Gość Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 No więc do rzeczy :) Robię grę, w której na starcie gracz nie jest zanczaczony, a po kliknięciu na niego myszką on się zaznacza. Zrobiłem do tego kontroler. Ale problem jest taki, że nie wiem jak zrobić żeby po kliknięciu byle gdzie (czyli na tle) gracz się odznaczał. Próbowałem też z Global Mouse, ale to jak kliknę na gracza to on się wtedy nie zaznaczy, Proszę o pomoc. Ten kto mi da odpowiedź na pytanie, będzie w Creditsach. Pozdrawiam :Bedi: :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 hmmm.... zrób obiekty z spritami 100 na 100 i tak porozkładaj na roomie i potem jak się na nie kliknie to się odznacza. xP Wiem że to nie jest najlepszy sposób. Ale jakbym wiedział jaki kod odpowiada za global mouse to być ci pokazał lepszy sposób. :] Edit: hmm coś nie idzie xD kurde jakbym wiedział jaki jest kod na global mouse... :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 yyyyy... A gdzie to dać :P W oKontroler czy oHero?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Nie wiem czy to dobry sposób, ale napewno działający. Zrób 2 zmienne w create zaznaczenie=0; zaznacz=0 W left pressed if zaznacz=0 { zaznaczenie=1; zaznacz=1; alarm[0]=1; } W alarm 0 zaznacz=0; W global left pressed if zaznacz=0; zanzaczenie=0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiatcienia Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 jak masz kod na zaznaczenie to dodaj na końcu else ..... <--- tu kod na odznaczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 if zaznacz=0; zanzaczenie=0; Gdyby ktos jeszcze procz Micansera to przeoczyl, to chcialbym zwrocic uwage na srednik stojacy w pierwszej linijce, ktorego nie powinno tam byc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 #up Dlaczego niby ;|? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Bo będzie błąd wyskakiwał, pisałem szybko i zrobiłem błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Może dobry, ale się gubię, bo mam inaczej porobione. Np. że ruch może być dopiero pozaznaczeniu i inne takie i się gubię... :( Ale spróbuję. EDIT: Nie wiem jak ty to zrobiłeś, ale u mnie to nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Nie pamiętam, jak to było z pisaniem w GM`ie, ale nie wystarczy jakoś tak: KLIKNIĘCIE MYSZĄ... if not place_free(mouse_x,mouse_y,objzaznaczany) //nie wiem, czy to było place_free, ale w każdym razie podobny kod {zaznaczenie=1} else {zaznaczenie=0} ...a potem w tym obiekcie odpowiednio operować akcjami przy "zaznaczenie=1" i "zaznaczenie=0. :) Pamiętaj o adresowaniu zmiennych, lub ustaw tą zmienną zaznaczenie jako global... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Teoretycznie to sobie sam poradziłem, ale tak dziwinie, bo raz po raz się uda że jak jest odznaczony to się zaznacza, a tak to musze troche na niego klikać żeby się zaznaczył. EDIT: Popracuje nad tym a zatem wszystkim wielkie dzięki :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się