadać zmienną animację. Ale gdzie tam. Od razu wyskakuje jakiś error (ze sprite związany bodajże).

 

Oto i moje prośby:

1. Mógłby ktoś poprawić ten kod (ew. podać nowy).

2. Jak wyżej, tyle że postać bez ruchu automatycznie patrzy w górę ekranu.

3. Tak na przyszłość - naciskam strzałkę --> bohater się porusza - animacja też. Przestaje przyciskać klawisz, lecz animacja dalej swoje. Jak się tego pozbyć ?

4. Taki oto kod: wciskam klawisz - bohater tworzy się jakiś tam obiekt i na 1 lub 2 sekundy ładuje się mu dany sprite (który po upływie czasy wraca do wcześniejszego). Przydałby się kod.

 

Za pomoc ofiarować mogę dozgonną wdzięczność.

 

P.S. Żeby nie było, że nie próbowałem. Siedziałem nad tym nieco, ale albo error, albo coś nie po mojej myśli.

 

Dziękować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwa elementu ( sprita ) jest niewłaściwa.

if keyboard_check(vk_left)
{
     x-=2;
     sprite_index=spr_mag_left
}
else
if keyboard_check(vk_right)
{
     x+=2;
     sprite_index=spr_mag_right
}
else
{
     sprite_index=spr_mag_stoi;
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...