Pentalinio Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 A więc tworzę liba, który będzie tworzył menu za pomocą tablic. Niestety będę musiał zrobić 2 klocki, bo 6 argumentów to za mało. Jeden od fontu, koloru, czcionki, a drugi od tablic typu string. Teraz chciałbym, aby ten pierwszy przekazał argumenty drugiemu klockowi. Użyć od tego Action Id? Np. draw_set_color(id_klocka_pierwszego.argument0) Czy może nazwy klocka? Proszę o pomoc. @Edit: Może nikt nie zrozumiał? Są dwa klocki. Set color i draw text. I set color przekazuje argument dla draw text jakiego koloru ma być ten tekst. Rozumiecie? Jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 Tak, użyj Action ID. Ale wystarczy że dasz pierwszy klocek draw_set_color a pod nim ten klocek z draw_text to bedzie draw_text mial kolor z draw_set_color. pierwszy klocek draw_set_color(argument0) drugi klocek draw_text(argument0,argument1,argument2) Troche nie czaje o co ci chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 8 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 Aj Maxpayn. Ja podałem w Edit przykład klocków. W moim tak nie mogę zrobić, bo tu są 2 kolory. Kiedy jest Start Game np. zaznaczone to jest argument0 kolor, a kiedy nie to argument1 kolor (z pierwszego klocka do drugiego) . Ale to już nie ważne. Teraz mam błąd: Gdy przeciągam 1 klocek (ten z czcionką itp.) to wyskakuję błąd: List Index out of bounds (1) . O co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 for(i=0;i<=2;i+=1) { if menu=i { draw_set_color(argument0); } else { draw_set_color(argument1); } draw_text(x,y+16*i,menu_txt[i]); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 8 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 Maxpayn: W pierwszym mam 5 argumentów, a w drugim 6. W drugim mam to: //tablica = argument m[0]=argument0; m[1]=argument1; m[2]=argument2; m[3]=argument3; m[4]=argument4; m[5]=argument5; //kilka zmiennych kursor=0; kursor_max=5; step=1 //ustawienie fonta draw_set_font(1.argument2); //rysujemy menu for (i=0; i<=kursor_max; i+=1;) { if step=1 { if i=kursor then draw_set_font(1.argument0); else draw_set_font(1.argument1); draw_text(1.argument3,1.argument4+i*1.argument5,m[i]); } } //kontrola if step = 1 { if keyboard_check(vk_up) { if kursor > 0 then kursor-=1; else kursor = kursor_max; } if keyboard_check(vk_up) { if kursor < kursor_max then kursor+=1; else kursor = 0; } } //zapamietanie if keyboard_check(vk_space) step=2; I co tu jest źle? Pierwszego ID to 1, a drugiego 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się