Skocz do zawartości

Rysowanie sprita przy kazdym graczu


Rekomendowane odpowiedzi

Już 3 nad ranem a ja ciągle nie mogę dojść... Otóż mam problem... jak to zwykle bywa ;] Za "Chiny" nie mogę narysować sprita przy każdym graczu... Dokładniej: Gdy zmienna w obiekcie gracza będzie true rysuje ona sprita na jego (gracza) aktualnych pozycjach i rysuje go aż zmienna będzie false... i żeby narysowanego sprita widzieli inni gracze... Używam 39dll i engine -0NL1N3-... Proszę jakaś rada chociaż siedzę nad tym do 3 niby proste :(

 

Dodam jeszcze że gracze się poruszają więc sprite musi się rysować cały czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

draw_sprite(self.x,self.y,~)

Ja mialem taki problem ze wyswietlalo mi sprite tylko przy 1 obiekcie tego samego typu i rozwiazalem go w ten sposob xD

Wtedy rysuje tylko na swoich aktualnych pozycjach a nie na pozycjach wszystkich obiektow tego samego rodzaju ^^ (chyba).

 

No i na zmiennych se dopisujesz kiedy ma rysowac, albo robisz ze jak zmienna true to image_alpha=1 a potem 0 :P

To bedzie cos jak:

if zmienna=true

draw_set_alpha(1)

else

draw_set_alpha(0)

A tu rysowanie sprita.

 

Cos w tym stylu powinno byc ^^ No i jeszcze podopisuj { i } zeby te ify odwolywaly sie do rysowania sprita a nie tylko ten 2 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... spróbuj przesyłać zmienne. I w kliencie tam w obiekcie other

//wczytuje zmienna

//if( zmienna ) itdd

 

Może ci to zaraz jaśniej napisze...

 

Edit: np. w kliencie wyślij jakąś zmienna

writebyte( zmienna );

potem tam gdzie ma rysowac dajesz w draw:

readbyte( zmienna );
if( zmienna ) = 1
{
    //rysuj
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta ale co z tego za narysuje na swoich pozycjach ja to musze przesłać na serwer i od serwera do graczy gdzie ma to rysować i czy wogole w tej chwili ma rysowac...
Używasz tego silnika co ja i masz jakieś dziwne problemy. Przecież jest wysyłana informacja o x i y do każdego gracza o każdm graczu, jest też przecież wysyłana informacja o sprite_index, wystarczy dodać image_index i już. Musisz dodać tą informacje w serverze oraz w kliencie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja chce nie rysować sprita gracza... tylko inny sprite na pozycjach gracz który ma zmienna na true... juz zrobiłem w miare... ale np.: jak dwóch graczy ma ta zmienna na true... to rysuje sprita raz na jednym graczu raz na drugim... A chce żeby każdy rysował swój... Zrobiłem tak że wysyłam do serwera ta zmienna... serwer ja czyta... jezeli jest true to wysyła do wszystkich pozycje gracza który miał ta zmienna na true... i wtedy z powrotem w kliencie w obj_client czytam te współrzędne... i ustawiam je jako zmienne xx yy potem w drawie rysuje sprita na współrzędnych xx yy... problem tkwi w tym ze jak dwóch graczy ma zmienna na true to raz zmienne xx i yy ustala jako współrzędne jednego gracza a raz drugiego dlatego taki efekt że raz się rysuje tu raz tu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...