Skocz do zawartości

Przyciski


PRT

Rekomendowane odpowiedzi

CZesc mam pytanie :] wyda sie proste ale napewno ja nie wiem :P. Popatrzcie mam dwa rysunki (a i B).Zrobiłem tak ze w rysunku a jak klikne na lewy przycisk myszki to stwarza sie jakis obieject.Teraz w rysunku b tez tak zrobiem i tez z lewym przyciskiem myszy i gdy naciskam w czasie gry na lewy przycisk myszy to pojawiajam mi sie oba obiecty z ryzunku a ib :/ . Nie zroumiałe :D.A wiec chce zrobic tak zeby po kliknieciu na dany rysunek lewa mysza pojawiał sie obiekt a nie jak klikne sobie gdzies obok . Prosze o pom c jak moza szybka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SOry ale zle troche to powiedziałem mi chodzi oto zeby po klikniecie na rysunek a pokazał mi sie object a a jak klikne na rysunek b to object b itd. A ja mam ze jak klikne na rysunek a lub b to pojawiaja mi sie objecty a ib :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widac za trudne pytania zdajesz... ale mimo to sprubuje

 

Pytanie pierwsze :

 

Tworzysz obiekt A i wybierasz dla niego sprute ( rysunek ). Tworzysz obiekt B i wybierasz dla niego sprute. Tworzysz obiekt AA ( to bedzie obiekt ktory ma sie stworzyc po kliknieciu na rysunek A i tworzysz obiekt BB ( jak w przypadku AA )

 

W evencie mouse obiektu A wybierasz left pressed i tam wrzucasz klocek execute a piece of code a w nim wpisujesz

{

instance_create(10,10,AA);

}

 

podobnie dla obiektu B

 

Pytanie drugie :

 

Sposobów jest mnustwo. To programowanie a nie nauka szydelkowania. Ja podam jeden z wielu, nie koniecznie najlatwiejszy czy najlepszy.

 

Tworzysz obiekt sterujący np "kontroler". W tym obiekcie wybierasz event create i wrzucasz tam klocek execute a piece of code a w nim :

 

{

instance_create(10,10,nazwa_obiektu_ktory_ma_sie_pojawic);

nazwa_obiektu_ktory_ma_sie_pojawic.direction=0;

nazwa_obiektu_ktory_ma_sie_pojawic.speed=2;

alarm[0]=200;

}

 

Teraz wybierasz event alarm[0] i wrzucasz tam znamienny execute a piece of code a wnim wpisujesz :

 

{

alarm[1]=200;

nazwa_obiektu_ktory_ma_sie_pojawic.direction=180;

}

 

Nastepnie event alarm[1] a tam :

{

nazwa_obiektu_ktory_ma_sie_pojawic.speed=0;

}

 

Samo poruszanie obiektem jest bez sensu... tak jak kod ktory podalem no ale nie powiedziales o co Ci dokladnie chodzi a ten kod zrobi dokladnie to co napisale. Jesli chcesz uzyc bardziej skomplikowanych sciezek niz linia prosta ( kod ktory podalem ) to zapoznaj się z dzialaniem "path".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...