Skocz do zawartości

Strategia...


Mario

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

1) Ktos na tym forum pokazywal juz gmd z innowacyjna koncepcja fog of war. Poszukaj.

2) Najprostsza metoda, to zrobic nowy obiekt podazajacy za mysza i zrobic by plansza sie przesuwala za nim.

3) Chyba juz nie mam takiego bajeru na twardym dysku... Poszukam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tworzysz object dajesz mu jakiegos spritera:P w Evencie BEGIN STEP dajesz

x=mouse_x;
y=mouse_y;

 

Wchodzisz w rooma w zakladke views i idzies zprawie na sam doł i tam wybierasz obiekt (ten sam co wyzej wymieniłem :]). Powinno dzilac :] Jak nie to jaksi blad popelnilem.

 

Ja mam pytanie od siebie :] :

Zrobilem zeby ludek szedl po drewno (uzylem funkci idz do pozycji :D) i dalem przy kolizji z drzewem zeby je sciol a ten tymek chozi wkolo drzewa i dopiero po 2 lub 3 okrazeniach tnie te drzxewo :/ tak samo jak wraca do domku :]Jak to naprawicv???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Stworz objekty mgly, i w jakiejs odleglosci od bohatera beda sie kasowac:D

2.Stworz objekty który bedzie podazal za kursorem, a w romie (w viwsach) przesuwanie ekranu za tym objektem

3.Na oficjalnym forum jest przklad purper czy jakos tak, tylko ze w gmd*ie wszystko jest po holendersku:(:(:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

https://gmclan.iglu.cz/upload/temp/pomorzanie.zip

 

I tak tego nie będę kontynuował więc udostępniam. Uwaga, praktycznie źródło nie jest opisane (ewentualne pytania zadawać na forum). Było to robione w GM 5.3 zarejestrowanej wersji (pod GM6 nie odpalicie tego) i mało co z tego pamiętam. Użyłem strukturę listy do zapisywania jednostek zaznaczonych, funkcji z działu "motion planning" i path'y... Przypomniało mi się czemu przestałem to tworzyć. Te wbudowane funkcje MP nie pozwalają wyszukać drogi na ukos pomiędzy dwoma obiektami, wynik zwracany jest zawsze jako ścieżka path, a gdy droga nie zostaje znaleziona, to obiekt bodajże nie dochodzi do najbliższego wolnego miejsca. Tak czy siak szybkość oraz trudności z wymyśleniem jak by tu zrobić, by jednostki nie najeżdzały na siebie spowodowały, że sobie darowałem i zacząłem tworzyć do tego dll'a... Potem to już się odechciało, pojawił się GM6 i tak kolejny projekt poszedł w odstawkę. :)

 

Prawym klawiszem myszki zaznaczamy obiekty, lewym wskazujemy drogę.

 

ps. Oby Choosen tego nie zobaczył, bo znowu mi będzie wygarniał, ze uzywam miksa: jezyk angielski + polski. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...