M@ti002 Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 witam znowu! czy i jak mozna zrobic ze jesli ENEMY jest widoczny na viewie to ze leci muzyczka np. MUSIC1 a jak nie jest widoczny to leci MUSIC2 i tak w koleczko? z gory pieknie dziekuje. :krider: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Jeżeli x i y wynosi tyle co view_x/yview to dźwięk jest odtwarzany. Zrealizuj to w GML . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Masz zmienna visible... jezeli jest true to obiekt jest widoczny jezeli false nie widoczny... Zrob poprostu warunek jezeli obiekt jest visible to gra muzyke... jezeli natomiast nie to ta druga Edit: Aha sorki zle przczytalem... no to mozna tez "if distance_to_object(obj)" <= tu odleglosc a potem dajesz wykonanie muzyki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 13 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 ? :blink: if enemy.x = view_xview && enemy.y = view_yview { akcja } ??? :blink: :blink: :blink: @tomalas: wlasnie sie pytam o ta widocznosc... <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Mistrzunio to Twoje to chyuba zle... bo xview tak samo y to sa wspolrzedne gdzie tworzy sie view chyba lewy gorny rog... if distance_to_object(enemy) <= 300 {enemy.visible=true; play_sound(music1);} <---- nie pamietam komend gml od muzyki jak cos to popraw else {play_sound_loop(music2); enemy.visible=false;} Zamaist 300 wstaw odleglosc po jakiej enemy ma byc widoczny i odegrany ma byc dzwiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 13 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 hmm... moze jakies inne propozycje? tomalas, nie zebym cos do ciebie mial ale mam rozdzielczosc 1024 x 768 i nie wiem zeby jak tylko sie wrog pojawi to ta muzyczka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 hmm... ale to co rozdzielczosc komputera ? :P Podaj wymiary viewa chyba ze to one... Kurcze wyjechalem i nie mam Gm i niestety bez niego nie umiem pomoc bo sam bym musial pokombinowac... Chyba jest cos takiego jak view_border zobacz do czego to sluzy ? Albo moze ktos bardziej zaawansowany Ci pomoze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 13 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 1024 x 768 to wymiary w jakich gra sie wlacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 A patrz czekalem az Almora mi sie zaladuje i chyba wpadlem ;P Nie wiem czy dobrze bo nie mam gm i nie moge sprawdzic... nie moj komp... No wiec: Uzyjmy kolizji... Nie pamietam dobrze komend if collision_rectangle i za dwa x i y podaj: w przypadku gdy numer viewa jest 0 to mozesz zmienic x1: view_xview[0] x2: view_xview[0] + 1024 y1: view_yview[0] y2: view_yview[0] + 768 i ze z obiektem enemy reszty co tam trzeba ustawic nie pamietam ;P ale poradzisz sobie ;P Czyli mniej wiecej tak: if collision_rectangle(blablabla tam wpisz wspolrzedne jakie podalem musza byc w dobrej kolejnosci chodzi o to ze podaje x i y jednego rogu i x i y przecwinego x1 i y1 to jeden rog 2 to przecwiny) play_sound(music1); else play_sound_loop(music2); Powinno dzialac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 14 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 nie dziala ale dziekuje! :thumbsup: zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi