Skocz do zawartości

Pytania n00ba


Rekomendowane odpowiedzi

Nom właśnie. Zamierzam zrobić poważną gierkę(a nie kolejną część niewypału za którą dostałem bodajże 1).

No i właśnie. Mam kilka pytań z którymi mam problemy

UWAGA:nie mam zarejestrowanego GM6(muszę sobie zdobyć klucz rejestracyjny)

1. :paperbag3: co zrobić żeby obj hero był odwrócony w stronę kursora?

2. a obj enemy też się obracał przy chodzie i mu by z lufy(a nie np: z du*y) leciały pociski?

3. Co zrobić jeśli np: zabijesz wszystkich przeciwników z planszy to otwiera się przejście do następnego roomu? (lub zdobędziesz klucz do drzwi)

4. I helath bar. Co zrobić żeby jak kula przeciwnika dotknie cię to zabiera ci np 10 hp z 100

5. co zrobić żeby po śmierci przeciwnika dostawało by się punkty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1:

Zrób sprita i żeby miał animacje obracania o 360 stopni i w step jego daj:

image_single = direction * image_number / 360;
direction = point_direction( x, y, mouse_x, mouse_y );

 

2:

Pokombinuj z x'ami i y'ami.

 

3:

if( instance_number ( obj_enemy ) <= 0 )
{
     //otwieranie bramy
}

 

4:

W kolizji z kulą:

health -= 10;

 

5:

Jak ginie przeciwnik:

score += 2;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom właśnie. Zamierzam zrobić poważną gierkę(a nie kolejną część niewypału za którą dostałem bodajże 1).

No i właśnie. Mam kilka pytań z którymi mam problemy

UWAGA:nie mam zarejestrowanego GM6(muszę sobie zdobyć klucz rejestracyjny)

1. :paperbag3: co zrobić żeby obj hero był odwrócony w stronę kursora?

2. a obj enemy też się obracał przy chodzie i mu by z lufy(a nie np: z du*y) leciały pociski?

3. Co zrobić jeśli np: zabijesz wszystkich przeciwników z planszy to otwiera się przejście do następnego roomu? (lub zdobędziesz klucz do drzwi)

4. I helath bar. Co zrobić żeby jak kula przeciwnika dotknie cię to zabiera ci np 10 hp z 100

5. co zrobić żeby po śmierci przeciwnika dostawało by się punkty?

 

1 = tworzysz graczowi animację obrotu przeciwnie z ruchem wskazówek zegara (pierwszy sprite w góre lbo w prawo, nie jestem pewien), później w step :

direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

2 = obrót tak samo, a z pociskiem ustaw origin na lufie

3 =

if !instance_exists(przeciwnik)
{
akcja
}

4 = draw_helthbar - pokombinuj sobie a z kulą to colission with kula

zmienna_zycia(gm'owa domyslna to health)-=10

5 = akcja destroy u przeciwnika

score+=tu_piszesz_ile_punktow

 

ehhh, max szybszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm. :P

Jeszcze jedno pytanko.

Co zrobić żeby ludzik wystrzeliwał pocisk co np: 10 sek a nie seriami.

Oto kody które użyłem

W create Herosa

dir=0;

 

w step hero:

instance_create(x,y,PociskG);

 

w create pocisku (PociskG)

direction=Hero.dir;

alarm[0]=room_speed;

 

A alarm 0

to zmienia pocisk w wybóch

 

No i jak zrobić przerwę sekóndową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...