zbysheck Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 http://www.gmclan.org/up2473_12_Kopia_Alastor.html Powyżej są zaczątki robionej przeze mnie minigierki. Na razie zaczynam, czysta prowizorka. Ale nie wiem czemu kiedy się poruszam, tła się niby scrollują, ale trzęsą się strasznie :/. Wiecie co źle zrobiłem? PS: nie zwracajcie na razie uwagi że postać nie ma wszystkich klatek animacji, grafika kuleje, a postać nie odwraca się jak skacze. I jak ktoś ma mi wypominać że jak takich banałów nie umiem to żebym się nie zabierał za robienie gier to dziękuję za taką pomoc . :angry: Ale od wszystkich wyrozumiałych chętnie się czegoś dowiem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Coś mi się wydaje... Albo nic :D . Mam trochę przestarzałą wersję GM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbysheck Opublikowano 31 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Coś mi się wydaje, że masz starszą wersję game_makera, skoro to plik *.gmk. Tak więc ja ci nie pomogę w tym. Ale poszukaj gdzieś (nie wiem gdzie) linku do GM6. Powiem ci że lepszy! :P O ile wiem to .gmk jest w siódemce. Ale jak chcesz mogę wrzucić .gm6. http://www.gmclan.org/up2473_11_Kopia_Alastor.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Oo u mnie sie nic nie trzęsie :D Tylko jak ide i stane potem to tak sie minimalnie tło przesuwa - ale mi to nie przeszkadza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Aha, sorry, ja mam przestarzałą wersję. :D :D :D . Wyślesz mi w *.gm6? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Przecież już wrzucił <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Aaa, sorry, nie widziałem. U mnie też wszystko działa. To nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbysheck Opublikowano 31 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Oo u mnie sie nic nie trzęsie :D Tylko jak ide i stane potem to tak sie minimalnie tło przesuwa - ale mi to nie przeszkadza... Mi to strasznie przeszkadza, jakby była duża rozdziałka to parę pixeli nie przeszkadza, ale przy takiej to jednak DLA MNIE strasznie się daje we znaki. Reszta może ma niewyczulone oko to nie widzi. Spróbucie wyjść na pole za dziurą i tam spróbować iść do przodu naciskając strzałkę w prawo pulsacyjnie. To chyba przeszkadza, co nie? :/ A jeśli ktoś wie jak to można naprawić to byłbym na prawdę wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Myślę, że to częściowo wina programu. Przykładowo masz dwa obiekty. drugi ma być na pierwszym, a pierwszy ma osiągać duże prędkości (załóżmy hspeed=100). I teraz wypróbuj pierwszy sposób. W step daj, żeby okiekt skakał za pierwszym (jump to a given position) A potem wypróbuj drugi sposób. W draw daj żeby obiekt narysował sprite nad pierwszym obiektem. Wniosek: Klocki w step trochę się spóźniają od innych eventów. Ale najszybciej idą rozkazy z roomów. Tak więc, gdy kamera ma chodzić za postacią, ten rozkaz jest najpierw wykonywany, potem dopiero jest przesuwany background. W momencie, gdy staniesz postacią, widok się zatrzymię, ale tło będzie miało jeszcze jeden rozkaz przesunięcia. Stąd te skoki. PS: Dobra podałem jakiś powód, teraz wy :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielBGRJ Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 - sbysheck ----> Tam w view w polach Hsp i Vsp daj po 5, nie wiem czy to dużo pomoże ale według mnie trochę mniej trzęsie. :P Zawsze możesz dać np 4 albo 3, w tedy już nie trzęsie tylko za wolno sie trochę view przemieszcza. :) Wywal to: background_x[0]=view_xview[0] background_x[1]=view_xview[0]/2 To już sie nic nie będzie trzęsło :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbysheck Opublikowano 31 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 - sbysheck ----> Tam w view w polach Hsp i Vsp daj po 5, nie wiem czy to dużo pomoże ale według mnie trochę mniej trzęsie. :P Zawsze możesz dać np 4 albo 3, w tedy już nie trzęsie tylko za wolno sie trochę view przemieszcza. :) Nie widzę za bardzo różnicy [wręcz W OGÓLE] a już szczególnie nie wiem co ma do rzeczy vspeed skoro postać rusza się poziomo. Wywal to: background_x[0]=view_xview[0] background_x[1]=view_xview[0]/2 To już sie nic nie będzie trzęsło :) ale humorek dopisuje, co? :P Myślę, że to częściowo wina programu. Przykładowo masz dwa obiekty. drugi ma być na pierwszym, a pierwszy ma osiągać duże prędkości (załóżmy hspeed=100). I teraz wypróbuj pierwszy sposób. W step daj, żeby okiekt skakał za pierwszym (jump to a given position) A potem wypróbuj drugi sposób. W draw daj żeby obiekt narysował sprite nad pierwszym obiektem. Mniej więcej sens łapię, ale mógłbyś zarzucić skryptem? Wniosek: Klocki w step trochę się spóźniają od innych eventów. Ale najszybciej idą rozkazy z roomów. Tak więc, gdy kamera ma chodzić za postacią, ten rozkaz jest najpierw wykonywany, potem dopiero jest przesuwany background. W momencie, gdy staniesz postacią, widok się zatrzymię, ale tło będzie miało jeszcze jeden rozkaz przesunięcia. Stąd te skoki. To można jakoś wsadzić te właściwości do roomów? Bo napierw w roomach szukałem właśnie. Ale polecili mi żebym dał w stepie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 "Trzęsenie się" wyeliminowane. https://gmclan.org/up739_3_Kopia_Alastor.html Creditsy nie wymagane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbysheck Opublikowano 31 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 "Trzęsenie się" wyeliminowane. https://gmclan.org/up739_3_Kopia_Alastor.html Creditsy nie wymagane. Idealnie thx :D Ale weź jeszcze powiedz co zrobiłeś bo nie mogę znależć xD żebym następnym razem wiedział ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Wyeliminowałem tła z roomu, stworzyłem obiekt o nazwie 'tlo' i w draw zrobiłem, żeby rysowało tła :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbysheck Opublikowano 31 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Wyeliminowałem tła z roomu, stworzyłem obiekt o nazwie 'tlo' i w draw zrobiłem, żeby rysowało tła :) heh... nie wpadłbym :D dzięki wielkie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się