Takeshi Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Mam taki problem chce zrobić żeby jak samochód jechał i robi ślady opon i to dostaje punkty(score) ale dałem w "create" itp. i nie działało i samochód jest na '-1 depth' a ślady "0 depth". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artimal Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 był przeciesz przykład na lady opon :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Takeshi Opublikowano 8 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Umiesz czytać -_-? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Tak naprawde ślady opon pajawiają dopiero jak mocno skręcisz. więc jeśli ślady opon są jak object to daj że po kolizji z pojazdem dostajesz punkty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Takeshi Opublikowano 8 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Dawałem ale nie działa, już o tym pomyślałem ale dupa :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Może zrób zmienną dawaj_punkty :P i w create sladów opon daj jej true. na stepie sprawdzaj czy dawaj_punkty true i jeśli tak to dodaj score ile tam chcesz. A no i musiałbyś jakiś alarm króciutki ustawic żeby znów zmieniał dawaj_punkty na false :) Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 tam gdzie się tworzy ślad daj score += 5; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Takeshi Opublikowano 8 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Maxpayn i Yoda to nie działa :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Floodnik Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Ale gdzie to dałeś? W CREATE obiektu "Slad"(nie wiem jak go nazwales) daj kod score+=5 lub daj klocek score, wpisz +5 i zaznacz ten znaczek na dole(relative). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Jakim cudem-dajesz w CREATE obiektu "ślady" score+=5 i tyle. Może ty po prostu nie zdefiniowałeś swojej zmiennej na wynik, a jeżeli korzystasz ze score, to go nie wyświetlasz??? :P PS. Pamiętaj, by te obiekty "ślady" szybko kasować, bo Ci pamięć zawalą w tempie ekspresowym. PS2. A tak w ogóle polecam ci się zapoznać kiedyś z przykładami dotyczącymi surfaces, które znajdują się na forum. Jeden zrobi chyba Cekol, jest chyba jeszcze pewien w zasobach GMclanu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Takeshi Opublikowano 8 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Gdy daje to"score+=5" Error mi wyskakuje ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Jak się nie mylę, zmienna score powinna być w GM`ie wbudowana jako globalna domyślnie z wartością 0, ale jeżeli tak nie jest, to daj w create np: samochodu score=0. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Takeshi Opublikowano 8 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 2 of Create Event for object o_car: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: score=0 at position 6: Variable name expected. I dupa :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 spodziewalo sie nazwy zmiennej. moze zamiast score wpisz wszedzie zmienna np. global.punkty czy cos :P powinno zadzialac :) @Down: score :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 daj o_car.score albo scores (nie pamietam czy gm ma zrobione na score czy scores :P) no albo w ostatecznosci global Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Takeshi Opublikowano 9 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 o co chodzi zmiennymi możecie wytłumaczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 W create : score = 0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Takeshi Opublikowano 9 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Mówiłem że to nie działa -_-* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Lol. Porównaj kąt wejścia w poślizg z kątem wyjścia, do tego jeszcze uwzdlędnij odległość jaką pokonał pojazd i zu! Pozdrawiam, mroow. :cat: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 ech -_-' jemu wyskakuje blad ze nie spodziewalo sie nazwy zmiennej! sproboj tak jak mowie ja lub stig ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Takeshi Opublikowano 9 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Ale właśnie nie wiem o co chodzi co mówicie wytłumaczysz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 zamien w calej grze score na global.punkty i powinno zadzialac a stiga sam nie rozumiem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Coś znalazłem: SAMOCHÓD: CREATE: maxpredkosc = 11; friction = 0.3; STEP: image_angle = direction; LEFT: if (speed != 0) { direction += 6; instance_create(x,y,oSlad); score+5; } RIGHT: if (speed != 0) { direction -= 6; instance_create(x,y,oSlad); score+=5; } UP: if (speed < maxpredkosc) { speed = min(maxpredkosc,speed+0.6); } DOWN: if (speed > -2) { speed = max(-2,speed-0.5); } SLADY CREATE: direction = object0.direction; image_angle = direction; alpha = 1; STEP: alpha -= 0.01; image_alpha = alpha; if (alpha < 0) instance_destroy(); Samochód DEPTH=0, Slady DEPTH=1. I to by było na tyle... :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się