Skocz do zawartości

2 pytania i JEDNA WIELKA PROŚBA :D


Artur

Rekomendowane odpowiedzi

Więc, tak mam dwa pytania ( gdyż nie wiem jak to zrobić ):

 

1.) Bardzo proste, którego nie umiem :( , jak zrobić żeby wróg strzelał NOM STOP ( oczywiście żeby były jakieś odstępy między pociskami ) w kierunku jakim jest. Np. Stoi w prawo to strzela tam, ale jak się odróci w lewo to strzela w lewo. Ma ktoś jakiś przykład, albo niech napisze jak to zrobić :D

 

2.) Jak się dojdzie np. do jakis drzwi to automatycznie żeby przeszło do następnej mapy. Czyli, dochodzi do jakiegoś obiektu i przechodzi do następnej mapy.

 

3.) Powiedzmy, że jak będzie 0 życia to znika nam ten obiekt, a jak zrobić żeby ten obiekt leżał se ( trup ) i nie znikał. Czyli, jak zrobić, kiedy życie dojdzie do 0 i obiekt pada i leży już jako trup ( powiedzmy że mamy animacje składającą się z 2 obrazków ).

 

Teraz wielka moja prośba i chyba nie tylko moja, ale wszystkich początkujących:

 

CZY KTOŚ MA SPOSLZcZENIE DO HELPA w GM6 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co chcesz tam spłoszczyć ?? helpa :blink: ?? a wszystko co w helpie masz na strnie a nie da się gm'a przetłumaczyć bo po pierwsze Mark zrobił jakieś zabezpieczenie że nie można tego edytować ! Po drugie skrypty zostaną takie same (po angielsku :] ).

 

 

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 pytanie- jest kilka sposobow , podam ci jeden- tworzxysz wroga, do jego kierunku przypisujesz zmienną np.kierunek=0 <to do lewego kierunku> A gdy wrog jest w kierunku prawym to: kierunek=1. Teraz dajesz w stepie zeby co jakis czas tworzył : obiekt0 - gdy zmienna kierunek=0(obiekt0-to kula która porusza sie w kierunku lewym) i objekt1-gdy zmienna kierunek=1(objekt1 to kula która porusza sie w kierunku prawym)

2.pytanie- tworzysz objekt drzwi, a gdy twoj bohater zetknie sie z nimi(colision) to dajesz funkcje go to next room

Mam nadzieje że zrozumiałeś :boxed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugie zrozumiałem, ale pierwsze to nie :( Moze ktoś ma jakiś przykład :)

 

Dodałem trzecie pytanie ( bo też nie wiem ):

 

3.) Powiedzmy, że jak będzie 0 życia to znika nam ten obiekt, a jak zrobić żeby ten obiekt leżał se ( trup ) i nie znikał. Czyli, jak zrobić, kiedy życie dojdzie do 0 i obiekt pada i leży już jako trup ( powiedzmy że mamy animacje składającą się z 2 obrazków ).

 

 

A tak przyokazji, dzięki za drugie pytanie ( odpowiedź ), bo to mi się bardzo przydało :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 pytanie- Najpierw ustawiasz w create wroga zmienną życie=100 Tworzysz także dodatkowy obiekt(z nazwą trup) który ma events animation end a w tym eventsie funkcje image_speed=0 Temu obiektowi dajesz sprite'a z animacją padania na ziemię. Teraz dajesz spowrotem na objekt wroga, i w jego stepie dajesz klocka: if varaible zycie is smaller than 1, a nastepnie dajesz klocka zmiany objektu wroga na objekt trupa. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEH, coś dziś nie jestem kumaty :(

 

W odpowiedzi na pierwsze pytanie brakuje chyba żeby WCIĄŻ STRZELAŁ, bo jak to daje to on stoi i nic nie robi :-( Ej byś mógł napisać na moje GG 4006232 :D

 

W odpowiedzi na drugie pytanie TO NIC NIE POJMUJE, ej może nachwile bez animacji, ładnie to napisz w ETAPACH, żeby TEN LUDZIK który będzie miał 0 życia zmienia się w trupa leżącego :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 etap każdy object ma EVENTS(np. create,step itd.) Tak więc dajesz na object wrog i wybierasz events o nazwie create. W tym eventsie mozna dac jakies czynnosci. i ty daj klocek deklarowania zmiennych(taki szary na ktorym pisze var)

wpisz tam nazwe zmiennej np.zycie i ustaw je na 100. Teraz w tym samym objekcie zrob następny events collision(kolizja , ustaw kolizje z objektem pocisku bohatera) a nastepnie przypisz do tego eventsu następującą funkcje: znowu szary klocek na ktorym pisze var, wpisz tam zycie, jednak tym razem w value wpisz -20 i koniecznie zaznacz opcje RELATIVE. Jak to zrobisz to daj znac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 etap- narysuj sprite(o nazwie: padanie na ziemie) w którym jest kilka klatek animacji padania na ziemie wroga. Teraz stworz całkowicie nowy objekt o nazwie TRUP. Temu objektowi daj sprita: padanie na ziemie. Dajesz temu objektowi Events o nazwie ANIMATION END(aby znalezc ten events wpierw musisz kliknąć na events o nazwie OTHER). Teraz w ANIMATION END wstawiasz code(jest to klocek przypominający kartke papieru) W tym code wpisujesz: image_speed=0

dobra teraz etap 3,5:

wchodzisz do Objektu WRÓG i w jego stepie ( w którym dotej pory nic nie powinno być) wstawiasz klocek z napisem var(jednak inny niż wcześniej, ten ma mieć napis var, jednak ma być niebieski i w kształcie sześciokąta) wpisujesz tam zycie, w value wpisujesz 1, a w operation ustawiasz funkcje smaller than. Teraz także w stepie daj klocek zmiany objektu(jest to klocek na którym narysowane są 2 kulki, jedna czerwona druga niebieska, a pomiędzy nimi jest strzałka) W tym klocku w opcji CHANGE INTO ustaw object trupa. Teraz powinno wszystko działać, jak nie zadziała to zrobie gotowy przykład i przesle ci przez gg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...