Skocz do zawartości

problem z grą typu defence


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!!

mam taki problem:

1. co zrobić, aby pocisk został wystrzelony w stronę obiektu, ale za nim nie podążał???

2. jak zrobić, aby co x sekund wychodził nowy przeciwnik?

3. co zrobić, aby działko strzelało co x sekund??

Z góry thx :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1:

// Jeśli na planszy jest bohater, celuj do niego.
if instance_number(obj_bohater)=1
{
direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y)
}
else
{
// Jeśli nie, to celuj w dowolnym kierunku.
direction=random(360)
}
// Szybkość.
speed=8

(kod nie jest mój ale ci go zapodałem pod nos...)

 

3: create

=1; // Deklarujemy zmienna, odpowiadajaca za to czy mozemy strzelac.

alarm 0

w=1; // strzelac mozna wtedy gdy zmienna w wynosi 1...

klawisz którym strzelasz

if w=1  //jezeli nasza zmienna wynosi 1 (a chyba na poczatku wynosi tyle, no nie?)...
{ // ... to wykonaja sie te akce:
instance_create(x,y,object6); // no to strzelamy.
w=0; // jednak drugi raz juz nie strzelimy.
alarm[0]=10; // Zamiast 10 wpisz liczbe co ile stepów chcesz strzelac, a kiedy ten czas minie znowu w=1
} // koniec bloku i jednoczesnie akcji w nim zawartych.

(też nie jest mój)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...