Mario Opublikowano 3 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2005 Mam kilka pytań dotyczacych strategii real time: 1.Jak zrobic mgłę wojny? 2.Jak zrobic przesuwanie ekranu kursorem myszy? 3.Jak zrobic zaznaczanie jednostek? Z góry tHNX :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anaconda Opublikowano 3 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2005 Ludzie, trochę własnej intencji! Mamy za was gry robić? A tak w ogóle, część z tych problemó rozwiązanu już na oficjalnym forum Game Makera! Wystarczy poszukać przykładów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 3 Stycznia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2005 1) Ktos na tym forum pokazywal juz gmd z innowacyjna koncepcja fog of war. Poszukaj. 2) Najprostsza metoda, to zrobic nowy obiekt podazajacy za mysza i zrobic by plansza sie przesuwala za nim. 3) Chyba juz nie mam takiego bajeru na twardym dysku... Poszukam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario Opublikowano 3 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2005 Sorka , żem taki bezczelny juz troche umiem sie bawic tym Game Makerkiem ale mam pytanko... :blink: JAK? :huh: Jak zrobic to przesuwanie mysza troche probowalem ale cos sie kaszani :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRT Opublikowano 3 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2005 Tworzysz object dajesz mu jakiegos spritera:P w Evencie BEGIN STEP dajesz x=mouse_x; y=mouse_y; Wchodzisz w rooma w zakladke views i idzies zprawie na sam doł i tam wybierasz obiekt (ten sam co wyzej wymieniłem :]). Powinno dzilac :] Jak nie to jaksi blad popelnilem. Ja mam pytanie od siebie :] : Zrobilem zeby ludek szedl po drewno (uzylem funkci idz do pozycji :D) i dalem przy kolizji z drzewem zeby je sciol a ten tymek chozi wkolo drzewa i dopiero po 2 lub 3 okrazeniach tnie te drzxewo :/ tak samo jak wraca do domku :]Jak to naprawicv??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 3 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2005 Musiales pewnie uzyc steps towards avoiding objects i podac wspolrzedne polozenia drzewka . To nie jest dobry sposob lepiej wpisz nazwe objectu do ktorego ludek ma dojsc. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario Opublikowano 5 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2005 EKHM!!!Może ktoś wreszcie odpowie na MOJE PYTANKA??? :twisted: Jak zrobić tamte rzeczy??? :huh: Najlepeiej w punktach :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 5 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2005 1.Stworz objekty mgly, i w jakiejs odleglosci od bohatera beda sie kasowac:D 2.Stworz objekty który bedzie podazal za kursorem, a w romie (w viwsach) przesuwanie ekranu za tym objektem 3.Na oficjalnym forum jest przklad purper czy jakos tak, tylko ze w gmd*ie wszystko jest po holendersku:(:(:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 5 Stycznia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2005 https://gmclan.iglu.cz/upload/temp/pomorzanie.zip I tak tego nie będę kontynuował więc udostępniam. Uwaga, praktycznie źródło nie jest opisane (ewentualne pytania zadawać na forum). Było to robione w GM 5.3 zarejestrowanej wersji (pod GM6 nie odpalicie tego) i mało co z tego pamiętam. Użyłem strukturę listy do zapisywania jednostek zaznaczonych, funkcji z działu "motion planning" i path'y... Przypomniało mi się czemu przestałem to tworzyć. Te wbudowane funkcje MP nie pozwalają wyszukać drogi na ukos pomiędzy dwoma obiektami, wynik zwracany jest zawsze jako ścieżka path, a gdy droga nie zostaje znaleziona, to obiekt bodajże nie dochodzi do najbliższego wolnego miejsca. Tak czy siak szybkość oraz trudności z wymyśleniem jak by tu zrobić, by jednostki nie najeżdzały na siebie spowodowały, że sobie darowałem i zacząłem tworzyć do tego dll'a... Potem to już się odechciało, pojawił się GM6 i tak kolejny projekt poszedł w odstawkę. :) Prawym klawiszem myszki zaznaczamy obiekty, lewym wskazujemy drogę. ps. Oby Choosen tego nie zobaczył, bo znowu mi będzie wygarniał, ze uzywam miksa: jezyk angielski + polski. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anaconda Opublikowano 7 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2005 Znalazłem dla ciebie przykład RTSa po angielsku. Oto link: link mam nadzieje że pasuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się