Skocz do zawartości

kosmiczna gra (do niej poytania )


Krzy100f

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytania .

1 jak zrobić stzrelanie dałem jak w FAQ i nie działa .

2 Jak zrobić że jak skała (komenta) dotknie obiektu zniknie a za niom powstaną inne obiekty .

3 Jak zrobić że , nas początku pojawiają sie komety potem statki kosmiczne a nakońcu gdy zdobęde klucz (object) pojawi sie boss . Jak zrobić że po pewnym czasie z góry pojawiają sie objekty .

4 Jak zrobić żeby boss strzelał do mnie i inne objekty .

5 Jak zrobić żeby objekty z góry poruszały sie np przed moimi strzałami w lewo w prawo .

6 Jak zrobić żeby nie wychodził za room .

Z góry dziękuje mam więcej pytań ale narazie te mi wystarczą .

 

Nie mówcie żebym szukał . Podajcie kod lub podpoweidź gdzie to zrobic .

 

:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Na pewno działa.

2. W kolizji z tym obiektem

repeat( x )
     instance_create( obiekt, x, y );
instance_destroy();

3. Zrób zmienną która odpowiada za poziom i użyj alarmów by go co jakis czas zwiększać.

4.

i = instance_create( pocisk, x, y );
i.direction = point_direction( x, y, gracz.x, gracz.y );
i.speed = 5;

5.

x += 1;

albo

x -= 1;

6.

if( x < 0 ) x = 0;
if( x > room_width ) x = room_width;

Wszystkie z Twoich pytań pojawiły się na forum. Następnym razem będzie warn.

 

Pozdrawiam, mroow. :cat:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. zależy jaka to ma być gra. Czy to jest platformówka czy strzelanka.

2.zrób kolizje Obj_kometa z obj_hero9(choć możesz z czymś innym)

Bierzesz klocek z żarówką wpisujesz w x x a w y y oraz wybierz object.

3 Użyj alarmów

4. Poszukaj w przykładach

6.Nie jestem pewny ale w obj_boss weź other a potem Outside room i zrób

skrypt żeby zmieniał kierunek

 

koniec:p'

 

Echh Tymon ma palce :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie wszystkie są dobre ale jak je zrobiłem gra nie chce sie uruchomić .

A z FAQ piszą dobrze tylko ja ie wiem?

Myśle tak żeby zrobic stzrelanie pisze przy space przyciśnięciu

if keyboard_check(vk_control)
{
instance_create(x,y,object5);
}

 

NA na object 5 przy create

vspeed=(-10); //strzelanie do góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej trochę będzie w Twoim przypadku:

if keyboard_check(vk_control)
{
instance_create( object5, x, y );
}

i w create object5:

direction = gracz.direction;
speed = 5;

I tyle.

 

Pozdrawiam, mroow. :cat:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ulituje się nad tobą i ci powiem

zrób object_pocisk_herosa

który w step ma klocek z strzałkami w którym jest zaznaczona strzałka do góry i szybkość pocisku.

W obj_hero przy ewencie press space kliknij na żarówkę i w X pisz x a w Y wpisz y

A i wybierasz object_pocisk_hera

 

i podczas gry na walasz i wszystko będzie w porządku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...